הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אסור לתת לטראמפ את הסיכוי לרוץ שוב לנשיאות"
על רקע משפט ההדחה שיחל בעוד שבועיים נציג קליפורניה הדמוקרטי בקונגרס אריק סוולאוול הודיע כי המפלגה הדמוקרטית נחושה למנוע מהנשיא כהונה נוספת

הנציג אריק סוואלוול (D-CA), אמר ביום שני ב- "Live" של MSNBC כי הדמוקרטים מאשימים את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ וכי הוא יורשע בסנאט, וכי עונשו יכלול פסילת כהונה.

המראיינת שאלה, "האם אתה מתכוון לפנות לסמכות החוקתית כפי שהעלו כמה מהרפובליקנים הללו על מנת שהבית ירשיע מישהו שכבר לא מכהן?".

סוואלוול אמרה, "זה חוקתי. הסנאט משופע במסורת ובמנהג, ואני חושב שזה ישכנע אותם. הם קיימו משפט למישהו שכבר לא היה בתפקיד בעבר".

ג'קסון אמרה, "אתה מדבר על מזכיר המלחמה?" וסוואלוול ענה, "נכון, שר המלחמה, בלקנאפ, כולנו נשמע את השם ההיסטורי הזה יותר ממה שכנראה אנחנו רוצים, אבל זה בגלל שהמייסדים הציבו את עצמם שם. כשיש זלזול כזה בדמוקרטיה ובוז לשלום הציבור, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו כמדינה לתת לו הזדמנות להתקרב לעשות זאת שוב".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סוולאווול המשיך, "הנשיא שלנו הזמין והרכיב את ההמון הזה, הוא ביצע את הבגידה הגדולה באמצעות שקר, בגידה בחוקה ואמונה שתומכיו יכולים לעצור גניבה. ואז הוא תדדלק אותם ושלח אותם לקפיטול. אני חושב שאותוהעוצמה בדיוק כמו מה שהוא עשה, זה מה שהוא לא עשה ברגע שהם הגיעו, ברגע שהם היכו, ירקו, זרקו חפצים על שוטרים, והוא לא אמר דבר במשך יותר משעתיים".

הוא הוסיף, "אנו בטוחים שנוכל לשכנע את חבר המושבעים להרשיע בפרק הזמן שייתן לנו. אשאיר לסנאט לקבוע את הכללים. יש לנו את הראיות".

כידוע מנהיג הסנאט הדמוקרטי צ'אק שומר הודיע כי השימוע הראשון במשפט ההדחה של הנשיא יתקיים ב-8 בפברואר.

במקביל מנהיג הרוב הרפובליקני מיטש מקו'נל הודיע כי לדעתו יש עדות מספקת להדחת טראמפ על כך שלדבריו "הזין את ההמון השקרים לבגדי הליך הבחירות", כמו כן רפובליקנים אחרים כראנד פול הודיעו כי לדעתו הדחת הנשיא תגרור את פירוק המפלגה הרפובליקנית בשל העובדה שלדבריו "שליש מהרפובליקנים יעזבו את המפלגה".

כמו כן הנשיא ה-45 טראמפ הודיע כי ייתכן ויעשה דבר מה בעתיד, וכידוע מקורביו הודו כי הוא שוקל הקמת מפלגה שלישית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE