הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אפקט הקורונה: תוחלת החיים בארה"ב רשמה את הירידה הגדולה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה
חוקרי ה-CDC פרסמו מחקר שממנו עולה שתוחלת החיים ירדה בשנה שלמה בעקבות המשבר, אך הדו"ח מתייחס רק לחצי השנה הראשונה של 2020, כך שבפועל תוחלת החיים ככל הנראה ירדה עוד יותר. מרצה בכיר באונ' ג'ונס הופקינס: "הוכחה נוספת לכישלון בטיפול במשבר"

משבר הקורונה גרם לתוחלת החיים בארצות הברית לרדת בשנה שלמה, כך מעריכים חוקרי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) שהוסיפו כי ירידה כה גדולה לא נרשמה מאז מלחמת העולם השנייה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גופות קורבנות הקורונה הוכנסו למשאיות קירור, אשתקד בניו יורק (צילום: Getty Images)

 

דו"ח ה-CDC שפורסם מוקדם יותר היום (חמישי) מתייחס לנתונים שנאספו במהלך ששת החודשים הראשונים של 2020. מעבר לכך שתוחלת החיים הכללית ירדה בשנה, ירידה גדולה עוד יותר נרשמה בקרב בני מיעוטים.

כך למשל, תוחלת החיים בקרב האוכלוסייה ההיספאנית בארה"ב ירדה בקרוב לשנתיים, ואילו בקרב הקהילה האפרו-אמריקאית תוחלת החיים ירדה בקרוב לשלוש שנים. לא מדובר במקריות, שכן אלו שתיים מהאוכלוסיות שנפגעו ממשבר הקורונה בצורה הקשה ביותר.

חשוב להבהיר כי המשג 'תוחלת חיים' מתייחס למספר שנות החיים שצפויות למי שנולד כעת. כאמור, ירידה כה משמעותית לא נרשמה במהלך 75 השנים האחרונות: "זו צניחה דרסטית למדי", מסביר רוברט אנדרסון, בכיר ב-CDC, "צריכים לחזור אחורה למלחמת העולם השנייה, כלומר לשנות הארבעים, כדי למצוא ירידה דומה".

 

פינוי גופת קורבן הקורונה ע"י חיילי המשמר הלאומי, בחודש שעבר בלוס אנג'לס (צילום: AP)

 

בפועל, דו"ח ה-CDC מצביע על כך שתוחלת החיים ירדה מ-78.8 שנים ב-2019, ל-77.8 שנים כיום. חשוב לזכור כי מדובר בתוחלת החיים הכללית, וכאשר בוחנים את הנתון עבור שני המינים, ניתן לראות כי תוחלת החיים של גברים בארה"ב עומדת על 75.1 שנים, ואילו זו של נשים עומדת על 80.5 שנים.

מחד, הדו"ח חושף מגמות מדאיגות ביותר שצריכות להדליק נורה אדומה בקרב רשויות הבריאות. מאידך, מדובר בתוצאה צפויה למדי, בייחוד לאחר שכבר נודע ש-2020 הייתה השנה הקטלנית ביותר בתולדותיה של ארצות הברית, עם למעלה משלושה מיליון מתים בפעם הראשונה.

מאות אלפים מהמתים אשתקד היו חולי קורונה, ולמעשה הנגיף הפך להיות סיבת המוות המובילה בארה"ב, לאחר שנים רבות שבהן מחלות לב וסרטן 'הובילו' את הרשימה.

הבעיה הגדולה ביותר היא, כאמור, שהדו"ח מתייחס רק לחצי השנה הראשונה של 2020, כך בפועל תוחלת החיים ככל הנראה ירדה עוד יותר, אך ידרשו מספר חודשים נוספים על מנת שמחקרים בנושא יפורסמו.

ד"ר אוטיס בראולי, מומחה למחלת הסרטן ומרצה למדיניות בריאות הציבור באוניברסיטת ג'ונס הופקינס, טוען שהצניחה בתוחלת החיים היא הוכחה נוספת לכך שארה"ב כלשה בטיפולה במשבר: "מגפת הקורונה בארה"ב הרבה יותר הרסנית מכל מדינה אחרת. יש לנו 4% מאוכלוסיית העולם, וקרוב לרבע ממקרי המוות", הוא אמר.

את דו"ח ה-CDC המלא ניתן לקרוא כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE