הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רוצים לשמור על הבריאות שלכם אחרי גיל 40? כדאי שתעבדו עד שלושה ימים בשבוע
מחקר חדש שבחן את התפקודים הקוגניטיביים מצא, כי מי שעבדו יותר משלושה ימים בשבוע הציגו תוצאות נמוכות מאשר מי שעבדו שלושה ימים ופחות

בואו נודה על האמת: אף אחד לא אוהב את הרעיון של חמישה ימי עבודה בשבוע. אם אתם מעוניינים בסיבה שתסביר מדוע עליכם לעבוד פחות, המדע עומד לצדכם, אם אתם בני 40 שנה לפחות. על פי מחקר שפורסם בכתב עת של מכון לחקר העובד במלבורן, אוסטרליה, אנשים מעל גיל 40 נמצאים במצב הפרודוקטיבי ביותר כשהם עובדים שלושה ימים בשבוע, או פחות.



הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים



היא יכולה לפתח את המוח, אך שעות ממושכות של עבודה עלולות לפגוע בתפקוד הקוגניטיבי 

 

החוקרים הגיעו למסקנה האמורה, לאחר שעקבו אחר 3,000 גברים ו-3,500 נשים שהתנדבו להשתתף במחקר. במהלך המחקר, ביקשו החוקרים מהמשתתפים להשלים מבחנים קוגניטיביים ולאחר מכן ניתוח את הרגלי העבודה שלהם, את כושר הזיכרון, כושר ההיגיון המבצעי ואת כושר ההיגיון המופשט.

המבחנים הקוגניטיביים כללו קריאה בטקסט מהסוף להתחלה, קריאה של מילים בקול רם והתאמה של מספרים ואותיות במצב של לחץ זמן. הביצועים הקוגניטיביים של המשתתפים השתפרו כאשר החוקרים הגדילו את שעות העבודה שלהם לעד 25 שעות. החוקרים מצאו, כי לאחר 25 שעות רמת הביצועים החלה לרדת, בקרב הגברים ובקרב הנשים באופן דומה.

באופן מפתיע ביותר, המשתתפים עליהם הוטל לעבוד 55 שעות בשבוע הציגו תוצאות קוגניטיביות ברמה נמוכה יותר מאשר המשתתפים שפרשו או היו מובטלים.


תעבדו פחות, המדע מספק סיבה טובה 

 

במדינות רבות צפויים להעלות את גילאי הפרישה על ידי דחיית הגיל בו אנשים יהיו זכאים לקבלת קצבת פנסיה. כלומר, יותר אנשים ממשיכים לעבוד במשרה מלאה, גם בשלבים מאוחרים של חייהם.

לדברי החוקרים, מידת הגירוי האינטלקטואלי עשויה להיות תלויה בשעות העבודה: העבודה עלולה להפוך למזיקה. היא אמנם יכולה לעורר פעילות מוחית. אך בו זמנית, שעות עבודה ממושכות, עלולות לגרום לעייפות וללחץ. מצב כזה עלול לפגוע בתפקודים הקוגניטיביים.

ההבדלים בשעות העבודה חשובים לשם שמירה על תפקוד קוגניטיבי תקין בקרב מבוגרים, בקרב אנשים בגיל העמידה ובקרב זקנים. העבודה יכולה לסייע בכך, אך לא אם עובדים קשה מדי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE