הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עכשיו ברור למה כוכב "הפנתר השחור" נפטר: מחקר פורץ דרך מצא ששחורים נוטים ללקות בסרטן המעי הגס יותר מהלבנים
האם גם זהו ביטוי ל - "גזענות מערכתית"? או שמא מדובר בביולוגיה? עתה נראה כי אחוזי התמותה של אפרו אמריקנים מסרטן המעי מקבלת הסבר מדעי

מחקר חדש הולך ומגלה מדוע עלולים שחורים להיות פגיעים יותר לסרטן המעי הגס מאשר הלבנים.

החוקרים בחנו שינויים "אפיגנטיים"(הקשורים בגנים אך המושפעים גם מן הסביבה המשפעלת אותם) הקשורים לגיל ברקמת המעי הגס, שינויים אלה משפיעים על אופן פעולתם של הגנים.

החוקרים נדהמו לגלות כי אצל אנשים שחורים ואנשים לבנים, צד מסויים של המעי הגס מזדקן ביולוגית מהר יותר מהצד השני. אבל הצד שמזדקן מהר יותר שונה, ותלוי בגזע.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חשוב לשמור הן על הכושר והן על הבריאות (קרדיט: דרימסטיימס)

אצל שחורים, הצד הימני של המעי הגס מזדקן הרבה יותר מהצד השמאלי, מה שעלול לתרום לסיכון המוגבר שלהם לסרטן המעי הגס, לגרום להם ליותר סיכוי לגידול סרטני בצד ימין של המעי הגס, ולסבול מסרטן בגיל צעיר יותר, כך על פי עורכי המחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת של המכון הלאומי לסרטן.

לעומת זאת, אצל לבנים, הצד השמאלי של המעי הגס מזדקן מהר יותר והסבירות לחלות בסרטן בצד זה, עבורם גדולה יותר.

המחקר הוא הראשון שמצא ששני הצדדים של המעי הגס מזדקנים באופן שונה.

"ממצאים אלה מדגישים את החשיבות של צדדיות במעי הגס לביולוגיה של סרטן המעי הגס", הסביר ראש המחקר, גרהם קייסי, מהמרכז לגנטיקה של בריאות הציבור באוניברסיטת וירג'יניה.

"העובדה שהביולוגיה של המעי הגס של אנשים ממוצא אפריקאי ואירופי שונה זה מזה מדגישה את החשיבות הקריטית של מחקר נוסף שיכלול השתתפות של אנשים ממוצא אפריקאי", הוסיף עבור הירחון האוניברסיטאי.

אמריקאים ממוצא אפריקאי מושפעים באופן לא פרופורציונלי מסרטן המעי הגס, והם נוטים יותר לחלות בסרטן המעי הגס ב -20% יותר, ומתים ממנו בכ-40% יותר, כך על פי על פי האגודה האמריקאית לסרטן.

כוכב "הפנתר השחור" השחקן צ'דוויק בוסמן נפטר מסרטן המעי הגס בגיל 43. בסך הכל, שיעורי סרטן המעי הגס בארצות הברית ירדו בשנים האחרונות, אך הירידה לא הייתה תלולה באמריקאים ממוצא אפריקאי כשם שהייתה אצל אנשים ממוצא אירופי.

אף שהשיעורים הכוללים יורדים, השיעור בקרב צעירים דווקא עלה.

המחקר עשוי לסייע בהסבר פערים אלה ויכול לסייע למדענים לפתח דרכים טובות יותר לטיפול ולמנוע סרטן המעי הגס.

לדברי העמית הבכיר למחקר הד"ר לי לי, ראש התוכנית לבקרת סרטן ובריאות אוכלוסייה במרכז הסרטן של אוניברסיטת וירג'יניה, "התגלית שלנו היא צעד קדימה במאמצינו למנוע סרטן המעי הגס ולצמצם את הפערים הגזעיים במחלה קטלנית זו."

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE