הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מהפך בשוק השכירות בדרום פלורידה: מיאמי כבר לא העיר היקרה ביותר באזור
דרום פלורידה מעולם לא נחשב לשוק שכירות זול, אך בשנה האחרונה נרשמו שתי מגמות הפוכות: מיאמי רשמה צניחת מחירים של קרוב ל-10%, בזמן שהדירות בפורט לודרדייל דווקא התייקרו. התוצאה? המחיר החציוני של דירת חדר שינה בודד במיאמי נמוך בכ-100 דולר בהשוואה לפורט לודרדייל

מזה שנים רבות, מיאמי נחשבת לאחת הערים היקרות ביותר בארצות הברית והיקרה ביותר בפלורידה. בעקבות כך, תושבים רבים בחרו להתגורר בערים הסמוכות כמו פורט לודרדייל ופאלם ביץ'.

אלא שבדומה לתחומים רבים אחרים, משבר הקורונה לא פסח על שוק הנדל"ן בדרום פלורידה. וכעת, לראשונה מזה תקופה ארוכה ביותר, זול יותר לשכור דירה במיאמי לעומת פורט לודרדייל.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לראשונה מזה שנים, פורט לודרדייל יקרה יותר ממיאמי (צילום: Shutterstock)

 

דו"ח הנדל"ן של שנת 2020 פורסם מוקדם יותר החודש ע"י חברת זאמפר (Zumper) - אתר השכרת דירות מוביל בארצות הברית. 

מהדו"ח עולה כי בשנה האחרונה (דהיינו, בין ינואר 2020 לינואר 2021), שכר הדירה החציוני בתחומי העיר מיאמי ירד ב-9.1%. במקביל, בתקופה הזו בפורט לודרדייל דווקא נרשמה מגמה הפוכה, ושכר הדירה החציוני עלה ב-3%.

התוצאה היא שהמחיר החציוני של דירה עם חדר שינה בודד (one bedroom) במיאמי עומד על 1,600 דולר בחודש, ואילו שכר הדירה החציוני עבור יחידה בגודל דומה בפורט לודרדייל עומד על 1,690 דולר בחודש.

 

מיאמי (למעלה) ופורט לודרדייל (צילום: Shutterstock)

 

ראוי להזכיר כי צניחת המחירים שנרשמה במיאמי אינה חריגה, וישנם ערים נוספות באזור שבהן נרשמו ירידות משמעותיות במחיר שכר הדירה, ביניהן דוראל, דייבי, הוליווד, פמברוק פיינס ופומפאנו ביץ'.

ניל גרשטיין - אנליסט הנתונים הבכיר של זאמפר - הסביר שצניחת המחירים הורגשה בעיקר במהלך הרבעון האחרון של 2020, כלומר בחודשים אוקטובר, נובמבר ודצמבר.

יתרה מכך, גרשטיין סבור שירידת המחירים במיאמי קשורה למגמות שנרשמות בכל רחבי ארצות הברית, במסגרתן יותר ויותר תושבים בוחרים לנטוש את הערים הגדולות לטובת ערים סמוכות וקטנות יותר. למשל, תושבי ניו יורק שבוחרים לעבור לניוארק, תושבי בוסטון שעוברים לפרובידנס (רוד איילנד) או תושבי סן פרנסיסקו שעוברים לסקרמנטו.

"באופן טבעי, כשרבים מבקשים לעזוב את העיר, זה משפיע על המחירים בשוק השכירות", מסביר גרשטיין, "אנחנו רואים את זה במיאמי, שבה תושבים רבים בוחרים לעזוב לטובת ערים כגון סנט פטרסבורג, אורלנדו או ג'קסונוויל".

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

למרות שמחירי הדירות ירדו במיאמי, העיר נמצאת במקום ה-13 בדירוג הערים היקרות בארצות הברית (ביחד עם לונג ביץ' קליפורניה). פורט לודרדייל, לעומת זאת, עלתה למקום ה-11.

כלומר, ערים כמו סיאטל (1,560 דולר בחודש), שיקגו (1,540 דולר בחודש) ואטלנטה (1,480 דולר בחודש) עדיין זולות יותר - לפחות בכל הקשור לשוק השכירות.

את דו"ח זאמפר המלא ניתן לקרוא כאן.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE