הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן התפרץ, דוברת הבית הלבן שיקרה בתדרוך העיתונאים: יום כאוטי בבית הלבן
לא ככה קיוו בממשל ביידן להתחיל את הכהונה הראשונה של הדמוקרט הותיק, ג'ן פסאקי עיוותה את נתוני 'בלומברג ניוז' לגבי כמות משלוחי החיסונים של טראמפ, וביידן לא עמד בקצב השאלות

הנשיא ביידן הציג את עורו הדקיק הידוע לשמצה ואת התפרצויות הזעם הידועות שלו בזמן שפרש את תוכנית ה-COVID-19 שלו ביום חמישי בפני התקשורת כשגער בכתב חדשות ששאל אם מטרתו לחסן רק 100 מיליון איש ב-100 ימים אינה נמוכה מדי.

"כשהודעתי על זה, כולכם אמרתם שזה לא אפשרי", התפרץ, "בוא, תעשה לי טובה בנאדם! זו התחלה טובה".

כשביידן נכנס לתפקידו ביום רביעי, הממוצע בשבוע האחרון של חיסונים היה כ-912,497 מנות יומיות שהועברו תחת הנשיא היוצא דונלד טראמפ, כך על פי נתוני בלומברג ניוז. "אתה לא צריך להגדיר את היעד גבוה יותר"?, נשאל ביידן בזמן שסיכם את התדרוך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

במסיבת עיתונאים שלאחר מכן, דוברת הבית הלבן, ג'ן פסאקי שעבדה גם אצל אובמה, הגנה על הבוס שלה כשאמרה כי תחת ממשל טראמפ ניתנו כ-17 מיליון מתוך 36 מיליון חיסונים - בשיעור של כ-500,000 ביום - נתון מעט מוזר לאור העובדה שבלומברג ניוז דיווחו על מספר כפול של חיסונים שנשלחו יומית בשבועות האחרונים של ממשל טראמפ.

"מה שאנחנו מציעים הוא להכפיל את זה לכמיליון זריקות ביום", אמרה, אם כי לא ברור איך זהו המספר האמיתי בהנחה שבלומברג אינו אתר חדשות המנפח את מספרי ממשל טראמפ בכוונת תחילה.

הדבר לא גרם לאף גורם בחדר התדרוכים לתקן את פסאקי שהמשיכה: "התאמנו מטרה זו בתיאום והתייעצות עם מומחי הבריאות והרפואה שלנו".

 

 

בתוך כך אין זו הפעם הראשונה שביידן מאבד את קור רוחו באירוע ציבורי.

באירוע קמפיין בווילמינגטון, דלוואר, ביוני 2020, ביידן (78) גער באחד האנשים שתהה האם הוא סובל מבעיות קוגנטיביות, ושאל אם הוא נבדק לירידה קוגניטיבית. "אתה פרצוף כלב שקרן", אמר ביידן, שהתרגז מכך שהכתב המשיך לשאול שאלות כשניסה לעזוב את האירוע, לפני שהוסיף שהוא "נבדק כל הזמן". זה הגיע לאחר שביידן כינה סטודנטית בקולג '"חיילת פוני-כלב שקרנית" באירוע קמפיין בניו-המפשייר בפברואר 2020.

סטודנטית מאוניברסיטת מרסר, מדיסון מור, בת 21, אמרה כי זה "משפיל להיקרא שקרן בטלוויזיה הלאומית על ידי סגן הנשיא לשעבר".

"האמת האכזרית היא שזה ייקח חודשים עד שנוכל לחסן את רוב האמריקאים", אמר והוסיף כי מספר המתים מ-COVID-19, העולה כיום על 400,000, יגיע ככל הנראה ל-500,000 בחודש הבא ו"יוסיף לעלות".

"תן לי להיות ברור: הדברים ימשיכו להחמיר לפני שהם ישתפרו", וגם התעקש, "לאומה המחכה לפעולה, הרשו לי להיות ברורה בנקודה זו: העזרה בדרך".

ביידן גם חתם על 10 צווים מנהלים ובהם הנחיות לתוכנית ייצור מיוחד וחיוב מסכות במהלך נסיעות בין מדינות.

אמצעים אחרים כוללים דרישה מכל מי שנכנס לארה"ב מחו"ל להיבדק לפני הגעתו ולבלות שבועיים בהסגר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE