הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניתוח 48 השעות הדרמטיות הראשונות: ג'ו ביידן אינו הבוס בבית הלבן, המפלגה הרפובליקנית מתה
אלה היו 48 שעות דרמטיות משרובנו מבינים, עתה ברור, ביידן לא מנהל את הבית הלבן, והמהלך השקט שבוצע הרחק מאור הזרקורים המבטיח שלטון חד מפלגתי בחצי המאה הקרובה

48 השעות הראשונות של ג'וזף ביידן חרצו את גורל המפלגה הרפבוליקנית להפוך למפלגת אופוזיציה לעשורים הבאים גם בלא שינוי הרכב המדינות או השופטים.

במהלכן נקבעו צמד עובדות פוליטיות ארוכות טווח שאני מזמין את כל העוסקים בפוליטיקה והיסטוריה אמריקנית להחזיר אותי בעוד 4 שנים, או בעוד 16 שנים למאמר הזה ולומר אם טעיתי או לאו. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: JOE RAEDLE/GETTY IMAGES)

הרפובליקנים

יומיים לאחר הבחירות, כתבתי בסטארבקס של סקרנטון על תכניות הרפובליקנים (ויתור מוחלט) להתמודד עם טענות לזיופים שנשמעו בבית הלבן.

אחרי שהתחזית התגשמה, המעניין עתה אינו היחס השמרני לניסיון ההדחה בסנאט או הביקורת על הצווים הנשיאותיים החדשים, אלא העובדה הפשוטה שהויתור הרפובליקני על נשיאות טראמפ הוכיח את עצמו בתוך-24 שעות ככישלון היסטורי.

מי שחשב ש"תנו קצת סנאט קחו את הבית הלבן", עוד עובד בוושינגטון 2021, כנראה לא ניתח את החדשות היבשות ב-24 השעות האחרונות שמסמלות את קץ ה'נורמטיביות הדו-מפלגתית', ואת סוף המפלגה הרפובליקנית.

הסיבה? בפחות מ-48 שעות ב-2 צווים נשיאותיים ממשל ביידן חרץ את דינם הדמוגרפי-היסטורי של הרפובליקנים בלא צורך לשנות את כמות המדינות או השופטים.

הסבר - ההוראה לבטל את הצנזוס המיוחד לשוהים בלתי חוקיים, והכללתם במניין האזרחים בחלוקת מושבי הקונגרס, אומר שגם אם חצי מההיספנים והשחורים באמריקה יצביעו להיילי/קרוז/דון ג'וניור, הצנזוס האלקטורלי החדש יכניס מדינות רפובליקניות מסורתיות לתהליך רב שנתי של דימום אלקטורים א-פריורי - המשמעות, ארקנסו, איידהו, דרום קרוליינה, טנסי, (אפילו פנסילבניה), כולן בדרך לאבד את משקלן האלקטורלי ב-2024 -CHECKMATE.

תוסיפו את רפורמת DACA, וברור שהרפובליקנים טעו, והדמוקרטים בכלל לא צריכים את פורטו ריקו, או וושיגנטון די.סי כמדינות, או למלא את בית המשפט, האלקטורים בידיהם. הצעד המתבקש הבא - בחירות יחסיות וישירות לנשיאות.

תוסיפו לכך את האופן בו ביהמ"ש העליון השמרני התנהל במערכת הבחירות למול סעיף 2.1.2 בחוקה, וצריך לקרות משהו חריג כדי שב-40 שנים הקרובות נראה נשיא שאינו דמוקרטי. הריקוד הרפובליקני למול הפריץ ייזכר ככישלון קולוסאלי שבמקום השבת ''הנורמליות'' לוושינגטון נגמר ב-22 בינואר 2021 באובדן המשטר הדו-מפלגתי באמריקה לעתיד הנראה לעין - Mark my words.

ג'ו ביידן

ג'ו ביידן לא נשיא ארה"ב. אך מכיוון שאיננו חסידי קיו-אנון, ומכיוון שברור שהוא עצמו הנשיא, הרי שכוונתי לכך שברמת 1. המדיניות ו-2. האקטים הסמליים ב-48 השעות האחרונות, ניכר כי את ההוראות מחלק גוף יועצים.

הסרת פסל צ'רצ'יל ודיוקן של ג'קסון; שמות מגדר חדשים בבית הלבן; 15 צווים נשיאותיים הכוללים את שיתוק קו הקיסטון-נפט; אזרוח בלתי חוקיים; הסרת ההגבלות על מדיניות הגבול; חידוש תיאוריית הגזע הביקורתית במשרדי הממשל; תכנית מס חברות מטורללות ;רגולציות חדשות - צעדים שכאלה הן ברמת הקיצוניות והן ברמת התחכום - מעידים כי לא מדובר בפעולות שביידן הורה עליהם.

לכן מעתה והלאה שעיתונאים מספרים לכם ש"ביידן הורה", אני ממליץ לקחת נשימה.

איני יכול להעמיד את התזה למבחן מתמטי, אך אני קצת יותר מחושד שפוליטיקת הזהויות של חבורת הווירדוז ממומני וול סטריט, אינה תוצר של הוראת ביידן אשר כשלעצמו הינו רק Image של סבא לבן וחביב - בקיצור, דחליל בעל גוונים מונרכיים.

זה ש-AOC וסנדרס לא שם, לא אומר שהבית הלבן אינו מבטיח את הקרסת אמריקה, ושהמקריסים החלו לפעול במסגרת שתשאירם בכוח לנצח.

סקנדל הבחירות וסימני השאלה הקשים סביבם (כי זה מה שמותר לי לכתוב הרי), ואת שעוללו לטראמפ במהלך 4 השנים האחרונות, ואת שעתידים לעולל לו, נראים כמו כסף קטן בשלב זה למול שכל-ישר אינדוקטיבי המורה כי יש נשיא שבעצמו לא מחליט מה קורה. קצת בלתי נתפס.

אין דרך להצדיק או להסביר את הדבר הזה - אפשר להגיד שזה בעצם ממשל אובמה שמנהל את הדברים, וכמו שד"ר גדי טאוב טוען, הוא באמת האיש שנותן את ההוראות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE