הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשויות ההגירה מיישרות קו עם ממשל ביידן: הופסקו גירושם של מרבית השוהים הבלתי חוקיים
בהתאם למדיניות החדשה, רק מי שמהווה סכנה לביטחון הלאומי או נחשד בריגול או טרור יגורש במהלך 100 הימים הקרובים. לא ברור מה צפוי לקרות לאחר מכן, ולא ידוע מה יעלה בגורלם של אלפי המהגרים שצפויים להגיע לגבולותיה של ארה"ב במהלך שלושת החודשים הקרובים

רשויות ההגירה ברחבי ארצות הברית החלו ליישם אתמול (שישי) את המדיניות החדשה של ממשל ביידן, לפיה יש לעצור את גירושם של מרבית השוהים הבלתי חוקיים למשך 100 ימים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

 

מדובר באחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של הנשיא ביידן, וכזו שמהווה שינוי משמעותי בהשוואה למדיניות הממשל הקודם.

למעשה, במסגרת המדיניות החדשה, שוהים בלתי חוקיים לא יגורשו עד חודש מאי, לכל המוקדם, בתנאי שהם הגיעו לארצות הברית לפני ה-1 בנובמבר 2020. כמו כן, ראוי להזכיר כי המדיניות תחול על כמעט כל השוהים הבלתי חוקיים, אולם במשרד לביטחון המולדת הסבירו שמיש שנחשד במעורבות בטרור או ריגול, או כאלה שמהווים סכנה לביטחון הלאומי, בכל זאת יגורשו.

בנוסף, למנהל סוכנות אכיפת מכס והגירה (ICE) תהיה הסמכות הנדרשת כדי לעקוף את הפסקת הגירושים, ושוהים בלתי חוקיים יוכלו לבקש לעבור גירוש (אם ירצו בכך).

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

דיוויד פקוסקי, השר לביטחון המולדת בפועל, חתם אתמול על צו נוסף שייכנס לתוקף ב-1 בפברואר, ויביא לכך שרשויות ההגירה יתרכזו בעיקר באותם שוהים בלתי חוקיים שכן יכולים להיות מגורשים, שכאמור הם אלו החשודים בטרור, בריגול או כאלו שמהווים סכנה לביטחון הלאומי.

עם זאת, לא ברור מה יעלה בגורלם של שוהים בלתי חוקיים חדשים שיגיעו לארצות הברית, שכן הצו המקורי של ביידן רלוונטי רק למהגרים שהגיעו לפני הראשון בנובמבר.

באופן צפוי למדי, המהלך גורר התנגדות עזה מצד המפלגה הרפובליקנית, וכבר אתמול הגיש קן פקסטון, התובע הכללי של טקסס, תביעה כנגד ההחלטה.

ככל הנראה, המדיניות החדשה תביא לצמצום משמעותי במספר המבצעים שיתנהלו בתוך הערים, למשל זה שהתנהל מוקדם יותר החודש והסתיים עם מעצרו של השוהה הבלתי חוקי המבוקש ביותר בקליפורניה, אמרה גוצ'קלי, אזרח טורקי המוכר לרשויות גם תחת השם וונדוף שון תומאס.

גוצ'קלי בן ה-33 הגיע לארצות הברית בפעם הראשונה ב-31 בדצמבר 2011, כאשר נחת בנמל התעופה הבינלאומי ניו יורק-קנדי. הוא נכנס למדינה בזכות ויזת סטודנט, אולם במהרה הוא החל להסתבך עם רשויות החוק. ביוני 2015 הוא הורשע בתקיפה בבית המשפט בלוס אנג'לס, ונידון לתקופת מאסר בפועל. אם לא די בכך, באוקטובר 2017 הוא הורשע שוב, הפעם בעקבות גניבת זהות.

כעבור שנה, באוגוסט 2018, גוצ'קלי הסתבך פעם נוספת עם רשויות החוק, שכן הוא נעצר ע"י שוטרי משרד השריף בלוס אנג'לס והואשם בפריצה וגניבת זהות.

סוכני ICE עצרו את גוצ'קלי ביום שבו השתחרר ממעצר בלוס אנג'לס, שכן בשלב הזה הוא כבר נחשב לשוהה בלתי חוקי. נקבע לו מועד לדיון בבית המשפט לענייני הגירה, וגוצ'קלי הועבר למתקן הכליאה של ICE בבייקרספילד. אלא שאז, ב-14 בדצמבר 2018, גוצ'קלי הצליח להימלט ממתקן הכליאה, ומאז נעלמו עקבותיו.

רשויות החוק סירבו לפרט כיצד, או אפילו היכן, הם מצאו את גוצ'קלי, אולם הוסבר שהוא נמצא כעת במעצר של שירות המרשלים, שם יישאר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בית המשפט צפוי להטיל עליו עונש מאסר ממושך, ועם שחרורו מבית הכלא הוא יגורש מארצות הברית באופן מיידי.

"לאחר שנתיים שבהם התחמק מעונש, העבריין המורשע והאסיר הנמלט הבלתי חוקי נעצר בזכות המאמצים הגדולים של השוטרים שלנו, שפעלו ביחד עם שירות המרשלים", אמרו ב-ICE.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE