הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לראשונה מאז 2016 אפל הדיחה את סמסונג מפסגת טבלת מכירות הטלפונים החכמים
מהפכה בעולם הטכנולוגיה, לאחר שסמסונג הובילה בבטחה במשך שנים את הדירוג העולמי, אפל ביצעה קאמבק מרשים, במקביל Huawei חוותה צניחה של 41% במכירות בשל הסנקציות של טראמפ

אפל שבה למקום הראשון במכירת הטלפונים העולמית במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2020 מכיוון שמכרה יותר סמארטפונים מכל חברה אחרת בעולם.

ובכל זאת, במהלך השנה כולה, התגלתה סמסונג כספקית הסמארטפונים הבכירה, כך על פי דו"ח שפרסמה חברת חוקרי השוק 'גרטנר' ביום שני.

אפל שלחה 80 מיליון סמארטפונים בשלושת החודשים האחרונים של שנת 2020, והתעלתה על יריבתה סמסונג ובכך טיפסה לראש טבלת הסמארטפונים בעולם.

הפעם האחרונה שזה קרה הייתה בשנת 2016.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צמיחת אפל הונעה בעיקר משחרור סדרת האייפון 12 5G. במקביל, עקב הסנקציות של ממשלת ארה"ב כנגד Huawei, ענקית הטלפונים הסינית ספגה ירידה אדירה במכירות, ירידה של לא פחות מ-41%.

ולכן, חברת הטכנולוגיה הסינית שקעה למקום החמישי בטבלה, מתחת ליריבות המקומיות האחרות Xiaomi ו-Oppo.

אנשול גופטה, מנהל מחקר בכיר ב'גרטנר', כתב בדו"ח כי "מכירות של יותר סמארטפונים 5G, וסמארטפונים ברמה נמוכה עד בינונית, צמצמו את ירידות השוק ברבעון הרביעי של שנת 2020".

גופטה מסר כי "למרות שהצרכנים נותרו זהירים בהוצאותיהם והתאפקו ברכישות דיסקרטיות, סמארטפונים 5G ותכונות פרו-צילומיות עודדו חלק ממשתמשי הקצה לרכוש סמארטפונים חדשים או לשדרג את הסמארטפונים הנוכחיים שלהם". המספרים של גרטנר מצביעים על כך שאפל עברה את סערת המגיפה הרבה יותר טוב ממתחרותיה. למרות שאפל הובילה את הרבעון הרביעי, על בסיס שנה שלמה, סמסונג נותרה כאמור כספקית הסמארטפונים המובילה, בעוד סמסונג רשמה ירידה של 14.6% לעומת השנה בהשוואה לשנת 2020, היא עדיין שמרה על בכורתה.

 

טבלת המכירות השנתית על פי רבעונים של יצרניות הטלפונים החכמים המובילות בעולם (צילום: זירוהדג')

בסך הכל, משלוחי הסמארטפונים העולמיים ירדו ב-5.4% בשנת 2020 על רקע מגיפת הקורונה.

גופטה מאמין שיציאתם לשוק של סמארטפונים 5G עשויים להגביר את המכירות ב-2021.

"בשנת 2021, הזמינות של טלפונים חכמים 5G מהקצה התחתון ועם תכונות חדשניות יכריעו עבור משתמשי הקצה לשדרוג הסמארטפונים הקיימים שלהם", אמר.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE