הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חוקרי ה-CDC: חבישת 2 מסכות מגבירה באופן משמעותי את ההגנה מפני נגיף הקורונה
במחקר שפורסם מוקדם יותר השבוע נחשף כי עטיית מסכת בד על גבי מסכה כירורגית חוסמת כ-80% מחלקיקי הקורונה באוויר, וזאת לעומת 40% באמצעות חבישת מסכה בודדת. רמת ההגנה מזנקת עוד יותר כאשר גם הצד השני חובש שתי מסכות

עטיית שתי מסכות מפחיתה באופן משמעותי את הסיכויים להידבק בנגיף הקורונה, כך עולה ממחקר שבוצע ע"י רשות הבריאות המובילה בארצות הברית - המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

כדי לבחון את הסוגיה, חוקרי ה-CDC הציבו שתי בובות במרחק של 6 רגל אחת מהשנייה (כלומר, מצב המדמה שמירה על ריחוק חברתי), כאשר על כל בובה הותקנו עשרות חיישנים כדי לבחון כמה 'חלקיקי הנגיף' מועברים מאדם לאדם.

המחקר מצא שחבישת מסכה בודדת, בין אם מדובר במסכה כירורגית או במסכת בד, חסמה כ-40% מהחלקיקים באוויר. עם זאת, חבישת מסכת בד על גבי מסכה כירורגית חסמה כ-80% מהחלקיקים באוויר.

ד"ר ג'ון ברוקס, בכיר ב-CDC, הסביר כי כאשר שתי מסכות הונחו על שתי הבובות, נמצא כי כיסויי הפנים חסומים 95% מהחלקיקים באוויר.

 

 

על אף הממצאים שפורסמו ביום רביעי האחרון, ב-CDC החליטו שלא לחייב עטיית שתי מסכות: "אני חושב שהצעד הראשון הוא לגרום לכמה שיותר אנשים לחבוש מסכות באופן סדיר. אך מעבר לזה, אנחנו כמובן רוצים לעזור לאלו שכן חובשים מסכות לעשות זאת בצורה הטובה ביותר", הסביר ד"ר ברוקס.

חשוב להבהיר כי למחקר יש מגבלות מסוימות - למשל, החוקרים עשו שימוש במותג אחד בלבד של מסכות בד, מותג אחד בלבד של מסכות כירורגיות. כלומר, לא ניתן לקבוע בוודאות שרמת ההגנה תהיה זהה כאשר חובשים מסכות של חברות אחרות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE