הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בלתי יאמן: "רוצח הילדים הסדרתי קיבל הצעה לעקוף בתור לחיסון את אנשי האוכלוסייה המבוגרת"
סערה לאומית בבריטניה לאחר שהרוצח לוי בלפילד זכה למכתב מיוחד המציע לו לקבל את החיסון במהירות רבה, על פי הדיווחים הוא אף כעס על כך שההצעה הגיעה "באיחור", וזאת למרות שהרוב המוחלט של האוכלוסייה בבריטניה טרם זכה לקבלת החיסון

לאחד הרוצחים הסדרתיים הידועים לשמצה בתולדות בריטניה הוצעה זריקת חיסון קורונה לפני שמיליוני קשישים ופגיעים אחרים בממלכה המאוחדת זכו לה במהלך אשר יצר עתה "שערוריה לאומית" בבריטניה כך לפי הסאן.

לוי בלפילד - שרצח שלושה בני אדם, כולל את מילי דואולר בת ה-13, קיבל מכתב המציע לו חיסון בשבועות הקרובים, אף על פי שנכון לעתה החיסון הופץ בבריטניה רק לאלה מעל גיל 70.

דייויד ספנסר, מהמרכז למניעת פשע, כינה זאת "שערוריה לאומית".

"הרעיון שעבריינים מקבלים עדיפות על אזרחים שומרי חוק אומר את הכל על האופן שבו מערכת המשפט הפלילי שלנו מנוהלת כרגע".

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שר הפנים לשעבר דייוויד בלונקט אמר כי הוא מתנגד לאמונה הרווחת "כי יש לתת לאסירים, שלא לדבר על רוצח ילדים, אפשרות לקבלת מינון מוקדם של החיסון", "אני מקווה ששר המשפטים ייכנס מייד ויבדוק מדוע מחולקים באופן שכזה מנות דלות ונצרכות של חיסון - ושל מי בדיוק היה הרעיון הזה".

בלפילד, בן ה-52, מרצה שני מאסרי עולם ועתיד לבלות את שארית חייו מאחורי סורג ובריח עם סיכוי לשחרור.

כידוע, מרבית הבריטים מצויים במצב של נעילה קפדנית בבתיהם בגלל המגפה המשתוללת בבריטניה והמוטציה הבריטית העושה שמות בארצם, זאת בזמן שדיירי בתי האבות במדינה מצויים בין האוכלוסייה הפגיעה שעדיין ממתינה לחיסון.

את ההצעה הנדיבה קיבל הרוצח במכתב שנשלח אליו אל כלא פרנקלנד שם דווח כי הרוצח רטן על כך שלא קיבל את ההזמנה מוקדם יותר משום שהמגפה "יכולה להתפשט כמו אש בשדה קוצים, ולהעמיד אסירים "בסכנה", אמר הסאן. .

לא היה ברור אילו אסירים אחרים קיבלו את אותה הצעה בכלא, בו מאוכלס רוצח ילדים נוסף וידוע לשמצה, איאן האנטלי, כמו גם המחבל שערף את ראשו של החייל לי ריגבי ברחובות לונדון.

השוטר לשעבר אשר תפס את בלפילד ושזיכרונותיו הפכו בסיס לתכנית הטלוויזיה הבריטית "מצוד" - אף כינה את ההצעה כ"מחרידה".

"יש לתעדף את צוות הכלא, השוטרים, המורים, עובדי החנויות ונהגי המסירה - אנשים שמסייעים לנו", אמר הבלש לשעבר קולין סאטון לעיתון הבריטי.

לאחר הזעם, מקור במשרד המשפטים התעקש בפני עיתון הסאן כי "אין עדיפות לחיסונים לאסירים, וגם לא תהיה".

"אף שר לא ראה את המכתב הזה או חושב שפושעים צריכים לקבל גישה טובה יותר לחיסונים מאשר הרוב שומר החוק", אמר המקור.

דובר המשרד התעקש גם כי "להציע כי אסירים זוכים ליחס מועדף ושונה מכלל הציבור זה שטות מוחלטת".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE