הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה הכריזה על סיום מדיניות הסגר: המסעדות ומכוני הטיפוח חוזרים לפעילות
המדינה המוזהבת בחרה לסיים את הנחיית 'הישארו בבית' ולחזור לתוכנית הממוקדת, שמאפשרת לעסקים להיפתח לפי שיקולים של תחלואה מקומית. בפועל, גם לאחר השינויים כל מחוזות דרום קליפורניה מוגדרים כסגולים, דרגת הסיכון הגובהה ביותר, ועל כן רק מחלקות בריאות הציבור המקומיות יכריעו אם עסקים יפתחו בו

רשויות הבריאות בקליפורניה הורו לבטל את מדיניות הסגר שהייתה קיימת עד כה במסגרת "הנחיית הישארו בבתים", צעד שיאפשר לרשויות המקומיות להכריע האם לאפשר לעסקים נוספים להיפתח מחדש.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כזכור, בתחילת חודש דצמבר הכריז מושל קליפורניה, גאווין ניוסאם, על מדיניות החדשה לפיה המדינה חולקה לחמישה אזורים - צפון קליפורניה, אזור מפרץ סן פרנסיסקו, אזור סקרמנטו, עמק סן חואקין (מרכז קליפורניה) ודרום קליפורניה.

בזמנו הסביר המושל בתי עסק ומקומות בילוי רבים, לרבות מספרות, מכוני יופי, ברים, בתי קזינו ועוד, ייסגרו כאשר מספר המיטות הפנויות בטיפול נמרץ באזור מסוים ירד מתחת ל-15%. בתוך מספר שבועות, הנחייה זו חלה על כל חמשת האזורים, שכן תחלואת הקורונה זינקה והובילה לעומס בבתי החולים.

אלא שכעת הוחלט לבטל את מדיניות זו, שחלה בשלושה אזורים בלבד כיום (אזור מפרץ סן פרנסיסקו, עמק סן חואקין ודרום קליפורניה). עם זאת, חשוב להבהיר כי סיום המדיניות אינה בהכרח תביא לפתיחת עסקים נוספים, וההחלטה הסופית תתקבל ע"י מחלקות בריאות הציבור בכל מחוז.

 

מעתה פתיחת עסקים תהיה תלויה במצב בבתי החולים המקומיים (צילום: Getty Images)

 

למעשה, במסגרת השינויים שעליהם הכריז המושל, מחוזות קליפורניה יחזרו לפעול לפי 'התוכנית למסגרת כלכלית בטוחה יותר', או 'Blueprint for a Safer Economy' אשר הוצגה ע"י ניוסאם בסוף חודש אוגוסט האחרון.

כזכור, במסגרת תוכנית זו, כל 58 המחוזות של קליפורניה הוכנסו לארבע קטגוריות, על סמך שני נתונים קריטיים: כמות נשאי הקורונה על כל 100 אלף תושבים בכל יום, ושיעור הבדיקות החיוביות. 

כך למשל, מחוז ובו פחות מנשא קורונה אחד על כל 100 אלף תושבים, ושיעור בדיקות החיוביות הנמוך מ-2%, יוגדר כ"מחוז צהוב" ("מרבית בתי העסק במקומות סגורים יכולים להיפתח עם התאמות נקודתיות").

 

ההחלטה סוללת את הדרך לקראת הפתיחה המחודשת של מסעדות (צילום: Getty Images)

 

מחוז ובו 1 עד 3.9 נשאי קורונה (על כל 100 אלף תושבים) ושבו שיעור הבדיקות החיוביות עומד נע בין 2% ל-4.9%, יוגדר כ'כתום' ("חלק מבתי העסק במקומות סגורים יכולים להיפתח עם התאמות נקודתיות"). הדרגה שלישית - "מחוז אדום" - יינתן לרשויות שבהן יש 4 עד 7 נשאי קורונה (על כל 100 אלף תושבים) ושיעור הבדיקות החיוביות עומד על 5%-8% ("חלק מבתי העסק במקומות סגורים שאינם חיוניים ייאלצו להיסגר").

מחוזות שבהם ישנם למעלה מ-7 נשאים על כל 100 אלף תושבים, ושיעור הבדיקות החיוביות גבוה מ-8%, יוגדרו כ"מחוזות סגולים", ועל כן מרבית בתי העסק במקומות סגורים לא יוכלו להיפתח.

 

קליפורניה חולקה לארבע קטגוריות, בהתאם לתחלואת הקורונה המקומית (צילום: Shutterstock / מחלקת בריאות הציבור בקליפורניה)

 

כאמור, המעבר ממדיניות הסגר לתוכנית הכלכלית אינו בהכרח יביא לפתיחת עסקים נוספים בכל המחוזות. כך למשל, לפי כמות הנשאים על כל 100 אלף תושבים ושיעור הבדיקות החיוביות, כל 11 המחוזות בדרום קליפורניה עדיין מוגדרים כסגולים. עם זאת, ראוי להזכיר כי בעבר מחוז לוס אנג'לס העניק אישור חריג לפתוח חלק מבתי העסק על אף הגדרתו כסגול.

"המעבר מאפשר למחוזות לשוב לתוכנית הכלכלית וסיווג המחוזות לפי צבעים, צעד שיאפשר לפתוח עסקים בהתאם לתחלואת הקורונה המקומית", הסבירו במחלקת בריאות הציבור של קליפורניה והוסיפו, "עם זאת, מרבית המחוזות נמצאים בשלב הרביעי והסגול, שהינו המחמיר ביותר מבחינת המגבלות".

בשעות הצהריים של יום שני הודיעו רשויות הבריאות במחוז המאוכלס ביותר בארה"ב, לוס אנג'לס, על כוונתן ליישר קו עם המדיניות החדשה. דהיינו, בקרוב יתאפשר למרבית בתי העסק בלוס אנג'לס לחזור לפעילות מלאה.

הילדה סולדיס, יו"ר ועדת המפקחים של המחוז, פנתה לתושבים באופן ישיר וביקשה: "אנא מכם, אל תתייחסו לזה כאילו מדובר בחזרה לשגרה. עדיין צריכים להגביל את הפעילות שלנו ולשמור על ריחוק חברתי כדי לצאת מהמשבר".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE