הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"בתים נמכרים בתוך שבועיים, על כל אחד יש כמה הצעות"
המגמות שנרשמו בשוק הנדל"ן האמריקאי אשתקד נמשכות גם כעת, כאשר 'עונת הרכישות' בפתח. סקר חדש שפורסם לאחרונה חשף כי 'מלחמת הצעות מחיר' התנהלה ב-56% מעסקאות הנדל"ן. בערים מסוימות, למשל סן דייגו, מדובר ב-8 מכל 10 עסקאות שנסגרו

ביום שני הקרוב ארה"ב תציין את יום הנשיאים המסורתי, חג שלא כולם בכלל יודעים על קיומו. אך כפי שרבים בתעשיית הנדל"ן יודעים, יום הנשיאים גם מציין את פתיחת 'עונת הרכישות', בה רוכשים פוטנציאליים מתחילים לבחון נכסים ולהגיע לבתים פתוחים.

סקר חדש שפורסם השבוע מצביע על כך שמגמת ההתייקרות בשוק הנדל"ן עדיין רחוקה מסיומה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

על אף שבתים ברחבי ארצות הברית הולכים ומתייקרים, מסתבר שהמושג "מלחמת מחירים" מתאר את המתרחש בשוק.

בסקר פורסם ע"י ההתאחדות הלאומית של קבלני בנייה (National Association of Home Builders, או NAHB) נחשף כי 40% מהרוכשים הפוטנציאליים לא מצליחים לסגור עסקת רכישה מכיוון שרוכשים אחרים מציעים יותר.

מדובר בנתון מדהים כשלעצמו, אך ההמחשה הטובה ביותר למגמה ניתנת כאשר משווים את התשובות שהתקבלו בסקר דומה אשתקד, אז 44% הצביעו על מחירי הבתים הגבוהים כסיבה שלא רכשו בית, ורק 19% סיפרו שהעסקה נפלה בגלל הצעה גבוהה יותר.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

יתרה מכך, סקר של אתר הנדל"ן המוביל Redfin מצא כי 56% מרוכשי הבתים בחודש ינואר התמודדו עם תחרות על הנכס שבאה לידי ביטוי במלחמת מחירים, עלייה לעומת 52% בחודש דצמבר. זינוק זה שנרשם בתוך חודש ימים ממחיש מגמה נוספת, במסגרתה הבתים בקצב מסחרר, ולמעשה כיום יותר ממחצית הבתים נמכרים לאחר פחות משבועיים בשוק.

"כשאנחנו מסתכלים על הכמות הקטנה של בתים שמוצעים למכירה, ניתן להעריך ש'מלחמת המחירים' תהפוך לתופעה הרבה יותר שכיחה", מסבירה דריל פיירוות'ר, הכלכלנית הראשית של אתר הנדל"ן, "אני גם לא אופתע אם יהיו מקרים שבהם יש מלחמת מחירים עם שלושה או אפילו ארבעה רוכשים פוטנציאליים".

 

"תגיעו לבית מיד לאחר שהוא מוצע למכירה" (צילום: Getty Images)

 

התחרות הקשה על הבתים מורגשת בכל רחבי ארצות הברית, אך הסקר חשף שישנם אזורים שבהם התופעה שכיחה יותר, וישנם אזורים שבהם היא נדירה.

כך למשל, בבירת יוטה - סולט לייק סיטי - 90% דיווחו על 'מלחמת הצעות מחיר' בעת רכישת בית במהלך השנה האחרונה. ערים נוספות שבהן התופעה בולטת הן סן דייגו (כ-79%), אזור מפרץ סן פרנסיסקו (77.1%), דנבר (73.9%) וסיאטל (73.8%).

"הדרך הטובה ביותר להתמודד עם התופעה היא לסייר בבתים מיד לאחר שהנכס מוצע למכירה", מסבירה פיירוות'ר, "ודרך נוספת שעשויה להפוך את הרכישה לקלה יותר היא להשיג אישור מראש למשכנתא. אבל הדבר החשוב ביותר זה לזכור לקחת צעד לאחור ולפרוש אם וכאשר המחיר המבוקש עולה יותר מדי".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE