הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בתי הספר היסודיים בלוס אנג'לס קיבלו אור ירוק לפתיחה מחודשת, אך התלמידים לא צפויים לשוב לכיתות בקרוב
מנהלת מחלקת בריאות הציבור הודיעה אמש שהמחוז הגיע ליעד שהוצב - פחות מ-25 נשאים על כך 100 אלף תושבים - ובכך נסללה הדרך לקראת החזרת התלמידים הצעירים ביותר לכיתות. בפועל, כל מוסד לימודי יצטרך לקבל אישור שהוא עומד בנהלים ויכול להיפתח מחדש. בנוסף, המחלוקת בנוגע לדרישת המורים לקבל חיסון נגד קורונה עדיין קיימת

חלק מבתי הספר היסודיים במחוז לוס אנג'לס יוכלו להיפתח כבר השבוע, וזאת על רקע הירידה שנרשמה בשבועות האחרונים בתחלואת הקורונה באזור. עם זאת, נדמה כי המחלוקת הקיימת בין ארגון המורים לבין משרד החינוך הגודל במחוז, LAUSD, תוביל לכך שכיתות הלימוד בעיר המלאכים יישארו סגורים לעת עתה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

בהודעת מחלקת בריאות הציבור במחוז לוס אנג'לס שפורסמה אמש (שני) הוסבר כי במהלך היום המחוז צפוי להגיע ליעד שהוצב ע"י רשויות הבריאות של קליפורניה לפתיחת בתי הספר - פחות מ-25 נשאים על כל 100 אלף תושבים. 

"המשמעות של בשורה מעודדת זו היא שניתן לפתוח כבר השבוע את בתי הספר היסודיים, עבור הילדים שלומדים בגן ועד כיתה ו'", נמסר בהודעה. עם זאת, הובהר שמוסדות לימוד צריכים לקבל אישור להיפתח מחדש: "כל בית ספר שמעוניין לפתוח מחדש את כיתות הלימוד מחויב להגיש תוכנית מפורטת לכך למחלקת הבריאות של המחוז ושל קליפורניה, שיאשרו שאותו מוסד לימודי גיבש את כל הנהלים הנדרשים".

כזכור, בתחילת החודש רמזה ד"ר ברברה פרר, מנהלת מחלקת בריאות הציבור בלוס אנג'לס, שהמהלך יתאפשר כאשר התחלואה תרד: "אם הנתון ימשיך לנוע בכיוון הנכון ויירד, יתכן שנוכל להגיע ליעדים שהוצבו בתוך שבועיים או שלושה. בשבוע האחרון ראינו ירידה משמעותית ביותר בנתון. אני חושבת שזה היה 75 נשאים על כל 100 אלף תושבים, וכעת אנחנו עומדים על 45 נשאים על כל 100 אלף תושבים", היא אמרה ב-3 בפברואר.

 

ב-CDC המליצו שהתלמידים הצעירים ביותר ישובו לכיתות (צילום: Getty Images)

 

לדבריו של מפקח החינוך במחוז לוס אנג'לס, אוסטין ביוטנר, בתי הספר מוכנים לקלוט תלמידים וכבר נערכו לכך באמצעות שינויי נהלים וכדומה, וזאת כדי ליישר קו עם המלצות המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

מוקדם יותר החודש ביוטנר אף הצהיר: "משרד החינוך בלוס אנג'לס עשה יותר מכל משרד חינוך אחר בארצות הברית, בכל הנוגע להכנות בבתי הספר לקראת החזרת התלמידים".

 

 

אלא שבפועל, נדמה כי מה שימנע את החזרת התלמידים לכיתות כבר עתה זה הדרישה של ארגון המורים לחסן את כלל העובדים לפני פתיחת בתי הספר. 

לא ברור אם בכוונת ארגון המורים להתגמש בעקבות ההודעה הצפויה על מתן אור ירוק לפתיחת בתי הספר, אך חשוב לזכור כי מוקדם יותר החודש ד"ר רושל וולנסקי, מנהלת ה-CDC, הדגישה שסוגיית החיסונים לא צריכה למנוע את המהלך: 

"ככל שהזמן חולף, הנתונים מראים שאפשר לפתוח את בתי הספר בצורה בטוחה, ופתיחה בטוחה אינה אומרת שיש לחסן את המורים. מתן חיסונים למורים אינו תנאי מוקדם לפתיחת בתי הספר בצורה בטוחה", היא אמרה בזמנו.

 

מפקח החינוך במחוז לוס אנג'לס, אוסטין ביוטנר (צילום: פליקר / AP)

 

במחלקת בריאות הציבור הסבירו כי פתיחת בתי הספר תתאפשר בזכות הירידה במספר 'נתוני קורונה' חיוניים (ולא רק הירידה במספר הנשאים על כל 100 אלף תושבים).

כך למשל, שיעור הבדיקות החיוביות (סך הבדיקות החיוביות מתוך סך הבדיקות שבוצעו ביום נתון) ירד מ-14.3% באמצע חודש ינואר ל-5.2% כיום. שיעור הבדיקות החיוביות הממוצע ב-7 הימים האחרונים נמוך עוד יותר ועומד על 3.7%, וממוצע הנשאים החדשים שאובחנו בכל יום במהלך השבוע החולף (כ-6,500) נמוך באופן משמעותי מתקופת השיא בחודש דצמבר, אז הנתון עמד על כ-53 אלף.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE