הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"קיבלתי את החיסון, ואחרי דקות בודדות פתאום הרגשתי שהגרון שלי נסגר"
שרל ברנן הייתה אחת מעשרה תושבי סן דייגו שסבלו מתגובה אלרגית חריפה לאחר קבלת החיסון של מודרנה, והיא הסכימה לספר על רגעי הבהלה. "4 חובשים ושתי אחיות טיפלו בי והורידו את הלחץ דם שלי בתוך 45 דקות. לא אהסס לחזור כדי לקבל את הזריקה השנייה"

עם תחילת מבצע החיסונים ברחבי ארצות הברית בחודש שעבר, נרשמו מקרים בודדים שבהם אנשים סבלו מתגובות אלרגיות חריפות מיד לאחר קבלת החיסון. אומנם מדובר בתופעה חריגה, אך יתכן שהיא תגרום לרבים לחשוש עוד יותר לקבל את החיסון.

תושבת דרום קליפורניה אשר בעצמה סבלה מתגובה אלרגית לאחר שהתחסנה מוקדם יותר השבוע, חשפה כיצד היא חשה עם קבלת הזריקה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"אין לי ספק שאגיע לקבל את החיסון השני": שרל ברנן

 

בשיחה עם רשת פוקס המקומית בסן דייגו, שרל ברנן סיפרה: "בעלי חשש מאוד להתחסן, אבל הצלחתי לשכנע אותו בגלל ששנינו מבוגרים".

ברנן הייתה אחת מעשרה אנשים שפיתחו תגובה אלרגית חריגה לאחר שקיבלו את החיסון בפטקו פארק, אצטדיון הבייסבול של סן דייגו, בשבוע שעבר. מרבית המתחסנים נדרשים להישאר בתחנה במשך רבע שעה, אולם מתחסנים שסובלים מאלרגיות כמו ברנן נדרשים להישאר בהשגחה במשך לפחות חצי שעה.

"בערך 18 דקות אחרי שקיבלתי את החיסון, פתאום הרגשתי שהגרון שלי נסגר", שיחזרה ברנן וסיפרה שהצוות הרפואי ניגש אליה מיד לאחר שסימנה להם, "עשו לי בדיקת לחץ דם וגילו שזה 185 על 125. 4 חובשים ושתי אחיות טיפלו בי, חיברו אותי לכל מיני מכשירים, נתנו לו תרופות והורידו את הלחץ דם שלי בתוך 45 דקות", היא סיפרה.

למרות החוויה הלא נעימה במיוחד, ברנן הסבירה שהיא לא תהסס לשוב כדי לקבל את זריקת החיסון השנייה בעוד כחודש: "אין לי ספק שאגיע. אם אדבק בקורונה יהיו לי תגובות אלרגיות קשות עוד יותר. בעלי גם סובל ממחלות רקע, כך ששווה לנו 'להסתכן'".

 

תחנת החיסונים בסמוך לאצטדיון הבייסבול של סן דייגו

 

בעקבות המקרה החליטו ראשי מערכת בריאות הציבור בקליפורניה להפסיק לעשות שימוש בחיסונים של מודרנה, לפחות באופן זמני, וזאת לאחר שברנן הייתה רק אחת מ-10 אנשים שקיבלו את החיסון בסן דייגו ופיתחו תגובה אלרגית חריפה.

כזכור, בתחילת השבוע הסבירה  ד"ר אריקה פן, האפידמיולוגית הראשית של קליפורניה, ש"התקבלו דיווחים על מספר חריג של תגובות אלרגיות לאחר קבלת החיסון". עם זאת, ביום רביעי הוחלט לחזור לעשות שימוש בחיסונים של מודרנה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE