הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחרי כמעט שלושה עשורים: "דאפט פאנק" הודיעו על פירוק
הצמד האלקטרוני הצרפתי, המצליח והמוכר, אשר הצליח להביא למיינסטרים את המוזיקה האלקטרונית, הודיע לאחרונה על פירוק הלהקה, אשר פעילה מאז שנות התשעים, ואחראית על כמה להיטים אהובים במיוחד כמו ״ Get Lucky״ ו- ״Around the World״

הצמד "דאפט פאנק" הודיעו על פרידה מפתיעה ורשמית, והם בחרו לעשות זאת בדרך יצירתית במיוחד: סרטון ייחודי ומשעשע באורך של שמונה דקות. ההרכב המוזיקלי הצליח לקרב את המוזיקה האלקטרונית אל לב המיינסטרים. הוא החל את דרכו בשנות התשעים, תוך שהוא רושם במשך השנים שיתופי פעולה עם אמנים מובילים מהתעשייה כגון דה וויקנד, קניה ווסט, פארל וויליאמס ועוד. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


״דאפט פאנק״ נוסדו לפני למעלה מ-28 שנים, בפריז, והם אחראים על כמה להיטי דאנס אלקטרונים מהגדולים והאהובים ביותר של השנים האחרונות. לאחרונה, פרסם הצמד בעמוד היוטיוב הרשמי שלו, סרטון בשם ״אפילוג״ אשר לא מותיר מקום לספק: הלהקה מתפרקת. 

הצמד גאי-מנואל דה הומם-קריסטו ותומא בנגלטר, פעל בין השנים 1993 ועד 2021, ולמרות הפופולריות שלו, הצליחו השניים לשמור על הזהות שלהם בדויה, כאשר הם מקפידים ללבוש קסדות על ראשם, מה שהפך במהרה לסימן ההיכר שלהם, ואף הצליח לעורר סקרנות בקרב הקהל. 

נציגי ההרכב, והיחצנית הוותיקה של הצמד, קתרין פרייזר, אישרו את הבשורה, אך לא חשפו את הסיבה לפירוק. אם אתם בין מעריצי הלהקה, סביר כי אתם יודעים כי הצמד לא הוציא מוזיקה חדשה בתשע השנים האחרונות, ועדיין, הצליחו לשמור על התדמית שלהם. 

דאפט פאנק הם ללא ספק בין האמנים האלקטרונים המשפיעים בתולדות צרפת, ובעולם כולו, ולאורך הפעילות שלהם עם שיחררו כ-4 אלבומים, ופסקול אחד לסרט ״טרון: מורשת״. שיתוף הפעולה שעשה הצמד עם הזמר דה וויקנד (הלהיט "StarBoy") זיכה אותם במקום הראשון במצעד הבילבורד. 




אלבום הבכורה של הצמד האלקטרוני יצא בשנת 1997 ושמו ״Homework״. האלבום זכה תוך זמן קצר בהצלחה אדירה ובינלאומית, בעיקר בזכות הלהיט ״Da Funk״. כמו כן, הלהקה ידועה בעיקר בעקבות הקליפים היצירתיים והמיוחדים שלהם, אשר הצליחו להגדיר קו ייחודי משלהם, המתאפיין באסתטיקה מרשימה. 

גם האלבום השני של הצמד זכה להצלחה מסחרית בכל העולם, כאשר שנתיים בלבד לאחר הוצאת האלבום, החליטו להוציא אלבום הופעה, עליו הם גם זכו בפרס גראמי. בשנת 2013 הגיעו דאפט פאנק אל הפסגה, עם הלהיט ״Get Lucky״, כזכור, בו לקח חלק הזמר פארל ויליאמס. 

לאורך האלבום, התארחו לא מעט אמנים נוספים מהתעשייה כגון ג׳ורג׳ו מורודר, ג'וליאן קזבלנקס, ועוד. תוך זמן קצר, האלבום הצליח להיכנס לראש טבלת המכירות בכל ארצות הברית, ואף זכה בטייטל הנחשק ״האלבום הטוב ביותר״. בדיעבד, היה זה האלבום האחרון של הלהקה. 

בראיונות, מופיע הצמד כשני רובוטים, כשהם מספרים סיפור לאורך כל שנות הפעילות שלהם בו הם אומרים כי ב-9 בספטמבר, 1999, בתשע בבוקר, התרחשה תאונה באולפן ההקלטות, בעקבותיה השניים איבדו את ההכרה, וקמו כרובוטים. 

אין ספק כי הצמד דאפט פאנק הצליח להביא בשורה של ממש בעולם המוזיקה, ולאורך השנים הצליחו להשפיע על לא מעט אמנים מהתעשייה, וכאמור, להכניס לתודעה של כולנו את המוזיקה האלקטרונית. התרומה של הלהקה היא בינלאומית, ונראה כי גם כעת, לאחר פירוקה, היא תמשיך להכות גלים. 


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE