הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יועץ לשעבר של ביידן ואיש ארגון הבריאות העולמי: "השוק הרטוב זו המצאה, הנגיף כנראה דלף מהמעבדה, יתכן וגם הונדס"
האם הנראטיב התקשורתי הרשמי עומד להשתנות עתה כשהמדען המפורםס ג'יימי מץ טוען כי הנגיף דלף מהמעבדה ואינו שולל את היותו מהונדס?

יועץ ארגון הבריאות העולמי (WHO) שעבד בעבר תחת הנשיא קלינטון והסנטור דאז, ג'ו ביידן, שבר את שתיקתו על מקורה של מגיפת COVID-19.

ג'יימי מץ - שכיהן כסגן מנהל ועדת קשרי חוץ בפיקודו של ביידן (2001-2003), לאחר שכיהן במועצה לביטחון לאומי (1997-1999) ובמשרד החוץ (1999-2001) בפיקודו של קלינטון, המתין עד שלושה ימים לאחר השבעתו של ביידן כדי לספר לטורונטו סאן כי הוא חושב ש-COVID-19 היה ככל הנראה נזילת מעבדה בשוגג מווהאן.

"אין הוכחות בלתי הפיכות", אמר מץ יליד קנזס, בכיר במועצה האטלנטית, שמונה לוועדה המייעצת המומחית של ארגון הבריאות העולמי בנושא עריכת הגנום האנושי בשנת 2019.

"אך הערכות על דליפת מעבדה, לדעתי, גוברת".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: זירוהדג')

לפניכם תרגום קטעים מהראיון לעיתון הקנדי החשוב :

מה עם התיאוריה המקורית שהכל התחיל בשוק רטוב בווהאן?

"זה היה שקר. וממשלת סין ידעה מוקדם מאוד שזה שקר. וכך לנוכח ראיות מוחצות במאי אשתקד, ממשלת סין שינתה את עמדתה".

האם אתה מקבל את הרעיון של וירוסים מפחידים שנוצרו במעבדה אולי נראה קצת מדע בדיוני?

"זה אולי מרגיש כמו מדע בדיוני לאנשים אבל זה מה שקורה זה מדע. יש תחום מחקר שנקרא "רווח בפונקציה", תחום שנוי במחלוקת, בו חלק מהמדענים מגבירים את הגמישות של נגיפים.  אנו יודעים שמכון ווהאן לווירולוגיה היה מעורב במחקר שכזה בנושא הקורונה".

האם בגלל שזה התחיל במיוחד בסין, אנחנו עדיין לא יודעים איך התחיל COVID-19?

"אם הייתה התפרצות בקונגו או במדינה כלשהי באפריקה והמדינה ההיא, בימים הראשונים של המגיפה, הייתה מונעת מחוקרי ארגון הבריאות העולמי לצאת לזירת ההתפרצות במשך כמעט חודש, העולם היה משתולל". 

גילויים אלה מעלים את השאלה הפשוטה; אם בכיר במועצה האטלנטית שעבד בעבר ברמות הגבוהות ביותר של הממשלים הדמוקרטים הקודמים ותחת נשיאים דמוקרטים לפתע "יוצא", עם תיאוריית הדליפה מהמעבדה כשלושה ימים מיום השבעתו של ביידן, האם זה אומר שהנראטיב הרשמי עומד להשתנות?.

מוקדם מדי לומר.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE