הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הונאת כספי סיוע לעסקים בלאס וגאס: קיבל מיליוני דולרים ויצא למסע בזבוזים ורכישת רכבי יוקרה
החשוד השיג את הכסף לאחר שטען שהוא הבעלים של 3 חברות ומחזיק בעשרות עובדים, טענה שבדיעבד התברר ככוזבת. בין היתר, הוא רכש מכוניות יקרות מסוג טסלה ובנטלי, שתי דירות באזור לאס וגאס ואף שילם את המשכנתא על ביתו. על אף שגנב את הכסף, זה לא הפריע לחשוד לעלות תיעוד של השלל לרשתות החברתיות

כתב אישום חמור הוגש הבוקר (חמישי) כנגד תושב לאס וגאס, שלפי החשד השיג במרמה קרוב ל-2 מיליון דולר באמצעות הלוואות שנועדו לעסקים קטנים שנפגעו ממשבר הקורונה, כך על פי הודעת התובע הפדרלי בנבאדה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החשוד שנעצר, ג'ורג' אברמובס, לצד מכונית הבנטלי שרכש עם הכסף שגנב (צילום: פייסבוק)

 

בהודעת הרשויות הוסבר כי החשוד, ג'ורג' אברמובס בן ה-40, יועמד לדין בגין חמישה סעיפים של הונאת בנקים, חמישה סעיפים של הלבנת הון וסעיף נוסף של מסירת דיווח כוזב למוסד פיננסי.

לפי החשד, אברמובס ניצל את התוכנית להגנה על השכר (Paycheck Protection Program, או PPP), המנוהלת ע"י מנהל העסקים הקטנים של ארה"ב (SBA) כדי להגיש 7 בקשות לשבעה בנקים שונים, והוא קיבל 1.9 מיליון דולר.

 

 

כזכור, תוכנית ה-PPP נחשבת כחלק קריטי ביותר בתהליך ההתאוששות הכלכלית של ארה"ב. במסגרת חקיקת החירום שאושרה בחודש מרץ 2020, כ-349 מיליארד דולר הוקצו לטובת ה-PPP. בפועל, מאות אלפי חברות הגישו בקשות וגרמו לתקציב להיגמר בתוך 13 יום. אי לכך, בקונגרס הקצו כ-310 מיליארד דולר נוספים בחקיקת החירום הבאה, שאושרה בסוף חודש אפריל. ההרשמה ל-PPP נפתחה מחדש מוקדם יותר החודש, כחלק מחקיקת החירום האחרונה שאושרה בחודש שעבר.

למעשה, מדובר בהלוואה שנועדה לשמש כתקציב למימון הוצאות שכר, שכר דירה וחשבונות במשך שמונה שבועות. אחת הסיבות המרכזיות שהפכו את התוכנית לפופולרית היא העובדה שב-SBA יסכימו לוותר על החוב - דהיינו שבעל העסק לא יידרש להחזיר את הכסף - אם עשה שימוש בלפחות 75% מהסכום שקיבל לטובת תשלום שכר העובדים.

 

אברמובס, לצד הפוסט שהעלה לפייסבוק (צילום מסך מתוך פייסבוק)

 

במקרה של אברמובס, הוא טען במסמכים שהגיש לבנקים שהוא הבעלים של שלוש חברות שונות, ושהוא מחזיק בעשרות עובדים. בפועל, לאברמובס אין שום בית עסק, ובטח שלא עובדים.

במקום, הוא השתמש בכסף שגנב כדי לצאת למסע קניות. בין היתר, הוא רכש שתי מכוניות מפוארות (טסלה ובנטלי), שתי דירות באזור מחוז קלארק (בו נמצאת לאס וגאס) ואף שילם את המשכנתא על ביתו. אם לא די בכך, מסתבר שאברמובס גם תיעד את רכישת המכוניות והעלה את התמונות לדף הפייסבוק שלו.

על אף שכתב האישום נחשף רק הבוקר, במשרד התביעה הסבירו שאברמובס נעצר ביום ראשון הקודם, ה-17 בינואר, וימים ספורים לאחר מכן בית המשפט הפדרלי הורה שלא לשחררו בערבות. דהיינו, הוא יישאר במעצר עד תום ההליכים. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE