הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יש לכם 90 דקות: בכמה מצטמצמים כלי הדם שלכם כשאתם שותים משקה אנרגיה?
זה לא המחקר הראשון שמוצא קשר בין משקאות אנרגיה לבין בעיות בריאות. מחקרים קודמים הצביעו על קשר לבעיות לב ולבעיות במערכת העצבים והבטן

די במשקה אנרגיה אחד בלבד על מנת לגרום לבעיות לב, כאשר ההשפעות מתחילות לבוא לידי ביטוי לאחר 90 דקות בלבד, כך מזהירים החוקרים. במחקר שנערך בשנים האחרונות מצאו החוקרים, כי שתיית משקה אנרגיה בממותג רד בבול או מאנסטר עלול לגרום לצמצום של כלי הדם.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




המחקר כלל משתתפים בשנות ה-20 לחייהם, שאינם מעשנים וללא בעיות בריאות קודמות.

מצב זה מגדיל את הסיכון לחסימות ועלול לגרור התקפי לב ושבץ. הממצאים דומים לאלה שעלו במחקרים קודמים, שהזהירו צעירים להתרחק ממשקאות אנרגיה. לדברי החוקרים, משקאות אנרגיה הופכים לפופולריים יותר ויותר, לכן חשוב ללמוד על ההשפעות שלהם על מי שצורכים אותם לעתים קרובות ועד כמה הצריכה בטוחה בכלל.

החוקרים סבורים, ששילוב של מרכיבים שונים במשקאות האנרגיה הוא שעלול להזיק לכלי הדם. הם הצביעו על קפאין, טאורין, סוכר ומרכיבים צמחיים אחרים והזהירו שמרכיבים אלה עלולים לפגוע בדופן העורקים והוורידים.

משקאות אנרגיה מכילים, בדרך כלל, 80 מיליגרם של קפאין לכל 100 מיליליטר. מדובר על כמות שאפשר למצוא בשלוש פחיות קולה או בכוס של קפה נמס. כך על פי נתוני מכון התקנים למזון. רוב משקאות האנרגיה מכילים גם כמויות גבוהות של סוכר והם נמכרים, לעתים קרובות, בפחיות מוגדלות של כ-500 מיליליטר.

המחקר הראה שכשעה וחצי לאחר צריכת המשקה, הצטמצמו כלי הדם. בסריקת אולטראסאונד שבוצעה לפני צריכת המשקה, רוחב כלי הדם היתה בקוטר של 5.1 דיאמטר. לאחר השתיה הרוחב הצטמצם ל-2.8 דיאמטר.

לדברי החוקרים, מדובר על פגיעה חדה בתפקוד כלי הדם. זו לא הפעם הראשונה בה נמצא קשר בין משקאות אנרגיה לבין בעיות בריאות. במחקרים קודמים נמצא קשר לבעיות לב ולבעיות במערכת העצבים והבטן.

לדברי מנהל אגודת המשקאות בבריטניה, גאווין פרטינגטון, משקאות אנרגיה ומרכיביהם נחקרו בהרחבה וצריכתם אושרה על ידי רשתות הבטיחות הממשלתיות ברחבי העולם ואין ממצא במחקר האמור שסותר זאת.



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE