הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא ביידן הכריז על מלחמה מול הקורונה והטיל 10 צווים חדשים: היעדים המרכזיים - חזרה לבתי הספר ופתיחת עסקים
"העזרה בדרך" הצהיר הנשיא הנכנס שחתם על צו נשיאותי שכעת מחייב באופן פדרלי את כלל תושבי ארה"ב לעטות מסכות בשטחים ציבוריים. כמו כן הוא התחייב להגברת כמויות החיסונים וערכות הבדיקה

תחת מטר צווים נשיאותיים הכריז היום הנשיא ג'ו ביידן כי ארה"ב נכנסת לפקודה חדשה במסגרת מלחמתה מול נגיף הקורונה שהולך ומתפשט ברחבי המדינה, במטרה להפחית את קצב ההדבקות שיוביל בהמשך להקלות במדיניות הסגר.

לצד זאת, ביידן ביקש להבהיר כי "הרע עוד לפנינו בטרם יהיה טוב" וסירב להבטיח כי יעמוד ביעד החיסונים שהציב על מאה מיליון מחוסנים במאה הימים הראשונים שלו בתפקיד.  

מטבע הדברים, הצווים הנשיאותיים של יום חמישי התמקדו בקורונה ועסקו באסטרטגיית העלאת כמות החיסונים והבדיקות, הכנת הקרקע לקראת פתיחה מחדש של מוסדות חינוך ועסקים, וכן הטלת החובה על חבישת מסכות באופן גורף, גם בשדות התעופה. 

"לא נכנסנו לבלאגן הזה בין לילה ולכן יקחו חודשים כדי לצאת ממנו", אמר היום הנשיא ביידן בנאומו בבית הלבן תוך שהוא מביע חשש כי כמות המתים בארה"ב צפויה לעבור את רף חצי המיליון בעוד כחודש. 

למרות זאת, ביידן הישיר מבטו למצלמה ואמר: "לתושבי המדינה הממתינים לפעולה, תנו לי להבהיר - העזרה בדרך". הוא הבטיח שינקוט באמצעים נוקשים יותר מקודמו על מנת לגבור על הנגיף, בין היתר באמצעות היצמדות קפדנית לנהלי הבריאות הציבוריים ונטילת אחריות פדרלית מלאה על המענה להתמודדות מול מגפת הקורונה. 

לדבריו, בניגוד לממשל הקודם, הסיוע לא יגיע דרך יפויי כוחם של צוותי משימה במדינות השונות אלא בגיבוי טכני וכסף פדרלי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא ביידן חותם היום על צווי הקורונה לצד יועצו בנושא, ד"ר אנתוני פאוצ'י וסגנית הנשיא קמאלה האריס. צילום: AP

כידוע, לביידן צפויים אתגרים קשים במיוחד לאור המהירות בה מתפשט נגיף הקורונה אל מול המחסור במנות חיסון, כל זאת בצל רצונו להעביר בקונגרס את תכנית הסיוע הכלכלי בסך 1.9 טריליון דולר שצפוייה לכלול צ'ק בסכום של 1,400 דולר לרוב התושבים. 

בנוסף, המוטציות השונות שהגיעו מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה, בוודאי אינן מקלות על המלאכה. בנוגע לזן הדרום אפריקאי, קיים חשש כי החיסון עשוי להיות פחות אפקטיבי מולו. ד"ר אנתוני פאוצ'י, יועץ הנשיא במאבק מול הקורונה, אמר בנוגע לכך כי רשויות הבריאות במדינה עוקבים מקרוב אחר התפתחות זו. 

יש לציין כי תכנית הקורונה של ממשל ביידן כוללת בתוכה את הרחבת המחקרים המדעיים בתחום המוטציות החדשות.  

במקביל, אסטרטגיית הנשיא ביידן זוכה לתמיכה גם מנושאי תפקידים באגף הרפובליקני, כמו למשל הלובי הפרו עסק בלשכת המסחר של ארה"ב שהצהיר כי "אנו תומכים בהתמקדות הממשל החדש בהסרת החסמים בנושא החיסונים ובפתיחת בתי הספר. שני מהלכים אלו הינם צעדים חשובים להאצת התאוששות הכלכלה עבור העם האמריקאי". 

בתוך כך, פקידי הממשל החדש קבלו על העיכובים שנוצרו כתוצאה מאי שיתוף הפעולה בהעברת השלטון מצד אנשי ממשל טראמפ. לדבריהם, עד לרגעים אלו, אין להם עדיין הבנה מלאה בנוגע לפעולות שננקטו בהפצת החיסונים בזמן שהם נתקלים בתלונות רבות מצד המדינות השונות על כך שנותרו ללא מספיק מנות על מנת לעבור לקבוצות חיסון נוספות באוכלוסיה. 

על פי צווי הקורונה של ממשל ביידן, ישנה חובת עטיית מסכה גורפת בשדות תעופה, מטוסים, אוניות, אוטובוסים, רכבות וכל סוג של תחבורה ציבורית. המגיעים לארה"ב מחוייבים בהצגת בדיקת קורונה שלילית בטרם המראתם ובבידוד ביתי עם כניסתם. אמש חייב ביידן את כל העובדים במתקנים פדרליים לעטות מסכה. 

נסביר כי אמנם הדרישה על עטיית מסכה בציבור הינה תקנה בת קרוב לשנה שהוטלה הרבה לפני כניסתו לתפקיד של ביידן, אולם כעת היא הפכה לצו רשמי פדרלי שיקשה מאוד על המתנגדים לנוהל. לתשומת ליבו של מושל פלורידה. איגוד עובדי התעופה בירך על המהלך. 

מדובר בתפיסה הפוכה לחלוטין מזו של הנשיא לשעבר טראמפ שכידוע, הקל ראש בכל הקשור לעטיית מסכה והותיר את הדבר כאפשרות לא מחייבת הנתונה בידי כל אדם ונאומיו אל מול קהלים גדולים, חלקם ללא מסכה, היוו ראייה לכך.

אחת ממטרות ממשל ביידן הינה חיסון מאה מיליון תושבים במאה הימים הראשונים לכהונה, אולם בכירי רשויות הבריאות טוענים כי יש להעלות את הרף משמעותית על מנת לבלום את קצב התפשטות הנגיף. 

 

נכון להיום מידי יום מתחסנים בארצות הברית כמיליון בני אדם. "זהו רף נמוך ומאכזב", אמרה ד"ר ליאנה וואן, מומחית לבריאות הציבור. לדברי ד"ר פאוצ'י, ארה"ב תחזור לסוג של נורמליות לקראת הסתיו אם מבצע החיסונים יתקדם בהצלחה ויכיל לפחות 280 מיליון תושבים. 

בנוסף, הורה הנשיא ביידן על פתיחה של לפחות 100 מרכזי חיסונים חדשים בתוך כחודש והנחה את המרכז לבקרת מחלות ומניעתן להתחיל ולפתח תכנית שהגה בעבר הנשיא טראמפ אשר תוביל מהחודש הבא לזמינות חיסונים בבתי המרקחת.  

כמו כן, נושא פתיחת בתי הספר הינו יעד שהוגדר על ידי הנשיא הנכנס כקריטי והוא מעוניין להשלימו גם כן בתוך מאה ימים. לטובת הוא כבר פנה לבכיריו במשרדי הבריאות והחינוך על מנת שיגבשו תכנית פעולה עבור העניין שיתוקצב בכספי הסוכנות הפדרלית לניהול מצבי חירום (FEMA).

"החזרת הילדים לבתי הספר תשחרר את הסחבת בהאצת הכלכלה ותקל על ההורים לשוב לעבודתם", הסבירו נציגי הממשל שהדגישו שכל זה תלוי בכמות בדיקות הקורונה.

לטובת מטרה זו, נתן הנשיא ביידן אור ירוק להשתמש בתקנות מצב מלחמה המאפשרות לממשל להורות לתעשיית הפרטיות לייצר תגבורת בזמן חירום, בין אם לצורך הדומה מדובר במטושים או מסכות. 

"אין לנו מספיק ערכות בדיקה במדינה", אמר ג'ף זיינטס, מתאם הפעולות בנושא הקורונה מטעם הבית הלבן. 

תכנית ביידן להגברת כמות הבדיקות והחיסונים צפויה לעלות 160 מיליארד דולר, בנוסף  ל-170 מיליארד דולר שיוקצבו לטובת הפתיחה מחדש של מוסדות החינוך. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE