הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אם נמשיך בקצב הזה, לוס אנג'לס תשלים את מבצע החיסונים רק ב-2022"
גרסטי הסביר כי רשויות הבריאות מעריכות ש-75% מהתושבים יבקשו להתחסן, או כ-7.5 מיליון איש. לאור העובדה שהחיסון מצריך שתי זריקות, ובשל הכמות הקטנה של חיסונים שהעיר מקבלת בכל שבוע, גרסטי העריך שיידרשו קרוב ל-90 שבועות על מנת לחסן את רוב התושבים

רשויות הבריאות בעיריית ומחוז לוס אנג'לס לא יצליחו לחסן את מרבית התושבים עד שנה הבאה אם קצב החיסונים יימשך בקצב הנוכחי, כך הזהיר מוקדם יותר השבוע ראש העיר אריק גרסטי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ראש עיריית לוס אנג'לס, אריק גרסטי (צילום: Getty Images)

 

ראש העיר אומנם הצביע על כך שישנם חיסונים נוספים שצפויים לקבל את אישור מנהל המזון והתרופות (FDA), צעד שבהכרח יאיץ את קצב החיסונים בארצות הברית כולה, כסיבה לאופטימיות - אך בו בזמן הוא אמר שהפצת החיסון בקרב 10 מיליון התושבים הוא אחד האתגרים הגדולים ביותר בתולדותיה של לוס אנג'לס.

כידוע, שני החיסונים הקיימים שכבר אושרו לשימוש בארצות הברית - של פייזר ושל מודרנה - מצריכים קבלת שתי זריקות בהפרש של כחודש ימים ביניהם.

"מדובר בחישוב מאוד פשוט, אנחנו מעריכים ש-7.5 מיליון מתוך עשרת מיליון התושבים במחוז ירצו להתחסן", הסביר גרסטי והוסיף, "כך שבפועל על מחלקת בריאות הציבור להשיג ולהזריק 15 מיליון מנות של החיסון".

 

 

הבעיה הגדולה היא שכיום מחלקת בריאות הציבור במחוז מקבל כ-160 אלף מנות חיסון מדי שבוע. גם אם מוציאים את 850 אלף מנות החיסון שכבר הגיעו למחוז, ניתן לראות שיידרשו קרוב ל-90 שבועות על מנת לקבל מספיק את יתר 14.15 מיליון המנות.

"אם לא נתחיל לקבל יותר מנות של החיסון, זו המציאות שעמה ניאלץ להתמודד. אני מאמין שנוכל לקבל מנות נוספות, ורצוי כמה שיותר מהר", הסביר ראש העיר והוסיף, "אם נמשיך לקבל רק 160 אלף מנות מדי שבוע, יקח לנו עד חודש יוני רק כדי לחסן את עובדי מערכת הבריאות ואנשים מבוגרים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE