הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכירו את ארבעת הטרנדים התזונתיים החשובים ביותר של שנת 2021
בצל הקורונה, עולם התזונה והבריאות משתנה אף הוא, ומתאים את עצמו למציאות החדשה. כעת מסתמן כי שנת 2021 תביא עימה כמה טרנדים בריאותיים מרכזיים, שלגמרי חשוב שתכירו

אין ספק שהקורונה הביאה עימה לא מעט שינויים, יותר משלוחי אוכל, פחות פעילות גופנית, יותר רביצה מול הטלוויזיה, ופחות יציאה החוצה, וזה עוד מבלי להזכיר את המצב הכלכלי והרגשי המורכב שהביאה איתה המגפה. מחקרים חדשים אשר נעשו בתחום חושפים כי למעלה מחמישים אחוזים מהאוכלוסיה בעולם ביצעו פחות פעילות גופנית בשנה החולפת, ביחס לשנים קודמות, ואף העלו במשקל. נתונים אלה הובילו לגיבוש כמה טרנדים תזונתיים אשר מתאימים לרוח התקופה. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנה 4 טרנדים תזונתיים שמביאה איתה שנת 2021: 

1. משלוחים

כשהעולם כולו עצר מלכת, מקומות הבילוי והפנאי סגורים, המסעדות זמינות רק למשלוחים או טייק אווי, נראה כי מגמת המשלוחים נמצאת בעלייה מתמדת. הבעיה היא, כי טרנד המשלוחים מביא עימו בעיה בריאותית לא קטנה. בשונה ממסעדה, בה ניתן לשבת ולהזמין אוכל בריא כגון ירקות מבושלים, סלט, תבשילים וכדומה, המאכלים המרכזיים והפופולרים ביותר בטרנד המשלוחים הוא אוכל מהיר ולא בריא במיוחד כמו פיצה, המבורגר, סושי, צ׳יפס, קינוחים, ועוד. התוצאה היא בסופו של יום, עלייה במשקל. לכן, מומלץ להגביל את מספר הפעמים שמזמינים מזון מבחוץ לפעם בשבוע לכל היותר. בשאר ימות השבוע, הקפידו על אוכל ביתי, מבושל, מגוון ובריא. 

2. בישול ביתי 

כידוע, מגפת הקורונה גרמה לכולנו לשהות בבית הרבה יותר. רבים החלו לפתח הרגלי בישול ואפייה ואף גילו עולם שלם, מגוון ומהנה. מדובר בטרנד חיובי, שמסתמן כי עתיד להישאר איתנו לאורך שנת 2021. גם בתחום האפייה והבישול הביתי, מומלץ להקפיד על צרכיה של אוכל מגוון ובריא, להימנע מטיגון, וחומרי גלם עתירים בסוכר ופחמימות. העדיפו לבשל, לאדות, ולהקפיץ, וכמובן חשוב כי רוב הצלחת תהיה מורכבת מירקות, קטניות, וכדומה, ופחות פחמימה. 

3. תוספי תזונה

נגיף הקורונה הזכיר לכולנו כי בריאות היא רגישה במיוחד, ויכולה להשתנות ביום אחד, ללא כל התראה. בהתאם לכך,  המודעות לחשיבות צריכה של תוספי תזונה עלתה במיוחד בשנה האחרונה, כאשר ניתן לראות מגמת עלייה ברכישת תוספי תזונה ברחבי העולם. המטרה המרכזית של תוספי תזונה היא למעשה לחזק את מערכת החיסון שלנו, ולהכין את הגוף למצב של מחלה, באופן הטוב ביותר. בסקר אשר נערך בארצות הברית, נחשף כי למעלה מחמישים אחוזים אמרו כי בשנת 2020 צרכו יותר תוספי תזונה ביחס לשנה קודם לכן. התוספים המבוקשים ביותר הם  ויטמין C, סלניום,  ויטמין D ואבץ. כמו כן, חשוב לזכור כי יש לקחת כל תוסף תזונה אך ורק לאחר התייעצות עם רופא, לאור העובדה כי כמות גדולה של תוספי תזונה יכולה לגרום לנזק בריאותי ואף במקרים מסוימים לסכן חיים.

3. להימנע מדיאטה קיצונית

בשנים האחרונות, דיאטות מהירות וקיצוניות הפכו להיות מבוקשות במיוחד בקרב נשים וגברים כאחד, אשר מבקשים להוריד במשקל באופן דרסטי ומהיר. בעקבות השנה החולפת, ומגפת הקורונה, נראה כי יותר ויותר אנשים בוחרים דווקא בדיאטה בריאה ומאוזנת יותר, מתוך הבנה כי קשה להימנע במשך זמן רב מקבוצות מזון מסוימות. מדובר בטרנד חשוב ומהותי במיוחד, אשר עוזר לרבים להפסיק ולחפש פתרון קסם, ופשוט לדגול בתזונה מאוזנת, מגוונת, ובריאה. חשוב לזכור כי ככל שהתזונה שלכם תהיה מגוונת יותר, כך יהיה לכם קל יותר להתמיד. 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE