הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מיליונים בארה"ב עדיין ממתינים לקבל כספי הסיוע: כך תוכלו לבדוק האם ומתי תקבלו 600 דולר
ככל הנראה ישנם מיליונים שאינם זכאים לקבל את כספי הסיוע על אף שקיבלו צ'ק במהלך הגל הראשון, וזאת לאור שינויים ברמת ההכנסה המקסימלית. כמו כן, חלק מהתושבים שקיבלו צ'ק בגל הראשון יקבלו כרטיס דביט במהלך הגל השני

אם טרם קיבלתם צ'ק סיוע בגובה 600 דולר, כפי שאושר בחקיקת החירום בחודש שעבר, אתם ממש לא לבד, שכן מסתבר שיש מיליונים שלא קיבלו את הכסף על אף שהם זכאים לכך.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

בעקבות המשבר הכלכלי שבו מצויה ארצות הברית, ברשות המסים (IRS) החליטו לפרסם הנחיות חדשות שמטרתן לסייע לתושבים להבין האם הם זכאים לקבל כספי סיוע, ומתי הם צפויים לקבל את הכסף.

לפני כן, ראוי להזכיר כי במסגרת חקיקת החירום הוחלט לשלוח צ'ק סיוע בגובה 600 דולר ליחידים, ו-1,200 דולר לבני זוג. ככל שרמת ההכנסה עולה, כך סכום הסיוע פוחת, ומי שמרוויח יותר מ-87 אלף דולר בשנה (174 אלף דולר עבור בני זוג) אינו זכאי לקבל את כספי הסיוע. כמו כן, חשוב להזכיר כי ישנה תוספת של 600 דולר על כל ילד מתחת לגיל 17.

כפי שפרסמנו בתחילת החודש הנוכחי, ב-IRS השיקו דף ייעודי הנקרא Get My Payment, בו נדרשים למלא כמה פרטים אישיים (מספר סושיאל סקיורטי, תאריך לידה, כתובת ומיקוד) כדי לבדוק את סטטוס התשלום. מעבר לשאלת הזכאות, באתר זה ניתן כיצד הכסף יגיע אליכם (באמצעות שליחת צ'ק פיזי, שליחת כרטיס דביט או הפקדה ישירה) ומתי הכסף יגיע אליכם.

אלא שבפועל, תושבים רבים שממלאים את פרטיהם אינם זוכים למענה, ובמקום הם זוכים לראות משפטים כמו "סטטוס התשלום אינו זמין".

 

הפורטל החדש כפי שמופיע באתר רשות המסים (צילום: Shutterstock / צילום מסך)

 

אם אתם מקבלים הודעה שגיאה כזו או אחרת, דעו לכם שאתם ממש לא לבד. ולמרות זאת, ננסה למצוא את הפתרונות שיאפשרו לכם להבין כמה כסף אתם צפויים לקבל, אם בכלל.

בראש ובראשונה מוטב לבדוק בשנית ולוודא שאתם אכן זכאים לקבל את הכסף. היות שמדובר בסכום תשלום נמוך לעומת צ'ק הסיוע הראשון (שעמד על 1,200 דולר), גם ההכנסה השנתית שקובעת את הזכאות יורדת. כלומר, במהלך גל התשלומים הראשון, יחידים שהרוויחו עד 99 אלף דולר בשנה ובני זוג שהרוויחו עד 198 אלף דולר בשנה היו זכאים. כאמור, כעת מי שמרוויח פחות מ-87 אלף (ו-174 אלף עבור בני זוג) לא זכאי.

סיבה נוספת שעלולה לבטל את הזכאות שלכם לקבלת כספי הסיוע היא שינוי בהכנסה שלכם. במהלך גל התשלומים הראשון, ב-IRS קבעו את רמת ההכנסה שלכם לפי החזרי המס האחרונים. עבור רבים היה מדובר בדו"חות המס של שנת 2018 (שכן הם טרם הספיקו להגיש את אלו של 2019). כלומר, אם ההכנסה שלכם עלתה, יתכן שב-IRS מתייחסים לדו"חות המס של 2019, ולכן אתם כבר לא זכאים לקבל כספי סיוע.

ראוי להזכיר כי הגשת תצהירי מס ל-IRS אינה בהכרח סוללת את הדרך לקבל את כספי הסיוע, ורק בעלי מעמד חוקי יהיו זכאים לקבל צ'ק (כל מי שמחזיק במספר סושיאל סקיורטי שעמו ניתן לעבוד בארה"ב).

לפרטים נוספים מומלץ לעשות שימוש באתר Get My Payment כאן, ומומלץ לעיין בעמוד 'שאלות ותשובות נפוצות' באתר ה-IRS כאן.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE