הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קשיש הסובל מדמנציה נתן אמון במנהלת הבנק בדרום קליפורניה: הוא לא תיאר לעצמו שיהפוך לקורבן של הונאה
תקופה ארוכה הצליחה מריה פול לעשות ככל העולה ברוחה בחשבון הבנק של האיש המבוגר, ובסופו של דבר היא גנבה יותר ממיליון דולר. רק לאחר שפוטרה בעקבות עבירה אחרת הפרשה התגלתה; הבוקר פול השתתפה בדיון מקוון בביהמ"ש בלוס אנג'לס, שם היא גילתה שאת שלוש השנים הקרובות היא תעביר מאחורי סורג ובריח

מנהלת סניף בנק לשעבר מדרום קליפורניה נידונה מוקדם יותר היום (שלישי) ליותר משלוש שנים בבית הכלא הפדרלי, וזאת לאחר שגנבה יותר ממיליון דולר מאחד הלקוחות בבנק הסובל מדמנציה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הבנק בטסטין שבו מריה פול שימשה כמנהלת (צילום: גוגל מפות)

 

השופטת וירג'יניה פיליפס מבית המשפט הפדרלי במרכז קליפורניה (לוס אנג'לס) שלחה את מריה פול בת ה-38, תושבת העיר ניופורט ביץ' שבמחוז אורנג', ל-41 חודשי מאסר. מעבר לתקופת המאסר הממושכת, על פול לשלם פיצוי בגובה 1,091,230 דולר.

פול עבדה כמנהלת של בנק קומריקה (Comerica) בעיר טסטין (מחוז אורנג'), ובספטמבר 2019 היא הודתה במיוחס לה בכתב האישום - שני סעיפים של הונאת בנקים.

על אף שנידונה למאסר רק הבוקר, הפרשה שבה הסתבכה פול החלה כבר לפני קרוב לשמונה שנים, בפברואר 2013. לפי כתב האישום, בין פברואר 2013 לאפריל 2014, פול פיתחה מערכת יחסים עסקית עם אחד מלקוחות הבנק, קשיש הסובל מדמנציה. בסופו של דבר היא הצליחה לשכנע אותו לחתום על מסמך של בנקאות בלעדית - כלומר, מצב שבו רק מנהלת הבנק יכולה לבצע העברות ופעולות אחרות בחשבונו.

 

 

לאחר מכן, פול פתחה עשרות חשבונות בנק נוספים על שמו של הקשיש, דבר שלפי כתב האישום נועד לוודא שאיש אינו להתחקות אחר כספו. בין פברואר למאי 2013, פול ביצעה שש העברות כספיות וגנבה מהקשיש סכום העולה על 40 אלף דולר.

אך במאי 2013 נרשמה תפנית נוספת בפרשה, כאשר פול לא קודמה לתפקיד כפי שרצתה. בשלב הזה, הנאשמת החלה להעביר סכומים גדולים יותר מחשבונו של הקשיש, ובאחד המקרים היא אף שינתה את הכתובת שמיוחסת לחשבון, וזאת כדי שהוא לא יראה שהכסף נעלם. כמו כן, כתב האישום חושף כי מרבית העסקאות שביצעה פול בחשבונותיו של הקשיש נעשו הרחק מעיני המצלמות.

כתב האישום אף חושף כיצד פול בזבזה את הכסף שגנבה: היא קנתה תכשיטים יקרים מ"Tiffany's", תיקי יוקרה בחנויות "לואי ויטון", ביקורים רבים בספא וחופשה בלאס וגאס עם בן זוגה לשעבר. בסופו של דבר, פול הצליחה לגנוב מהקשיש 1,057,230 דולר.

כשנה לאחר מכן, באפריל 2014, פול פוטרה ממקום עבודתה לאחר שהתברר שגנבה כסף ישירות מהבנק. רואי חשבון של הבנק היו אלו שגילו שהיא גנבה את הכסף מהקשיש, ובהודעת קומריקה הוסבר כי הבנק העביר לקורבן קרוב ל-1.3 מיליון דולר כפיצוי על הסכום שאבד, ריבית שפספס והוצאות משפטיות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE