הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עכשיו הדמוקרטים מודים בפה מלא: "מטרת ההדחה למנוע מטראמפ כהונה נוספת"
מזי הירונו, הסנאטורית הבכירה מהוואי הודתה כי המטרה של הליך ההדחה שייפתח כנגד הנשיא טראמפ ב-8 בפברואר היא להדיח את הנשיא במטרה למנוע ממנו אפשרות לריצה נוספת, עתה השאלה הקשה ביותר העומדת באוויר נותרה - האם 17 רפובליקנים ישתפו פעולה עם תכניות הדמוקרטים?

עד עתה נראה כי הטענה שמטרת ההדחה היא למנוע מהנשיא דונאלד טראמפ לנסות ולרוץ שוב בבחירות 2024 הייתה לא יותר מספקולציה של פרשנים ועיתונאיים, אך עתה נדמה כי מה שהיה בגדר השערה בלבד הפך לרשמי - לפחות מבחינת הסנאטורית הבכירה ממדינת הוואי מזי הירונו.

במהלך שידור השבת של תכנית האקטואליה 'הקשר המוצלב' בערוץ MSNBC, טענה הסנאטורית ממדינת האיים המכהנת כחברת ועדת השיפוט של הסנאט, כי על הסנאט לנסות לבצע ריבוי משימות בשבועות הקרובים ראשית כל עם הדחתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ושנית בהעברת חבילת התמריצים לנגיף הקורונה.

אך נראה כי הגילוי הבוטה ביותר בא בעקבות הודאתה של הירונו, כי מטרת ההדחה הייתה להטיל על טראמפ את האחריות ל"מרד האלים" ולמנוע ממנו להתמודד שוב לתפקיד בעתיד.

"ברור מאוד, שאנחנו צריכים לא רק לתת דין וחשבון על הנשיא באמצעות משפט הדחה אלא להמשיך ולהעביר הצעת חוק להקלה על COVID", אמרה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"ואנחנו יכולים לעשות את שניהם. הרבה מזה תלוי ברצון של מיטש מקונל לעשות את הדבר הנכון עבור העם האמריקני. אז, שם אנחנו. אני יודעת שאנחנו יכולים לעשות את שניהם. כל מה שצריך זה רצון מצד הרפובליקנים בשלב זה. אם 17 מהם ילכו להרשיע את הנשיא הזה במה שכולנו חווינו כמרד אלים בקפיטול, נותר לראות. אני חושבת שכמה מהם יעשו זאת, אבל אני לא יודעת שאנחנו הולכים לקבל 17. בתוך כך, זה לא אומר שאנחנו לא צריכים להמשיך ולהטיל אחריות על הנשיא הזה, וזה לא אומר שאנחנו לא צריכים להתאמץ כדי למנוע ממנו לחפש שוב משרה נבחרת, וזה רק לוקח הצבעה ברוב".

נכון לעתה במפלגה הרפובליקנית עצמה הדעות חלוקות, מחד אישים כטד קרוז, ג'וש האוולי וראנד פול המתנגדים בתוקף לניסיונות ההדחה של הנשיא, ומאידך מנהיג הרפובליקנים בקונגרס מיטש מקו'נל, וליז צ'ייני התומכים במהלך.

במקביל, הספקולציות לגבי עתידה הפוליטי של המפלגה הרפובליקנית במידה וצעד שכזה ייצא לפועל נמצאת בשיאה. שכן מאוד ייתכן כי הנשיא טראמפ ייאלץ להקים מפלגה שלישית ולהריץ במסגרתה את בנו או מקורבים אחרים ובכך לערער את דינמיקת שתי המפלגות.

מוקדם יותר אמש הודיע מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר כי משפטו של הנשיא יחל בתאריך ה-8 בפברואר. 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE