הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מסרבים לחבוש מסכות במטוסים בארה"ב? מעתה אתם עלולים להיקנס ביותר מאלף דולר
חובת חבשית המסכות חלה במטוסים וכל צורות התחבורה הציבורית, לרבות תחנות אוטובוסים ונמלי תעופה. בהודעת ה-TSA הוסבר כי לסוכנים תהיה האפשרות להטיל קנס כספי בגובה 250 דולר בגין עבירה ראשונה, אולם עבירות חוזרות צפויות לגרור קנס של עד 1,500 דולר.

פחות משבוע לאחר שנכנס לתוקפו צו נשיאותי המחייב חבישת מסכות במטוסים, רכבות ואוטובוסים ברחבי ארצות הברית, מוקדם יותר היום (שישי) נודע כי סוכני מנהל הבטיחות בתעבורה (TSA) יכולים להטיל קנס כספי של עד 1,500 דולר כנגד מי שמפר את ההנחייה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

בהודעת ה-TSA הוסבר כי אנשיו אחראים על אכיפת המדיניות החדשה, אך העובדים השונים - טייסים, דיילים, נהגי אוטובוס, נהגי קטר - יקבלו את הסמכות הנדרשת כדי לדווח על הפרות.

במקרים שבהם מדובר בעבירה ראשונה, הנוסע ייקנס ב-250 דולר, אולם במקרים חוזרים הקנס עלול לטפס ל-1,500 דולר. למעשה, לסוכני ה-TSA תהיה האפשרות לקבוע את גובה הקנס, לפי שיקול דעתם המקצועית.

כאמור, ההנחיה פורסמה לפני שבוע בדיוק ע"י המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), וזאת לאחר שהנשיא ביידן חתם על צו בנושא זה ביומו המלא הראשון בבית הלבן.

ד"ר מרטי סטרון, האחראי על נושא הבידוד ב-CDC, חתם על הצו והסביר: "מדובר במדיניות שתספק הגנה לעם האמריקאי וביטחון בכך שניתן לטוס או לנסוע בתחבורה הציבורית בצורה בטוחה".

 

 

ראוי להזכיר כי המדיניות חלה על מטוסים, רכבות, רכבת תחתית, אוטובוסים, מוניות ושירותי נסיעות שיתופיות כגון אובר וליפט. המדיניות אף חלה במה שמכונה 'אזורי המתנה' - כלומר הטרמינלים בנמלי התעופה, תחנות האוטובוסים והרציפים של הרכבת.

ישנם כמה מקרים חריגים, למשל בני שנתיים ומתחת וכאלה שסובלים ממחלות רפואיות (ומחזיקים במסמך רפואי שמסביר שהם אינם יכולים לחבוש מסכות מסיבה זו) לא יחויבו לשים מסכות. בנוסף, ניתן יהיה להוריד את המסכה כדי לאכול או לשתות.

חשוב להוסיף כי "מסכה" מוגדרת כבד שמסכה את הפה ואת האף. אי לכך, חלק מסיכויי הפנים לא ייחשבו כ"מסכות תקינות", לרבות מטפחת ראש, מגן פנים שקוף וכדומה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE