הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסדרה החדשה על פרשת וודי אלן ובתו המאומצת שופכת אור חדש ולא מותירה הרבה מקום לספק
כמעט שלושה עשורים אחרי שוודי אלן הואשם בפגיעה מינית בבתו המאומצת, מגיעה למסכים סדרה חדשה מבית HBO עם גילויים ועדויות חדשים שמצליחים להוכיח: הכתובת הייתה על הקיר

״אלן נגד פארו״ היא סדרה תיעודית חדשה מבית HBO, בת ארבעה פרקים, אשר מבקשת לשפוך אור חדש על פרשת וודי אלן ובתו המאומצת, דילן. הסדרה מבוססת על תחקיר ארוך, שנמשך מספר שנים, במטרה לעשות ״סדר בעניינים״.מאחורי  יוצרי הסדרה, איימי זירינג וקירבי דיק, ישנם מספר סרטים תיעודיים, רובם בנושא דומה, ניצול מיני בתעשייה. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דילן הקטנה

לאורך כל הפרקים, ניכר כי היוצרים מקפידים לבסס כל טענה, על ידי עדויות ממשיות וקונקרטיות. התוצאה היא סדרה מטלטלת, אותנטית ומרתקת. נקודת מבטו של וודי אלן באה לידי ביטוי על ידי קטעים מהאוטוביוגרפיה החדשה שלו, אשר מוקראים בקולו שלו (מזל שקיימת גם גרסת אודיו לספר), זאת לאחר שסירב לקחת חלק בסדרה. 

בתו המאומצת של וודי, דילן, הייתה סך הכל בת שבע כאשר האשימה את אביה החורג בפגיעה מינית, כאשר הפרק הראשון בסדרה נפתח במעין אקספוזיציה אשר מזכירה את חייהם המשותפים של אלן והשחקנית מיה פארו. לזוג שני ילדים מאומצים, 13 סרטים משותפים, וילד אחד ביולוגי. 

כחלק מהתקציר, מוזכר גם האירוע אשר התרחש בשנת 1992, אז מצאה מיה אצל אלן תמונת עירום של בתם המאומצת, דילן. זמן קצר לאחר מכן, התלוננה דילן כי אביה המאמץ הטריד אותה מינית. אותו אישום הוביל כזכור, למאבק משפטי אורך שנים, כאשר וודי אלן מצידו טוען כי מעולם לא פגע בדילן, בשום צורה. לבסוף, הוכרע לא להאשים את אלן, אך מיה קיבלה משמורת מלאה על דילן. 

דילן עם המשפחה

במשך שנות העבודה על תחקיר ויצירת הסדרה, נברה ההפקה בדוחות, מסמכים, וראיונות, של חברים, קרובי משפחה, שכנים, מומחים, עדים, ועוד. כבר בפרק השני, ניתן לראות כמה אנשי אקדמיה ומבקרי קולנוע אשר מנתחים את סרטיו של אלן, ובמיוחד את סרטו המוכר ״מנהטן״, בו מתקיימת מערכת יחסים בין נערה בת 17 לגבר בן 42. 

אותו ניתוח למעשה מבקש להציג את אלן באור ספציפי, ובעיקר את יצירותיו השונות. למעשה, במילים אחרות, בהחלט ניתן לומר כי הסרט דוגל במסקנה חד משמעית: הכתובת הייתה על הקיר. קל להבחין כי יוצרי הסדרה בוחרים צד, נוקטים עמדה שמבקשת לומר: וודי אלן אשם. זאת כאמור, לאחר תחקיר ארוך ומעמיק. 

אמנם הסדרה לא חוסכת ברכילות, אך בסופו של יום, היא מצליחה לספק לצופה הצצה אותנטית, אינטימית, ומטלטלת אל תוך המשפחה, ובעיקר אל תוך הפרשה המדוברת ההיא, אשר התרחשה לפני כמעט שלושה עשורים. ״אלן נגד פארו״ בהחלט לוקחת צד, ונראה כי מדובר בצעד בלתי נמנע, בעידן המי-טו. 

מסתמן כי הבמאי והתסריטאי היהודי, וודי אלן, בדרך להיכנס לרשימה השחורה (זאת במידה ועוד לא נכנס), כאשר אמנים נוספים מהתעשייה כבר הקפידו להשמיע את תמיכתם ולגנות את התנהגותו של אלן, בניהם ברט ראטנר, רומן פולנסקי, הארווי ויינשטיין ועוד. בינתיים, אלן עוד לא יצא בתגובה רשמית בעקבות הסדרה, אך נראה כי הגלים כבר החלו להכות, ונותר רק לקוות כי האמת תצא לאור. 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE