הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הלם באמריקה! מרגל איראני בשורות הניו יורק טיימס - במשך כ-13 שנים ה"אינטלקטואל" שימש סוכן של משטר האייתולות
עיתונאי? פרשן? מרגל בשירות איראן, "ממשלתנו נמצאת בכפות ידי הציונים ולכן אני מתמקד כיצד נוכל להחזיר את הכוח בצורה הטובה ביותר".

מרגל איראני בלב הצמרת האמריקנית.

חוקר פוליטי בכיר שעבד בקונגרס, כיכב בטלוויזיה וכתב בניו יורק טיימס מואשם בהיותו סוכן של משטר האייטולות האיראני אשר שידל בכירים בארה"ב להתיישר עם עמדות איראן בנושאים כמו מדיניות גרעין, כך מסרו שלשום הרשויות הפדרליות שהודו כי 'לוטפולח אפרסיאבי' נעצר על ידי סוכני ה-FBI בביתו שבווטרטאון, מסצ'וסטס - והוא עתה מואשם בבית המשפט הפדרלי כי פעל כסוכן איראני בתשלום בתוך שטח ארה"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אפרסיאבי, אזרח איראני ותושב קבע בארה"ב, קיבל כסף בידי דיפלומטים איראנים שעבדו במשלחת האירנית לאו"ם בעיר ניו יורק - הוא עשה זאת לפחות מאז שנת 2007 - קרי, במשך 13 שנים. בזמן זה הוא הופיע בטלוויזיה, כתב מאמרים, ושידל גורמים אמריקניים לתמוך בסדר היום של ממשלת איראן - מאמריו כללו למעלה מתריסר מאמרי דעה ומכתבים לעורך שפרסם ב"ניו יורק טיימס".

"מאז 2007 ועד היום מועסק אפרסאבי בסתר על ידי ממשלת איראן ומקבל כספים מדיפלומטים איראנים בניו יורק", הודו ב-FBI.

"לאפראסאבי שולמו כ-265,000 $ בהמחאות דרך חשבונות בנק רשמיים של משלחת איראן לאו"ם מאז 2007, הוא נהנה גם מביטוח בריאות באמצעות תוכניות הטבת הבריאות האיראנית לעובדים מאז לפחות 2011".

ההודעה לעיתונות הוסיפה כי אפרסיאבי "חיבר מאמרים ומאמרי דעה הדוגלים בעמדת ממשלת איראן בהנחיית איראן ובשליטתה, והוסיף כי שלח בדוא"ל לחברי הקונגרס קישורים למאמרי הדעת שלו בניו יורק טיימס". בשנת 2012 הוא שלח דואר אלקטרוני לאנשי המשימה האיראנית באו"ם, באומרו כי "ממשלתנו נמצאת בכפות ידי הציונים ולכן אני מתמקד כיצד נוכל להחזיר את הכוח בצורה הטובה ביותר".

 

בשנת 2009 עזר אפרסיאבי לחבר קונגרס לא מזוהה לנסח מכתב לנשיא ברק אובמה אודות משא ומתן גרעיני בארה"ב ואיראן, כך על פי מסמכי בית המשפט.

לאחר ההתקפה האווירית הצבאית האמריקנית בינואר 2020 שהרגה את קאסם סלימאני, ראש כוח קודס האיראני, אמר אפרסיאבי לשר החוץ של איראן כי על איראן בתגובה "לסיים את כל הבדיקות ואת הענקת המידע על הפעילות הגרעינית בהמתנה לגינוי מועצת הביטחון של האו"ם לפשע הבלתי חוקי של ארצות הברית", כך על פי מסמכי בית המשפט.

פעולה זו "תכה פחד בלב האויב" ותחליש את טראמפ ותחזק את מתנגדיו", כתב אפרסיאבי, על פי מסמכי בית המשפט.

עוזר היועץ המשפטי לממשלה, ג'ון דמרס, אמר כי אפרסיאבי הציג את עצמו "בפני הקונגרס, העיתונאים והציבור האמריקני כמומחה ניטרלי ואובייקטיבי לאיראן".

"מר אפרסיאבי מעולם לא גילה בפני חבר קונגרס, עיתונאים או אחרים המחזיקים בתפקידי השפעה בארצנו כי ממשלת איראן משלמת לו כדי לצייר תמונה חיובית ולא נכונה של האומה", מסר וויליאם סוויני, עוזר המנהל האחראי על ה-FBI בהצהרה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE