הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל ביידן מגביר את קצב שליחת החיסונים למדינות, סוכמה רכישת מאות מיליוני מנות נוספות
במהלך מסיבת עיתונאים שכינס בבית הלבן מוקדם יותר היום הסביר הנשיא כי כמות החיסונים שיועברו לכל מדינה תעלה ב-15% כבר בשבוע הבא. במקביל, הוא הודיע על רכישת 100 מיליון מנות חיסון של מודרנה, ו-100 מיליון מנות חיסון של פייזר. "מבצע החיסונים הוא אחד המורכבים בתולדות ארה"ב", מסר ביידן

הממשל הפדרלי בראשות הנשיא ביידן הודיע מוקדם יותר היום (שלישי) כי סוכמה רכישתן של 200 מיליון מנות נוספות של החיסונים נגד נגיף הקורונה - כמות שעשוי לסייע לרשויות הבריאות לעמוד ביעדים שהוצבו: לחסן את כלל האמריקאים עד סוף הקיץ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רופא בתחנת חיסונים בוושינגטון מסמן לעמיתיו שנגמרו לו מנות החיסון, מוקדם יותר השבוע בסיאטל (צילום: AP)

 

למעשה, מדובר בעסקת רכישה של 100 מיליון מנות של החיסון של פייזר, ו-100 מיליון מנות של החיסון של מודרנה. עם זאת, חשוב להבהיר כי 200 מיליון החיסונים יגיעו למדינות רק לקראת תחילת הקיץ, ועד אז ארה"ב תצטרך להסתדר עם כמות החיסונים שהוזמנה עד כה - 400 מיליון.

כזכור, לממשל טראמפ הייתה אפשרות לבצע הזמנה דומה, אך אנשיה בחרו להתרכז בפיתוח החיסונים מצד חברות אחרות, למשל אסטרהזניקה וג'ונסון אנד ג'ונסון. בפועל, שתי החברות הללו טרם סיימו את השלב השלישי והאחרון בניסוי הקליני, אך ישנם דיווחים לפיהם ג'ונסון אנד ג'ונסון תעשה זאת במהלך הימים הקרובים.

 

 

לצד הזמנת 200 מיליון מנות החיסון הנוספות, הנשיא ביידן הודיע כי כמות החיסונים שכל מדינה מקבלת תעלה ב-16% כבר בשבוע הבא, וזאת כחלק מהמטרה לחסן יותר מ-300 מיליון אמריקאים במהלך 6-8 החודשים הקרובים: "מדובר באחד המבצעים המורכבים ביותר בתולדות ארצות הברית", הסביר הנשיא.

 

הנשיא ביידן, מוקדם יותר היום בבית הלבן (צילום: AP)

 

עוד הסביר הנשיא ביידן כי מעתה המושלים יקבלו 'תחזית חיסונים', כלומר מסמך עם כמות החיסונים שצפויה להישלח למדינתם במהלך שלושת השבועות הקרובים. מהלך זה צפוי לאפשר למושלים להיערך בצורה טובה יותר, ובתגובה לקצר את הזמן שעובר מהרגע שבו החיסונים מגיעים למדינות, ועד שהם מגיעים לתושבים.

כאמור, במקביל לכך הוחלט לעלות את כמות החיסונים שנשלחים לכל מדינה, ובכל אחד משלושת השבועות הקרובים הממשל הפדרלי יעביר כ-10 מיליון מנות, וזאת בהשוואה ל-8.6 מיליון בשבוע הנוכחי. "בטווח הקצר אנחנו דואגים שהמדינות יקבלו יותר חיסונים, תוספת של יותר מ-15%", הסביר הנשיא, "ובטווח הארוך נסייע למדינות ונספק להן מסגרת זמנים ברורה לקבלת החיסונים".

עד כמה חמור המצב, לפחות מבחינת חלוקת החיסונים, ניתן ללמוד מנתוני המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC). בארצות הברית מתגוררים כ-330 מיליון איש, אולם עד כה הממשל הפדרלי העביר למדינות 44,394,075 מנות של החיסון - כלומר, כמות שמספיקה ל-22.2 מיליון איש בלבד. אם לא די בכך, נתוני ה-CDC מצביעים על כך שרק 23,540,994 איש קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE