הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: ממשל ביידן יבטל את מבחן האזרחות החדש, האם הדרך להשגת דרכון אמריקאי תהפוך לקלה יותר?
כחודשיים בלבד לאחר שרשויות ההגירה החלו לעשות שימוש במבחן חדש ומורכב יותר לקבלת אזרחות אמריקאית, דווח כי המשרד לביטחון המולדת צפוי לבטל את המהלך ולחזור לעשות שימוש במבחן הקודם. "על פניו אין שינויים, אך בפועל המבחן הנוכחי קשה הרבה יותר מקודמו", הסביר מייסד חברת שירותי הגירה

ראשי המשרד לביטחון המולדת (DHS) מעוניינים לבטל את המבחן החדש לקבלת אזרחות אמריקאית אשר נכנס לתוקף בשנה שעברה, וזאת לאור הביקורת שהועלתה על כך שהמבחן מורכב מדי וכולל שאלות המבוססות על דעות פוליטיות. כך על פי הפרסומים ב'באזפיד ניוז'.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מבחן אזרחות אמריקאית (צילום: AP)

 

כזכור, בנובמבר הודיע המשרד לענייני אזרחות ושירותי הגירה (USCIS) שהחל מה-1 בדצמבר, כל מי שנמצא בתהליך בקשה לקבלת אזרחות יקבל מבחן ובו 20 שאלות, כאשר יהיה עליו לענות נכון ב-12 שאלות. עד אז, מהגרים שהיו לקראת סיומו של הליך התבקשו לגשת למבחן ולענות נכון על שש מתוך עשר שאלות.

חשוב להבהיר כי מדובר במבחן בענייני אזרחות, ולא המבחן הנוסף שבו מגיש הבקשה נדרש להוכיח שהוא יודע לקרוא, לכתוב ולדבר באנגלית בסיסית.

מעבר לשינוי במבחן עצמו, גם צורת הלימוד אליו השתנתה: עד השינויים, מבקשי הבקשה נדרשו ללמוד ממאגר של 100 שאלות (וכאמור, עשר מתוכן נבחרו למבחן עצמו), אולם לאחר השינויים כמות השאלות במאגר עלתה ל-128. כבר עם פרסום השינוי, מומחים לענייני הגירה הסבירו שהמהלך יהפוך את המבחן לקשה ביותר, ובכך יפחית את כמות המהגרים שזוכים בציון עובר.

כך למשל, אם במבחן הקודם מגיש הבקשה נדרש לציין את אחת משלוש הרשויות בממשל הפדרלי (מבצעת, מחוקקת, שופטת), הרי שכעת עליו לציין את שלושתן.

 

חלק מהשאלות במבחן הנוכחי, שצפוי להתחלף בקרוב (צילום: AP / USCIS)

 

כאמור, ביקורת הופנתה כלפי ראשי ה-USCIS העומדים מאחורי שינוי המבחן, מכיוון שחלק מהשאלות נוסחו עם הטיות פוליטיות. כך למשל, אחת השאלות היא "את מי מייצגים סנאטורים?". עד הראשון בדצמבר, התשובה הנכונה הייתה "כל מי שמתגורר במדינה", אולם התשובה הנכונה השתנתה ל-"אזרחים המתגוררים במדינה".

"על פניו נדמה כי רף 60% לא השתנה", מסביר דאג רנד, מייסד חברת Boundless Immigration המספקת שירותי הגירה, "אך ללמוד 128 שאלות מסובכות יותר בהחלט יהיה קשה יותר מאשר 100 השאלות הקודמות, שהיו קלות יותר".

רנד התייחס לכך שמגיש הבקשה עדיין צריך לקבל ציון של 60% כדי לעבור בהצלחה את המבחן, אך עצם היותו מבחן קשה יותר עלול לסבך לא מעט אנשים. בנוסף, קיים חשש שהמבחן החדש יוביל לזמני המתנה ארוכים יותר בתהליך כולו, שגם ככה עומד על מספר שנים. מעבר לכך, ב-USCIS סובלים מבעיות תקציביות מזה שנים ארוכות, עובדה נוספת שעלולה לתרום לזמני המתנה ארוכים.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

כעת, לפי הפרסומים ב'באזפיד ניוז', בכוונת הממשל הפדרלי לחזור לעשות שימוש במבחן הקודם (זה שגובש ב-2008 ושהיה בשימוש עד דצמבר 2020). עם זאת, הודעה רשמית בנושא טרם פורסמה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE