הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחדל החיסונים הגיע גם לחוף המערבי: אלפי תורי חיסון בסן פרנסיסקו בסכנת ביטול
כיממה בלבד לאחר שניו יורק הודיעה שתיאלץ לבטל אלפי תורים שנקבעו לקבלת החיסון נגד קורונה לאור המחסור, גם בסן פרנסיסקו הודיעו על מהלך דומה. מנהל מחלקת בריאות הציבור: "ביקשנו 12 אלף מנות של החיסונים, קיבלנו פחות מאלפיים. גם נאלצנו לזרוק אלפי מנות של מודרנה בהתאם להמלצת המדינה"

בעיריית סן פרנסיסקו סבורים שכבר מחר (חמישי) לא ישארו יותר מנות חיסון נגד קורונה, וזאת לאחר שמחלקת בריאות הציבור קיבלה מזערית של חיסונים נוספים השבוע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: AP)

 

ד"ר גרנט קולפקס, מנהל מחלקת בריאות הציבור בסן פרנסיסקו, הסביר כי בשבוע שעבר העיר קיבלה 12 אלף מנות של שני החיסונים נגד קורונה, והיא ביקשה לקבל כמות דומה השבוע. בפועל, אל העיר נשלחו רק 1,775 חיסונים.

אם לא די בכך, מחלקת הבריאות נאלצה לזרוק לפח כ-8 אלף מנות של החיסון של מודרנה, וזאת לאחר שמערכת הבריאות במדינה הורתה להפסיק לעשות שימוש בחיסוני מודרנה, לפחות באופן זמני, לאחר שמספר תושבים בדרום המדינה סבלו מתגובה אלרגית חריפה לאחר שקבלת החיסון.

לדבריו של ד"ר קולפקס, רשויות הבריאות של קליפורניה לא סיפקו חיסונים נוספים במקום אלפי המנות שנזרקו לפח.

למעשה, סן פרנסיסקו נמצאת באותו המצב שבו נמצאת העיר ניו יורק, שכן גם בה דווח על מחסור משמעותי בכמות החיסונים. יתרה מכך, הבוקר הודיע ראש העיר דה-בלאזיו כי 23 אלף תורים שנקבעו לקבלת החיסון במהלך הימים הקרובים בוטלו.

עוד קודם לכן סיפר ראש העיר כי בשבוע החולף חוסנו 220 אלף תושבים. לדבריו, העירייה מסוגלת להגיע ל-300 אלף מחוסנים כבר השבוע, אילולא הבעיות הרבות בשרשרת האספקה: "יש לנו את היכולת לחסן כמות עצומה של תושבים, אבל מן הסתם אנחנו זקוקים לחיסון עצמו", הסביר ראש העיר.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE