הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לא שוכחים את ה-6 בינואר: בסנאט נערכים לפתיחת משפט ההדחה השני נגד טראמפ
ביום שני הקרוב בית הנבחרים צפוי להעביר את סעיף ההדחה לסנאט באופן רשמי, ויתכן שבתוך ימים ספורים המשפט יפתח. בהנחה שכל הדמוקרטים יצביעו בעד הדחת הנשיא לשעבר, 17 רפובליקנים יצטרכו להצטרף אליהם כדי שהמהלך יאושר ברוב של שני-שליש; שומר: "יהיה משפט מלא והוגן"

בית הנבחרים מתכוון להעביר את סעיף ההדחה כנגד דונלד טראמפ לסנאט כבר בתחילת שבוע הבא, צעד שיסלול את הדרך לקראת השלב המשפטי בהליך ההדחה כנגד הנשיא לשעבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, מציגה את סעיף ההדחה נגד טראמפ שאושר בהצבעה (צילום: Getty Images)

 

מוקדם יותר היום (שישי) אישר יו"ר הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר (ניו יורק), שיו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי (קליפורניה), תעביר את סעיף ההדחה לסנאט באופן רשמי ביום שני הבא.

כזכור, ב-13 בינואר הפך טראמפ לנשיא הראשון בהיסטוריה האמריקאית שמודח בשתי פעמים נפרדות ע"י בית הנבחרים - שבוע בלבד לאחר שאלפי תומכיו הסתערו לעבר גבעת הקפיטול במטרה להפוך את תוצאות הבחירות ולמנוע את אישור הניצחון של המועמד הדמוקרטי. בסעיף ההדחה נכתב שטראמפ "הוכיח שהוא מהווה סכנה לביטחון הלאומי, לדמוקרטיה ולחוקה אם יתאפשר לו להמשיך בכהונתו, והוא פעל בצורה שאינה עולה בקנה אחד עם עקרונות שלטון החוק".

עוד נכתב בסעיף ההדחה: "הנשיא טראמפ סיכן את ביטחונה של ארה"ב ואת הממסדים הדמוקרטיים של הממשל. הוא איים לפגוע ביושר הבחירות והתערב בהעברת השלטון השלווה. על כן, הוא מעל באמון שניתן לו כנשיא, מעילה שבאה לידי ביטוי בפגיעה פיזית באזרחי ארה"ב. מסיבות אלו, דונלד ג'ון טראמפ צריך להיות מודח ומסולק מתפקידו, ולפסול את מועמדותו להחזיק בתפקידים ציבוריים בעתיד".

טראמפ כמובן הספיק לסיים את כהונתו כנשיא ארה"ב מאז אישור סעיף ההדחה בבית הנבחרים, אולם הרשעתו בסנאט עלולה להביא לכך שלא יוכל לכהן כנבחר ציבור בשנית.

 

ניסיון ההתקוממות של תומכי טראמפ, לפני כשבועיים בוושינגטון (צילום: AP)

 

חשוב להבהיר כי על אף השליטה הדמוקרטית בסנאט, הסיכויים שטראמפ אכן יודח בכל זאת קלושים למדי. החוק קובע כי שני-שליש מהסנאט, או 67 חברים, יצטרכו להצביע בעד הרשעתו. אם נצא מנקודת ההנחה שכל הדמוקרטים בסנאט (48) וכל העצמאיים שמצביעים עם הדמוקרטים בסנאט (2) יתמכו בהדחתו של טראמפ, הרי ש-17 רפובליקנים יצטרכו להצטרף אליהם.

ישנם סנאטורים רפובליקניים מסוימים, למשל ליסה מרקאוסקי (אלסקה) ופט טומי (פנסילבניה), שקראו לטראמפ להתפטר מתפקידו לאחר המהומות בקונגרס, אך הם טרם גילו כיצד הם מתכוונים להצביע.

 

 

אתמול (חמישי) נשאלה ננסי פלוסי האם לדעתה מפלגתה מתקדמת באופן מהר מדי עם ההדחה, חברת הקונגרס מקליפורניה הסבירה שאין צורך להתכונן למשפט כפי שקרה במהלך ההדחה הראשונה: "העולם כולו היה עד להסתה של הנשיא, את הקריאה לפעולה שהעביר לתומכיו ואת האלימות הקשה שנרשמה לאחר מכן".

מיץ' מקונל, יו"ר המיעוט הרפובליקני בסנאט, אמר ביממה האחרונה שהוא מתנגד לפתיחת המשפט כבר בשבוע הבא, ולדעתו יש לדחות את זה בלפחות שבועיים כדי לאפשר לעורכי דינו של טראמפ להיערך בצורה ראויה. מכשול נוסף שעלול לעכב את ההדחה כנגד הנשיא לשעבר הוא אישור חברי הקבינט של הנשיא ביידן, תהליך שעשוי להימשך עד סוף השבוע הבא לכל הפחות.

 

יו"ר הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר (צילום: Getty Images)

 

עם זאת, כאמור, נראה שהדמוקרטים בכל זאת מתכוונים להתחיל בתהליך ביום שני הבא, כאשר סעיף ההדחה יימסר רשמית לסנאט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE