הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כשנתיים לאחר אירוע הירי הקטלני בת'אוסנד אוקס: "בורדרליין" צפוי להיהרס
במשך קרוב לחמישה עשורים שימש המבנה שבו אירע הטבח כמסעדה וכמקום מפגש עבור תושבי האזור. אולם במהלך החודש הקרוב המבנה צפוי להיהרס לבקשת בעלי הנכס. ראשת העיר: "גם לאחר שהמבנה ייהרס, הזיכרון הכואב יישאר - לא רק עבור משפחות הקורבנות והשורדים, אלא הקהילה המקומית כולה"

"בורדרליין בר אנד גריל", מסעדה ובר בת'אוסנד אוקס שבדרום קליפורניה שבו התרחש אירוע ירי קטלני לפני יותר משנתיים, צפוי להיהרס במהלך חודש הבא לבקשת בעלי הנכס, כך על פי הודעת הרשויות בעיר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחוץ למסעדה, למחרת אירוע הירי הקטלני (צילום: Getty Images)

 

למעשה, המבנה ברחוב רולינג אוקס משמש כמסעדה במשך קרוב לחמישים שנה, ואפילו אירוע הירי הקשה שהסתיים במותם של 12 בני אדם לא הביא לסגירתו. בנוסף, בדומה למסעדות אחרות בקליפורניה, גם בבורדרליין נאלצו להיסגר באופן זמני מספר פעמים במהלך השנה החולפת, וזאת לאור משבר הקורונה.

אלא שכעת, בעלי הנכס פנה לעירייה והודיע שהוא לא מעוניין להמשיך לתחזק את המבנה, צעד שסלל את הדרך לקראת הריסת הבניין.

"זה היה מקום שבו התושבים התאספו למען ידידות, חברות, אהבה, ובסופו של דבר גם טרגדיה נוראית", מסרה ראשת העיר המקומית, קלאודיה ביל דה לה פנייה, "גם לאחר שהמבנה ייהרס, הזיכרון הכואב יישאר - לא רק עבור משפחות הקורבנות והשורדים, אלא הקהילה המקומית כולה".

 

12 הנרצחים באירוע הירי הקשה בת'אוסנד אוקס (צילום: רויטרס)

 

כזכור, תקרית הירי הקשה אירעה ב-7 בנובמבר 2018, כאשר מאות בני אדם נהנו מהופעה חיה במסגרת "ערב מוזיקת קאנטרי" שנערך במקום. אז הגיע למקום איאן דיויד לונג, יוצא חיל המארינס בן 28, שפתח באש באמצעות רובה סער. 11 אנשים נרצחו באכזריות, והיורה התבצר במקום גם כאשר כוחות השיטור הראשוניים הגיעו לשם.

סמל רון הלוס ממשרד השריף של מחוז ונטורה היה הראשון להגיע לזירה, ולמרות שהיורה ירה פתח באש לעברו, הוא לא היסס לרגע וחתר למגע. הלוס נורה למוות במהלך האירוע, ובהמשך התברר כי נפגע מאש של שוטר אחר. בהספדו, שריף המחוז אמר שזה מעיד על עד כמה הלוס היה אמיץ כאשר התקדם לעבר היורה, דבר שהסית את תשומת לבו של הרוצח ובכך התאפשר להמונים לברוח מהמקום.

ביום השנה הראשון לאירוע הירי התקיים טקס בסמוך לבר שבו מקטע בכביש מהיר 101 - זה שעובר כמה מאות מטרים בלבד ממקום הטבח - נקרא על שמו של הלוס. "הוא היה לוחם וגיבור גדול. העובדה שהקהילה כאן בת'אוסנד אוקס התגייסה למענו ושינתה את שם הכביש מראה שגם הם רואים בו כגיבור", אמר גרגר ווב, שריף המחוז, שהוסיף כי 248 בני אדם שרדו את התופת בבר בזכותו של הלוס.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE