הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחלוקת במשרד החינוך השלישי בגודלו בארה"ב: מורים מסרבים לחזור לכיתות לפני שיקבלו חיסון נגד קורונה
לפחות חלק מבתי הספר בשיקגו היו אמורים להיפתח בתחילת פברואר, ועל כן המורים נדרשו להגיע למוסדות החינוך כבר מחר. אלא שכעת בארגון המורים אומרים שזה לא יקרה, לאחר שיותר מ-70% מהחברים בו הצביעו נגד המהלך: "כולנו רוצים לחזור לכיתות, אבל לא ניתן לעשות זאת במצב הנוכחי, שכן ההגעה תסכן את כל הנוכחים"

בתי הספר הציבוריים ברחבי שיקגו היו אמורים להיפתח מחדש, לפחות באופן חלקי, בתחילת החודש הבא, אולם כעת המהלך מוטל בספק לאחר שאיגוד המורים הצביע נגד החזרה לכיתות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חלק מהמורים בשיקגו פתחו 'כיתות' מחוץ לבתי הספר במחאה על ההחלטה (צילום: Getty Images)

 

מחר (שני) עשרות אלפי מורים בשיקגו היו אמורים לחזור לבתי הספר ולהיערך לקראת החזרת התלמידים לכיתות ביום שלישי הבא, ה-1 בפרואר. אולם נציג מטעם ארגון המורים הגדול בעיר (Chicago Teachers Union, או CTU) הסביר ש-71% מהחברים הצביעו בעד המשך קיום הלימודים במתכונת מקוונת.

 

 

בהודעת ה-CTU הוסבר כי המורים "בחרו בבריאותם", והצדדים ימשיכו לנהל מו"מ בנוגע למועד פתיחת בתי הספר. על אף שמסגרת זמנים לא פורסמה, בארגון המורים דורשים לפתוח את בתי הספר רק לאחר שמחנכים יהיו זכאים לקבל את החיסון נגד קורונה.

"אנחנו לא מנהלים מו"מ על גודל הכיתות, על ההטבות שאנחנו מקבלים או כדומה", אמרו בארגון המורים, "אנחנו מבקשים הגנה בסיסית מהקורונה, ולהפחית את הסיכוי שמישהו מהמורים יידבק וימות".

 

נציגי CTU מפגינים מול משרד החינוך בשיקגו, בחודש שעבר (צילום: Getty Images)

 

משרד החינוך בשיקגו הוא השלישי בגודלו בארצות הברית, כאשר רק ניו יורק ולוס אנג'לס מקדימות את 'עיר הרוחות'. בחודשים האחרונים נעשו מאמצים גדולים להחזיר את התלמידים לכיתות, אולם עם סיומה של חופשת חג המולד, פחות ממחצית המורים הסכימו לחזור לבתי הספר ולהיערך לקראת פתיחתם.

חלקם אף מחאו כנגד הדרישה לשוב לבתי הספר, ובמקום להיכנס לכיתות הם הקימו כיתות מחוץ לבתי הספר, בקור ובשלג. 

ג'אניס ג'קסון, מנכ"לית מערכת החינוך הציבורית בעיר, ביקרה את החלטה זו בחריפות והסבירה שמדובר בפגיעה בלתי הפיכה בחינוך של הילדים: "אנחנו לא יכולים לשבת בחיבוק ידיים ולאפשר לדור שלם שלא לקבל חינוך בגלל תירוצים כאלה ואחרים".

מאידך, בארגון המורים אומרים שהם פועלים לפי נתונים מדעיים ולפי המלצת רשויות הבריאות המקומיות. יתרה מכך, בארגון טענו שעשרות אלפי הורים לא יאפשרו לילדיהם לשוב לבתי הספר אם יוחלט לפתוח את הכיתות בשבוע הבא.

"אין ספק שכולנו רוצים לחזור למצב של לימודים בתוך הכיתות", אמרו ב-CTU, "אבל לא ניתן לעשות זאת במצב הנוכחי, בו ההגעה לכיתות בהכרח תסכן את כל הנוכחים", כלשון ההודעה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE