הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ד"ר פאוצ'י במתקפה חריפה נגד טראמפ: "לא שבעתי נחת לצידו. כעת אני חש תחושה משחררת, סוף סוף אפשר לדבר על מדע"
בכיר הצוות הרפואי למאבק בקורונה מטעם הבית הלבן לא המתין יותר מידי לפני שהוציא את הכביסה המלוכלכת על התנהלות הממשל הקודם במסגרת מסיבת העיתונאים שנערכה היום. בהמשך הוא התייצב לצידו של הנשיא לשעבר והגן על התנהלותו במדיניות החיסונים

יועץ הבריאות לבית הלבן, ד"ר אנתוני פאוצ'י אמר היום כי לא שבע נחת מהעימותים והמחלוקות מול הנשיא לשעבר טראמפ במאבק מול הקורונה ולדבריו, כעת, עם הממשל החדש הוא מרגיש חופשי יותר לדבר בנושאי מדע מבלי לספוג ביקורת. 

"עצם הרעיון שאני יכול להגיע לכאן ולדבר על מה שאני יודע, על ראיות ועל המדע, זוהי תחושה משחררת". ד"ר פאוצ'י שהחל מאתמול עובד ישירות לצד הנשיא ביידן, הסביר היום במהלך מסיבת עיתונאים בבית הלבן כי חש אי נוחות מול הצהרות רבות של הנשיא טראמפ אותן הוא הגדיר כשגויות.

"זה די ברור שהיו אמירות כמו למשל עם תרופת הידרוכלורוקווין ודומיה שכלל לא התבססו על עובדות מדעיות", אמר פאוצ'י. "אני יכול להגיד לכם שממש לא שבעתי נחת שנקלעתי למצבים בהם נאלצתי להתעמת עם הנשיא ונוצרה תחושה שאי אפשר היה להביע עמדה מבלי לספוג השלכות בעקבות זאת". 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מסתבר שהרבה אהבה לא שררה בין השניים. הנשיא טראמפ לצד ד"ר פאוצ'י בזמן אחד התדרוכים במהלך השנה שעברה. צילום: AP

כזכור, במהלך עבודתם המשותפת, הנשיא טראמפ הירבה לבקר את התנהלות ד"ר פאוצ'י ואף שקל לפטרו מתפקידו, לאחר שהאחרון חלק עליו בתקשורת על ההצהרות כי הנגיף נמצא בדעיכה, זאת בזמן שעשרות אלפי אנשים בארה"ב נדבקו מידי יום. 

כשנשאל היום על ידי הכתבים אם לדעתו התוצאות היו שונות במקרה שממשל ביידן היה מכהן בתחילת ההתפרצות, סירב פאוצ'י לענות ישירות אך השיב כי "אחד הדברים שאנו עומדים מעתה להציג הינו שקיפות מלאה מול הציבור - אם משהו יתנהל לא נכון, אנו לא נחפש אשמים אלא ננסה לתקן זאת תוך שנתבסס על מדע וראיות בלבד. אם לא נדע את התשובה, לא ננחש, פשוט נסביר שאנחנו לא יודעים". 

 לדבריו הוא שוחח על כך לעומק עם הנשיא ביידן בטרם החלה מסיבת העיתונאים. 

בניגוד לתפיסתו של פאוצ'י שנהג להציג תחזיות קודרות (ולעיתים מוגזמות), הנשיא טראמפ ניסה לשדר דרך קבע שהמאבק מול הנגיף נמצא בשליטה והמעיט בהיקף ההתפרצות למרות שמספר קורבנות הקורונה בארה"ב הוא הגבוה בעולם ועומד נכון להיום על יותר מ-413 אלף מתים. טראמפ הקפיד לומר כי ארה"ב הגיבה למגפה טוב יותר כמעט מכל מדינה אחרת על פני הגלובוס. מטבע הדברים, תפיסות מנוגדות אלו היוו מתכון לעימותים בלתי נגמרים.

מסיבת העיתונאים היום התקיימה על רקע הודעתו של פאוצ'י לארגון הבריאות העולמי כי תחת ממשל ביידן, ארה"ב תשאר חברה בו. בחודש מאי האחרון, הודיע טראמפ על פרישתה של ארה"ב מהארגון אולם התהליך היה אמור להיות מושלם רק בעוד כחצי שנה וכעת הפך ללא רלוונטי. 

 

פאוצ'י הוסיף כי ממשל ביידן מתכנן לעבוד ביחד עם שאר 193 המדינות החברות בארגון על מנת לסייע בחיזוק ובשיקום איחוד המדינות בסוכנות הבריאות.

לעומת זאת, ד"ר פאוצ'י עמד להגנתו של טראמפ כשהכחיש את טענות אנשי הממשל החדש על כך שהנשיא הקודם לא הותיר אף תכנית להפצת החיסונים בארה"ב. "אין לנו עם מה לעבוד. צריך להתחיל ולבנות הכל מחדש", אמר אחד הבכירים בממשל ביידן לרשת CNN.

הנשיא ביידן אף הגדיר את מדיניות החיסונים של טראמפ כ"כישלון אימתני" והציב יעד של מאה מיליון מחוסנים עד סוף חודש אפריל. 

כאמור, מיד לאחר מכן, ד"ר פאוצ'י סתר טענות אלו והבהיר כי "אנחנו לחלוטין לא מתחילים הכל מאפס. אי אפשר לומר שמדיניות החיסונים של ממשל טראמפ הייתה לא יעילה באופן גורף".  

בשבעת הימים האחרונים התחסנו בממוצע 914 אלף בני אדם ברחבי ארצות הברית כאשר היום הושגה כמעט כמות כפולה לאחר ש-1.6 מיליון תושבים קיבלו את הזריקה כנגד נגיף הקורונה. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE