הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"משפט ההדחה של טראמפ מת, הוא בלתי-חוקתי ולדמוקרטים אין את הקולות"
הסנאטור ראנד פול שוחח עם מריה בארטרומו מערוץ פוקס, והסביר בדיוק מדוע הדמוקרטים ייכשלו להצביע כנגד הנשיא ה-45 דונאלד טראמפ

בזמן שהדמוקרטים מבקשים להדיח את הנשיא טראמפ כדי למנוע ממנו כהונה שנייה, ובעוד טראמפ עצמו הקים משרד נשיאותי בפלורידה, במהלך יום שלישי, אחד מבעלי בריתו החזקים ביותר, הסנטור ראנד פול הגיב בתכנית "Fox News Primetime" להצבעה 55-45 בסנאט האמריקני מוקדם יותר שסללה את הדרך להעמדתו לדין של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, על בסיס חוקתי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פול הידוע בעמדותיו הליברטריאניות בנושאי כלכלה ויחסי חוץ התעקש שתהליך ההדחה עדיין אינו חוקתי והצביע על כך שהשופט הראשי ג'ון רוברטס לא יופיע בסנאט. בנוסף לדבריו, בהינתן 45 קולות כנגד ההליך נראה שברמה הפוליטית ההדחה "מתה עם הגעתה", זאת למרות מספר רפובליקנים התומכים בה, כשבינתיים המפלגה הרפובליקנית מנמיכה פרופיל ומודעת לכך שמצביעים לא מעוניינים בהדחת הנשיא - דבר שיגזור את גורל הסנאטורים שיצביעו בעד המהלך.

"הגשנו הצעה שאמרה שבעצם אינך יכול להגיש נגד איש פרטי. אתה יכול להגיש תביעה נגד נשיא. זו הסיבה שהשופט הראשי לא יופיע. אם זה היה הנשיא, השופט הראשי היה מופיע. העובדה שהשופט הראשי לא יבוא, וסירב לבוא, משמעה שמדובר באזרח פרטי, אך החוקה אינה מאפשרת הדחת אזרח פרטי. לכן, אנו מעלים את הנושא הזה. אך המסר החשוב ביותר מהנושא היא שאין להם את הקולות להרשיע. יש לנו 45 אנשים, 45 סנאטורים רפובליקנים אומרים שהכל - כל הסיפור הזה כל המצודה הזו אינה חוקתית".

"אז מה זה אומר?", המשיך הסנאטור שבעצמו חווה מתקפה פיסית אלימה מצד שכנו המוסת, "המשמעות היא שההדחה ומשפט ההדחה מתו עם הגעתם ושזה יהיה מופע, מצעד של מפלגתיות, אבל הדמוקרטים באמת לא יוכלו לנצח. הם יוכלו לשחק משחק מפלגתי שהם רוצים לשחק. אבל הכל נגמר. זה מראה שאין להם את הקולות לזכות. אז הם פשוט יסתלקו בזה, והם ינסו להעניש רפובליקנים. אבל זה כל מה שהם עסקו בו אי פעם. לא בצדק. מדובר במשחק מפלגתי, שבו הם לא רוצים שהבחירות יסתיימו".

הידיעות על כך שמדובר במהלך שמאחוריו 17 סנאטורים רפובליקנים לא יהיו נכונים לעמוד, הובילה את הנשיא טראמפ לרמוז לכך שלא יקים מפלגה שלישית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE