הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תופעה חדשה בפלורידה: "תיירות חיסוני קורונה"
עד לאמש הגישה החופשית לחיסונים עבור כל אדם שהתייצב בתורים גרמה לנהירה ולתורי ענק והובילה את הרשויות לחייב את המתחסנים להציג תעודת תושב או הוכחה לבעלות על נכס במדינה. "אנו עושים זאת למען פלורידה ותושביה", הסביר המושל דה-סנטיס

מאז ומתמיד פלורידה היוותה יעד אטרקטיבי בשל האקלים הטרופי השורר ברחבי המדינה שמושך לא מעט מבקרים המעוניינים לחמוק מהקור של חודשי החורף ולהינות מהים וחיי הלילה התוססים במדינת השמש הזורחת.

עידן הקורונה רק הקצין מגמה זו וכעת לצד שיקולי החיפוש אחר מזג האוויר החמים, מדיניות האין סגר בפלורידה המלווה בפתיחה גורפת של חדרי כושר, מועדונים, מסעדות וברים הובילה לנהירה המונית לא רק מאזור ניו יורק וג'רזי אלא גם ממדינות החוף המערבי ובראשן קליפורניה. בין אם מדובר ברילוקיישן או בסתם חופשה, בחודשיים האחרונים המונים מתושבי לוס אנג'לס הפכו את פלורידה לביתם השני. תעריפי טיסות במחירים מצחיקים שנעים בממוצע סביב 100 דולר ולעיתים אף פחות מזה, רק חיזקו את הרוח הגבית למהלך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סאות' ביץ' מיאמי. אזור אטרקטיבי בתור מפלט מהחורף והקורונה

אם לא די בכך הרי שכעת ישנו נדבך נוסף שהוביל להגברת הנהירה ההמונית למדינה הדרום מזרחית בארה"ב. הרשויות המקומיות מגדירות את התופעה החדשה כ"תיירות חיסונים". בניגוד לסחבת במתן החיסונים לקורונה בקליפורניה בכלל ובלוס אנג'לס בפרט, עליה דיווחנו בשבוע שעבר, פלורידה נכון לעכשיו היא המובילה במדינות הגדולות בארה"ב בשיעור מתן החיסון על כל מאה אלף בני אדם. 

לשם השוואה בקליפורניה מדובר על 3,878 מחוסנים אל מול 5,773 למאה אלף בפלורידה. נזכיר כי בקליפורניה רק בשבוע שעבר אושרו החיסונים לקבוצת בני ה-65 ומעלה בעוד שמאות אלפים מתוך עובדי מערכת הבריאות במדינה עדיין לא חוסנו, מה שמטיל ספקות בנוגע לקצב חיסון אוכלוסיית המבוגרים ומעלה תהיות לגבי מועד חיסון שאר האוכלוסיה. 

 

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס

כאמור, מגמה זו גרמה ל"תיירות החיסונים" שלוותה בזרם מבקרים אשר הגיעו לפלורידה במטרה להתחסן. אולם החל מאמש, המושל רון דה-סנטיס החליט לשים סוף לתופעה והודיע כי כל מי שמתייצב בתור לחיסון במחוזות סמינול, וולוסיאה וברווארד, חייב להציג תעודת תושב פלורידה או הוכחה כי בבעלותו נכנס במדינה על מנת לקבל את הזריקה המיוחלת. על פי כלי התקשורת המקומיים, הכרזה זו צפויה בקרוב להיות מיושמת גם בשאר המחוזות במדינה. 

"אנו עושים זאת למען פלורידה ותושביה", הסביר השבוע המושל דה-סנטיס במהלך מסיבת העיתונאים: "עליכם לגור כאן באופן מלא או לפחות חלקי". הוא הדגיש כי אלו שאינם גרים במדינה אך מחזיקים בנכסים בתחום שיפוטה, מוחרגים מתקנה זו ורשאים להתחסן. 

 

התור במתחם חיסונים באזור מיאמי במהלך אתמול. צילום: AP

בני 65 ומעלה יכולים להתחסן בפלורידה כבר מזה חודש, אולם עד לאמש, איש מהם לא נדרש להציג הוכחת תושבות והדבר עורר דאגה בקרב המקומיים מפני נהירה המונית בעקבות זאת, שכאמור, אכן התרחשה והובילה לתורי ענק ואף להקמת מאהלים בשעות הלילה במטרה להיות הראשונים להתחסן ביום שלמחרת. 

עד כה נוצלו 1.2 מיליון מנות חיסון קורונה המאוחסנות בבתי החולים והמרפאות ברחבי פלורידה מתוך מלאי של 2.5 מיליון נכון לעכשיו. למעלה מ-1.6 תושבים נדבקו בנגיף הקורונה מאז תחילת ההתפרצות, מתוכם יותר מ-24,500 הלכו לעולמם. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE