הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תגלית: האזנה למוזיקה מסוגלת לשכך כאבים ולסייע להחלמה מניתוחי לב
הרי לנו עוד סיבה להוקיר תודה למוזיקאים ולעונג שהם מספקים לנו , הפעם במקום הקרוב ביותר לאדם - ליבו, כל הפרטים על המחקר החדש שהתפרסם החודש הקושר בין האזנה למנגינות ולהחלמה מהניתוח הסבוך

ניתוחים ובפרט ניתוחי לב הם קשים ביותר, אך ייתכן כי מדענים מצאו דרך להפחית את החרדה והכאבים לאחר הניתוח - ללא תופעות לוואי נוספות.

צוות מהולנד מצא כי הפעולה הפשוטה של ​​האזנה למוזיקה בזמן הניתוח עשויה לסייע למטופלים בעודם מחלימים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ניתוח לב פתוח (קרדיט:ספוטניק  AP)

"זו שאלה מרתקת עבור מנתחי לב מכיוון שאנו מבצעים את ההליכים הפולשניים ביותר הדורשים פתיחת בית החזה, עצירת הלב, שימוש במכונת לב-ריאה בזמן שאנחנו מתקנים את הלב ואז מאפשרים למטופל לחזור לחיים מחדש" סיפר ד"ר הרולד פרננדז, מנתח לב אמריקני, שלא קשור למחקר החדש.

"אין ספק שיש כמות משמעותית של חרדה וכאב הקשורים להליכים אלה" אמר פרננדז, הממונה על ניתוחי לב וכלי דם ובית חזה בבית החולים סנדרה אטלס בניו יורק.

במחקר החדש, שפורסם ב-25 בינואר בכתב העת המקוון Open Heart, הצוות ההולנדי ניתח נתונים מ-16 מחקרים שבדקו את השפעת המוזיקה על הטיפול לאחר הניתוח.

המחקרים כללו כמעט 1,000 חולים, וכ-90% מההליכים כללו השתלות מעקף עורקים לב ו / או החלפת מסתם לב.

החוקרים ציינו כי ברוב הפעמים סוג המוסיקה בה נעשה שימוש היה מרגיע ולא היה לו מקצבים חזקים או כלי הקשה.

הבחירה במוזיקה מגוונת; לפעמים מהפלייליסטים של המטופלים עצמם, אך בפעמים אחרות היה זה מפלייליסטים שנבחרו מראש או שנבחר על ידי הרופא שלהם.

במקום מוסיקה קיבלו קבוצות ההשוואה במחקרים שילוב של אפשרויות אחרות, כגון מנוחה מתוזמנת, תרגילי נשימה או אוזניות ללא מוסיקה.

החוקרים השתמשו במערכות ניקוד כדי למדוד את החרדה והכאב של החולים וניתוח נתונים הראה כי האזנה למוזיקה אכן הפחיתה באופן משמעותי את החרדה והכאב של החולים לאחר ניתוח לב גדול.

על פי המחקר, מספר ימים של האזנה למוזיקה הפחיתו את החרדה עד שמונה ימים לאחר הניתוח.

עורכי המחקר הדגישו כי למרות שנראה כי הטיפול במוזיקה עוזר להקל על אי הנוחות, לא הייתה לו השפעה גדולה על השימוש בחולים כמשככי כאבים ואופיואידים.

"בניגוד לתרופות, למוזיקה "אין סיכונים וגם לא תופעות לוואי ידועות ... לכן על אנשי מקצוע בתחום הבריאות לשקול לספק מוסיקה מועדפת לחולים שעוברים ניתוח לב" , אמרו החוקרים במהדורת חדשות בארצם. הצוות הובל על ידי אלהא קקר, מהמחלקות לכירורגיה ומדעי המוח במרכז הרפואי האוניברסיטאי ארסמוס ברוטרדם.

פרננדס מצידו אמר כי המחקר "חשוב מאוד לכולנו לחפש דרכים שיכולות להפוך את החוויה לעדינה יותר עבור המטופל, מכיוון שהדבר עלול להוביל לריפוי טוב יותר, ולפיכך תוצאות משופרות".

הוא ציין כי נראה שהיתרונות ממוסיקה מהירים, ו"האפקט בולט יותר כאשר המטופלים בוחרים את המנגינות שלהם".

לניתוח הנתונים היו מגבלות מסוימות, אמר פרננדז, וייתכן שיהיה צורך במחקר נוסף. ובכל זאת, אמר, "אני מרגיש שעלינו להתחיל לבדוק ליישם זאת כצורת טיפול משלימה לחולים שעברו ניתוח לב."

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE