הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הזמן אזל": "ישראל פספסה 2 הסכמי שלום עם אינדונזיה ומאוריטניה אך ימי כהונת טראמפ תמו"
פקיד אמריקני בכיר חשף כי ישראל עמדה במרחק של מספר שבועות להגיע להסכמי שלום עם צמד המדינות, אחת מהן המדינה המוסלמית המאוכלסת בתבל

ממשל טראמפ היה קרוב לסיים עסקאות עם אינדונזיה ומאוריטניה שאמורות היו להיות המדינות המוסלמיות הבאות שיעשו נורמליזציה לקשרים עם ישראל, אך נגמר הזמן לפני שהסתיימה כהונתו של טראמפ, כך אמרו השבוע שני גורמים אמריקניים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP Photo/Alex Brandon)

גורמים אמריקניים סבורים כי ניתן היה להגיע להסכם עם מאוריטניה תוך מספר שבועות.

המדינה הערבית בצפון מערב אפריקה נבחרה כמועמדת אפשרית לנורמליזציה של הקשרים עם ישראל על ידי צוות השלום של טראמפ בשל קשריה עם ישראל בעבר.

בשנת 1999 היא הפכה לחברה השלישית בליגה הערבית שכוננה קשרים דיפלומטיים מלאים עם ישראל, ומאוחר יותר קיצצה את הקשרים במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בשנים 2008-2009.

אינדונזיה, המדינה המאוכלסת ביותר בעולם המוסלמי, הייתה המועמדת הסבירה ביותר הבאה לנורמליזציה של הקשרים עם ישראל, אך כדי להגיע להסכם היה צואך בעוד חודש-חודשיים.

בכיר אמריקני נוסף אמר גם כי צוות טראמפ היה גם בשיחות "ביניים" עם עומאן ובשיחות מקדימות נוספות עם סעודיה, אך הודה כי עסקאות אלה דרשו זמן רב יותר.

"אני מקווה שממשל ביידן מנצל זאת כי אלה טובים לכולם", אמר הפקיד הבכיר.

"שלום אינו אידיאל רפובליקני או אידיאל דמוקרטי, אם ארה"ב רוצה להמשיך להניע את הסכמי אברהם, שלוש עד ארבע מדינות נוספות צריכות להיות הרף הנמוך להצלחתה. אי יכולת לספק את זה תהיה אכזבה משמעותית"

"אין ספק שכאשר ארה"ב רוצה להוביל לשלום ונורמליזציה, מדינות נוספות יבואו בעקבותיה", סיכם.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE