הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מי באמת נותן את הפקודות בבית הלבן? פסל של צ'רצ'יל, ודיוקן של ג'קסון הוצאו מהחדר הסגלגל
בצעד תמוה הוסרו סמלים היסטוריים ממלכתיים מן החדר הסגלגל , והדבר היחיד שניתן לתהות הוא - מי באמת קובע מה הולך להיות באמריקה ב-4 השנים האחרונות?

פחות מ-24 שעות בבית הלבן ואפשר כבר לומר בשלב הזה שלא ברור האם ג'ו ביידן עצמו הוא מי שיש לו את המילה האחרונה בבית הלבן.

לא, זו לא רק החתימה הפרועה על צווים נשיאותיים שקשה להאמין שהוא ניסח או הכין, אלא העובדה שאלמלא הדמוקרט הותיק והממסדי יחסית היה מוקף בעוזרים חובבי אידיאולוגיה 'פרוגרסיבית' קשה להאמין שאדם שתמך בהפרדה גזעית בבתי ספר, היה מורה  להסיר את הפסל של ווינסטון צ'רצ'יל מהחדר הסגלגל או את הדיוקן של הנשיא הנערץ אנדרו ג'קסון.

אז למי יש את המילה האחרונה בבית הלבן?

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אפשר לומר למעשה כי ממשל ביידן, הוא ממשל עוזריו שכן, במקום הדמויות ההיסטוריות, הוספת פסל-חזה של רוברט פ. קנדי, סזאר צ'אבס, רוזה פארקס, והגברת הראשונה לשעבר אלינור רוזוולט, הפכו לסמלים החדשים הממוקמים בחדר הסגלגל, כך לפי הוושינגטון פוסט, שעיתונאיו קיבלו תצוגה מקדימה בלעדית של העיצוב החדש. 

טראמפ כידוע החזיר במיוחד את פסל-החזה של ווינסטון צ'רצ'יל לאחר שהנשיא לשעבר ברק חוסיין אובמה הסיר אותו בצעד שנוי במחלוקת. טראמפ עצמו גם שמר על פסל-חזה של מרטין לותר קינג שאובמה הציג במשרד הסגלגל, וביידן שמר אותו בחדר.

טראמפ גם הציג במשרד הסגלגל דיוקן גדול של הנשיא לשעבר אנדרו ג'קסון. עתה ציורו של ג'קסון הוחלף בפורטרט של בנג'מין פרנקלין ונשיא אחר של הדמוקרטים לשעבר פרנקלין ד' רוזוולט.

גם דיוקן של אלכסנדר המילטון, ובצעד מפתיע מאוד אף תומאס ג'פרסון נמצאים במשרד הסגלגל.

צוות הבית הלבן ציין בפני הוושינגטון פוסט שהם יריבים פוליטיים אך דמויות היסטוריות חשובות בהקמת המדינה.

גם דגלי הענפים השונים של צבא ארצות הברית, הוסרו ודגל אמריקאי ודגל עם החותם הנשיאותי נותרו בלבד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE