הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התגלה זן חדש של מוטציה קליפורנית שמכה בעוצמה ברחבי המדינה: "אחראי לרבע ממקרי הקורונה בקליפורניה"
האם מוטציה חדשה היוותה את הגורם לעלייה הדרסטית במקרי הקורונה במהלך תקופת החגים? כך לפי מדענים מבית החולים סידרס-סיני ומומחים מאוניברסיטת קליפורניה

 מדענים בקליפורניה מאמינים כי קיים במדינה זן ייחודי נגיף קורונה מקומי שעלול להיות אחראי לעלייה דרמטית במקרים, כך דווח ביום ראשון, וזאת דווקא במקביל להודעה כי המדינה מתכוונת להקל במדיניות הסגרים.

שתי קבוצות מחקר נפרדות גילו את הזן לכאורה בקליפורניה כשחיפשו אחר הגרסה החדשה שלפי ההערכה הגיעה מאנגליה, כך מדווח הלוס אנג'לס טיימס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: הניו יורק טיימס)

הזן נמצא באותו "עץ משפחה" כמו הזן הבריטי ויכול להיות הסיבה מאחורי ההתפשטות הגוברת במדינה בחודשים האחרונים, נכתב בעיתון.

מאחת המעבדות שגילתה את הזן החש, המרכז הרפואי סידרס-סיני בלוס אנג'לס, נמסר כי הזן אחראי על לא פחות מכ-24 אחוזים מכ-4,500 דגימות נגיפיות שנאספו ברחבי קליפורניה בשבועות האחרונים של שנת 2020.

ניתוח אחר מצא כי 25 אחוזים מתוך 332 דגימות שנלקחו בצפון קליפורניה היו מהזן החדש.

"הייתה גרסה ביתית מתחת לאף שלנו", אמר לעיתון ד"ר צ'רלס צ'יו, מומחה לרפואה באוניברסיטת קליפורניה, סן פרנסיסקו, שהודה כי הם מצאו את הזן רק כשחיפשו אחר הגרסה הבריטית. ד"ר אריק וייל, פתולוג בסידרס-סיני, אמר כי הזן יכול להיות אחראי להכפלת מספר ההרוגים במדינה בתוך פחות משלושה חודשים. "זה כנראה עזר להאיץ את מספר המקרים סביב תקופת החגים", אמר וייל.

 

(צילום: AP)

"התנהגות אנושית היא הגורם השולט בהתפשטות נגיף, והעובדה שזה קרה כשמזג ​​האוויר התקרר ובעיצומם של החגים בהם אנשים מתאספים איננה תאונה".

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE