הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תמונתו של הנשיא המהולל ג'קסון תוסר משטר 20$ - במקומו, אישה שחורה שסייעה לשחרר אנשים מעבדות
פוליטיקת הזהויות עולה שלב באמריקה, ועתה נראה כי היא נוגעת גם בכסף, הרייאט טובמן, אישה אפרו-אמריקנית ששיחררה עבדים רבים במהלך ולפני מלחמת האזרחים תחליף את נשיא ארה"ב לשעבר על ראש שטר 20 הדולרים החדש

הבית הלבן הודיע ​​ביום שני כי ינסה להאיץ את המאמץ להחליף את הנשיא לשעבר אנדרו ג'קסון המופיע על שטר 20 דולר בהרייט טובמן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"משרד האוצר נוקט בצעדים לחידוש המאמצים להצבת הרייט טובמן בחזית השטר החדש של 20 הדולר", אמרה מזכירת העיתונות בבית הלבן, ג'ן פסאקי, לעיתונאים ביום שני. היא נזכרה ש"התרגשה" כאשר ממשל אובמה העלה לראשונה את התוכנית לשינוי שטר ה-20 דולר.

"חשוב שהשטרות שלנו, הכסף שלנו... ישקפו את ההיסטוריה והמגוון של ארצנו, ותדמיתה של הרייט טובמן המדהימה על שטר 20 הדולר בהחלט תשקף זאת", אמרה. "אז אנחנו בוחנים דרכים להאיץ את המאמץ הזה".

פסאקי לא קבעה ציר זמן להחלפת שטר של 20 דולר.

הנשיא ג'קסון שהיה גם גנרל מהולל וגיבור מלחמה מעוטר ושנחשב לפופוליסט האמריקני הגדול הראשון, זכה להערצה אדירה באמריקה, הנשיא טראמפ התנגד בזמנו לרעיון וציין כי הוא מרגיש "קשה מאוד" להוריד מישהו מהשטר, למרות שהוא הדגיש שטובמן היא אדם "פנטסטי".

"אני לא אוהב לראות את זה", אמר באפריל 2016. "אני חושב שזו תקינות פוליטית טהורה. הוא היה על השטר הרבה מאוד שנים ואתה יודע, באמת ייצג מישהו שהיה באמת חשוב למדינה הזו". שר האוצר לשעבר, ג'ייקוב לב, החל את התהליך הממושך במהלך ממשל אובמה בשנת 2016, ולמרות שפעילים קיוו כי התהליך יסתיים עד 2020, זה לא קרה.

שר האוצר של טראמפ מנוצ'ין ציין במהלך עדות הקונגרס כי השטר ישוחרר בשנת 2028.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE