הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם מריחואנה יכולה לעשות אתכם למיליונרים?
לא רק השקעה בחברות קנביס יכולות להניב תשואה יפה אלא אף צריכתו להגדלת היצירתיות שמייצרת הכנסות ונכסים בשווי גבוה, כך על פי מחקר חדש

יזמים המחפשים תחומים חדשים וטובים לתוכנית הריאליטי ה"הכרישים" עשויים לנסות קצת מצמח הקנביס, כך ע"פ על פי מחקר חדש.

שימוש במריחואנה יכול לקדם רמות גבוהות יותר של יצירתיות עסקית, ולעזור  להעלות רעיונות מקוריים להפליא למוצרים ושירותים חדשים, כך עולה ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Journal of Business Venturing. אבל יש חיסרון - לפעמים הרעיונות העסקיים החדשים והמדהימים האלה פשוט אינם ברי ביצוע. קחו לדוגמא את אימון הכושר במציאות המדומה בתנאי חוסר המשקל וללא הכבידה שחלם יזם מעשן אחד שלקח חלק במחקר החדש.

"זה היה רעיון מקורי באמת. לא ראינו רעיון מסוג זה אף פעם", אמר החוקר הראשי בן וורניק, פרופסור ליזמות באוניברסיטת וושינגטון סטייט בוונקובר ומכללת קרסון לעסקים. "אך לא ניכר באופן מיידי כיצד יתבצע או איזה ערך יהיה שם, בניגוד לרעיונות של אנשים מסוימים, שם הם פרגמטיים מאוד על פניהם."

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צמח המריחואנה (קרדיט: דרימטיימס)

לצורך המחקר, הצוות של וורניק ביקש מ-254 יזמים להעלות בנפרד כמה שיותר רעיונות חדשים לעסק תיאורטי המבוסס על טכנולוגיית מציאות מדומה. תרבות פופולרית מרבה לקשר בין מריחואנה ליצירתיות, וכמה יזמים מצליחים מאוד טענו כי הצמח הנרקוטי עזר לדרבן כמה מהרעיונות הטובים ביותר שלהם, אמר וורניק. "סטיב ג'ובס (ממייסדי אפל), למשל, אמר כי השימוש בקנאביס באמת עזר לו להרגיש נינוח ויצירתי, אז חשבנו שנעמיד את זה במבחן".

כמחצית ממשתתפי המחקר השתמשו באופן קבוע למריחואנה, תוך שימוש של יותר מארבע פעמים בשבוע וכמעט 20 פעמים בחודש בממוצע. הוכח כי לשימוש כרוני בקנאביס יש השפעות מתמשכות, מה שמגביר את האימפולסיביות של האדם ואת נטיותיו לחשיבה חופשית עד חודש, אמר וורניק.

לאחר סיעור המוחות, כל יזם זיהה את הרעיון הטוב ביותר עליו חשב. צוות מומחים דירג אז את מקוריות הרעיון וההיתכנות, ללא כל ידיעה מי עשה ולא ולא עשה מריחואנה.

"מצאנו שאנשים שמשתמשים בקנאביס באופן קבוע מעלים רעיונות מקוריים יותר אך פחות ריאליים בהשוואה לאנשים שאינם משתמשים בקנאביס, אך השפעות אלה תלויות במוטיבציה ובניסיון", אמר וורניק.

משתמשים פוטנציאליים שהקימו לפחות עסק אחד העלו רעיונות מקוריים שנטו להיות ריאליים יותר, גם אם לא הפכו את העולם. 

מצד שני, יזמים חסרי ניסיון יחסית שהתלהבו מאוד מלהעלות רעיונות עסקיים חדשים חלמו ככל הנראה על רעיונות מקוריים מאוד אך בלתי ניתנים להגשמה.

הפסיכיאטר והמומחה לטיפול בסמים, ד"ר סקוט קרקובר, סקר את המחקר וכינה אותו "פורץ דרך".

"קריטי עבור יזמים לחשוב לא רק על רעיון באופן יצירתי, אלא גם להבין את הערך העומד מאחורי רעיון זה וכמה זה יכול להיות מעשי", אמר קרקובר, פסיכיאטר ילדים ומתבגרים בבית החולים צוקר הילסייד בגלן אוקס ניו יורק.

מריחואנה בדרך כלל מסייעת למקוריות, אך היא פוגעת בהיתכנות.

"כדי שרעיון יהיה יצירתי בהקשר עסקי, אתה זקוק לשניהם, מקוריות ללא היתכנות לא הולכת להגיע רחוק מאוד, והיתכנות ללא מקוריות היא רק עוד רעיון עסקי שגרתי".

"כשאתה מעלה רעיונות חדשים, יהיה מועיל מאוד לא לסנן את עצמך, לא לדאוג להיתכנות - לפחות, לא בהתחלה, חוקרים שבודקים יצירתיות אומרים שצריך לחשוב בגדול ולהעלות רעיונות יצירתיים ובאמת מקוריים, ואז לדאוג אם זה יעבוד בהמשך. אתה לא רוצה לסנן בטרם עת רעיון לפני שהוא מקבל הזדמנות לפרוח באמת".

קרקובר אמר כי זה עשוי להיות מועיל לצוות אנשים "סחים" יחד עם משתמשי מריחואנה בסיעורי מוחות ותכנון רעיונות, כך שרעיונות יצירתיים מאוד אך רלוונטיים יותר, יעפילו לראש הערמה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE