הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אימה בטיסת יונייטד: מנוע המטוס עלה בלהבות והחל להתפרק בעודו באוויר, חלקים ממנו נחתו על בתי מגורים
המטוס שהמריא מדנבר עשה דרכו להונלולו אך לאחר ההמראה צוות הטייסים שידר אותות מצוקה למגדל הפיקוח. למרבה המזל לא נרשמו נפגעים בנפש באוויר או בקרקע

נוסעים בטיסת יונייטד תיעדו רגעים מלחיצים במיוחד במהלכם אחד ממנועי המטוס בער והחל להתפרק בזמן שהותו באוויר. האירוע התרחש אמש במסגרת טיסה שהמריאה מדנבר, קולורדו לעבר הונלולו, הוואי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משמאל: רגעי האימה בטיסה. מימין: תיעוד המטוס מהקרקע, וחלקי המנוע שנפלו על הבתים בקולורדו

 

הכל החל כאשר טייס טיסת 328 הודיע למגדל הפיקוח כי ישנו כשל מנועי ושידר קריאת מצוקה. רגעים לאחר מכן, חלקים גדולים מהמנוע נפלו ונחתו על קרקע שכונות בעיר ברומפילד שבקולורדו. 

 

 

במטוס שהו באותו הזמן 10 אנשי צוות ו-231 נוסעים אשר חלקם תיעדו את המחזה המבעית של מנוע מתפרק בלהבות.

 

למרבה המזל, צוות המטוס הצליח להנחיתו בשלום בעיר דנבר ולמעט רגעי חרדה לא דווח על נפגעים באירוע. 

במקביל, הורו הרשויות המקומיות לתושבי ברומפילד להניח לחלקי המתכת הגדולים שנחתו באזור ולא לגעת או להתקרב אליהם שכן ישנו צורך של חוקרי תעופה לבצע חקירה נרחבת במקום. 

 

 

מדובר במטוס מדגם בואינג 777-200, אשר נבנה בשנת 1994 ומאז נמצא בשירות ביונייטד איירליינס. בפועל, מדובר באחד מהמטוסים רחבי הגוף הישנים ביותר שעדיין טסים בעולם, אך המטוס בכל זאת נחשב לאמין ביותר.

עם זאת, באותו דגם בדיוק נרשמה תקלה דומה למדי, בטיסת יונייטד מסן פרנסיסקו להוואי ב-2018 (עם זאת, בזמנו לא פרצה שריפה).אחרת לפני כשלוש שנים. 

הנוסעים מצידם, סיפרו כי שמעו רעש עוצמתי ומלבדם, גם תושבים רבים בקולורדו תיעדו את צניחת חלקי המנוע. 

 

 

 

"טיסת יונייטד 328 חוותה תקלה במנוע ושבה על עקבותיה כדי לנחות בדנבר", אמרו ביונייטד, "אנו נמצאים בקשר עם כל הרשויות הרלוונטיות, לרבות רשות התעופה הפדרלית (FAA), המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה (NTSB) ורשויות החוק המקומיות במספר ערים בקולורדו. אנשי ה-NTSB אחראים על החקירה, ולבקשתם כל מי שמוצא חלקים מהמטוס מתבקש לפנות למשטרה המקומית ולדווח על כך".

בארגון הטייסים שיבחו את התגובה המהירה של הטייסים: "אנחנו רוצים להודות לצוות הטיסה, שפעלו במשותף כדי לוודא שלא יהיו נפגעים באוויר או בקרקע. אין שום תחליף לניסיון של טייסים", כלשון ההודעה.

 

 

טראוויס לוק היה אחד ממאות הנוסעים בטיסת יונייטד 328, ובשיחה עם רשת סי. אן. אן. הוא שיחזר את רגעי האימה:

"היה בום גדול, מסוג הרעשים שאתה ממש לא רוצה לשמוע כשאתה יושב במטוס. ישר הרמתי את התריס של החלון, וזה היה מפחיד מאוד לראות שחלק מהמנוע חסר", הוא סיפר והוסיף, "כולנו שמחנו שזה לא קרה כשהיינו מעל האוקיינוס, כי זה הרי הכיוון שאליו טסנו".

התקרית אירעה כעשרים דקות לאחר ההמראה, כאשר המטוס טס בגובה 13 אלף רגל. לוק סיפר שנוסעים רבים אומנם פחדו, אך האווירה הייתה יחסית רגוע: "אני חושב שהרבה אנשים נלחצו כי הם ראו את מה שקרה למנוע מחוץ לחלון", הוא הסביר והוסיף שכלל הנוסעים הריעו ומחאו כפיים על הנחיתה.

"הלכנו לשתות איזה קוקטייל, אבל כן, אני ואשתי בהחלט מתכוונים לעלות שוב על מטוס להוואי", סיכם לוק.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE