הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא רק הנשיאות: שלושה סנאטורים חדשים הושבעו, השליטה בבית העליון של הקונגרס עברה לדמוקרטים
ג'ון אוסוף הפך ליהודי הראשון שמייצג את ג'ורג'יה בסנאט, והוא הושבע היום לצד רפאל וורנוק שניצח אף הוא בבחירות המיוחדות שנערכו במדינתו. אליהם הצטרף גם אלכס פדאייה, הסנאטור שמונה במקומה של סגנית הנשיא האריס. בעקבות כך, צ'אק שומר הפך ליו"ר הרוב היהודי הראשון בתולדות הסנאט

מרבית האמריקאים מרוכזים היום (רביעי) בטקס ההשבעה של הנשיא ביידן וכניסתו לבית הלבן, אולם במקביל לכך הושבעו שלושה סנאטורים דמוקרטיים חדשים, ובכך המפלגה חזרה לשלוט בסנאט הפעם הראשונה מאז 2015. בנוסף, הדמוקרטים מחזיקים במקביל בשני בתי הקונגרס ובבית הלבן בפעם הראשונה מזה עשור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אוסוף, פדאייה ו-וורנוק בעת ההשבעה בסנאט, מוקדם יותר היום (צילום: AP)

 

זמן קצר לאחר שהושבעה כסגנית נשיא ארצות הברית, קמאלה האריס ניהלה את השבעתם של שלושת הסנאטורים החדשים: רפאל וורנוק וג'ון אוסוף שניצחו בבחירות סיבוב שני בג'ורג'יה שנערכו מוקדם יותר החודש, ואלכס פדאייה שמונה להחליף את האריס.

שלושת הסנאטורים החדשים נכנסו לספרי ההיסטוריה: וורנוק הוא הדמוקרט האפרו-אמריקאי הראשון שמייצג את ג'ורג'יה. אוסוף בן ה-33 הוא היהודי הראשון שמייצג את ג'ורג'יה בסנאט והסנאטור הראשון שמשתייך לדור ה-Y. פדאייה, שמונה לתפקיד ע"י מושל קליפורניה גאווין ניוסאם, הפך לסנאטור ההיספאני הראשון בתולדות המדינה המוזהבת.

 

סגנית נשיא ארצות הברית, קמאלה האריס, משמשת גם כנשיאת הסנאט (צילום: AP)

 

אך הדבר החשוב ביותר שקרה עם השבעת שלושת הסנאטורים החדשים היא העברת השליטה בבית העליון של הקונגרס למפלגה הדמוקרטית. חשוב להסביר כי כעת קיים מצב של שוויון 50-50 בין הרפובליקנים לדמוקרטים (ישנם 48 סנאטורים דמוקרטיים, ושניים נוספים שנחשבים לעצמאיים שמצביעים עם הדמוקרטיים), ובמקרה של שוויון בהצבעה הקול המכריע הוא של סגנית הנשיא האריס.

המשמעות היא שמיץ' מקונל, הסנאטור הרפובליקני מקנטקי, סיים כהונה בת שש שנים כיו"ר הרוב בבית, וכעת הוא הופך להיות יו"ר המיעוט הרפובליקני בסנאט. צ'אק שומר, הסנאטור הדמוקרטי מניו יורק, החליף אותו כיו"ר הרוב. אגב, שומר גם נכנס לספרי ההיסטוריה כיהודי הראשון שמכהן בתפקיד הבכיר.

 

מיץ מקונל, שהפך היום ליו"ר המיעוט בסנאט, וצ'אק שומר, שהפך ליו"ר הרוב בו (צילום: AP)

 

עם כניסתו לתפקיד, שומר אמר: "היום אנחנו פותחים פרק חדש בהיסטוריה של הדמוקרטיה שלנו, וכולי מלא בתקווה". על אף שהוא מכהן כיו"ר הרוב בסנאט, שומר פנה לעמיתיו הרפובליקניים ואמר: "הסנאט מתפקד בצורה הטובה ביותר כאשר אנחנו משתפים פעולה ועובדים יחדיו. האתגרים שעומדים בפנינו הם עצומים והשסעים שקיימים באומה שלנו הם אמיתיים, ולכן עלינו לעבוד יחדיו כדי להחזיר על האמונה שהעם נתן בנו".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE