הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
25 שנה לאחר אסון התעופה שטלטל את העולם: שרידי טיסת TWA 800 יושמדו
שחזור השרידים של מטוס הג'מבו שהתרסק דקות בודדות לאחר ההמראה מניו יורק בשנת 1996 משמש בשני העשורים האחרונים כחלק בלתי נפרד מתהליך ההכשרה של חוקרי התעופה בארה"ב. אלא שכעת נקבע שישנן שיטות לימוד מודרניות יותר, ובהתאם להסכם שנחתם על קרובי המשפחה של הנספים, השרידים יושמדו ולא יועברו למוזיאון

המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה (NTSB), הגוף שבין השאר אחראי על חקירת תאונות ותקריות אוויריות ברחבי ארצות הברית, הודיעה מוקדם יותר השבוע כי בכוונתה להשמיד את שרידי טיסת TWA 800, שהתרסקה זמן קצר לאחר ההמראה מניו יורק לפני 25 שנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למעלה: המטוס שהתרסק, כשנה לפני האסון. למטה: שחזור שרידי הג'מבו (צילום: NTSB)

 

כזכור, טיסה 800 המריאה מנמל התעופה קנדי בשעות הערב המאוחרות ב-17 ביולי 1996. מטוס הג'מבו היה בדרכו לפריז עם 212 נוסעים ו-18 אנשי צוות, אך כעשר דקות בלבד לאחר ההמראה אירע פיצוץ עז במכל הדלק המרכזי, וכתוצאה מכך המטוס צנח אל מי האוקיינוס האטלנטי.

איש לא שרד את האסון, וחקירת ה-NTSB הפכה למורכבת והארוכה ביותר בתולדות התעופה העולמית: 4 שנים ולא פחות מ-40 מיליון דולר הוקצו לחוקרים כדי להבין מה גרם לטרגדיה העצומה.

 

 

היות שהמטוס היה יחסית קרוב לחופי לונג איילנד בעת האסון, לחוקרי ה-NTSB התאפשר לאסוף את מרבית השברים. בעזרתם, החוקרים הצליחו להרכב מעין 'שחזור שרידים', ובעשרים השנים האחרונות שרידי המטוס הפכו לחלק בלתי נפרד מתהליך ההכשרה של אנשי ה-NTSB.

 

איש ה-NTSB מעביר הדרכה בסמוך לשחזור השרידים (צילום: NTSB)

 

מוקדם יותר השבוע, ב-NTSB הודיעו רשמית שהוחלט להפסיק את השימוש ב'שחזור השרידים'. בהודעת המועצה נמסר שההחלטה התקבלה מתוך ההבנה שכבר לא קיים צורך בשחזור ככלי לימודי:

"שיטות חקירת התעופה רשמו התקדמות עצומה בשני העשורים האחרונים, למשל טכנולוגיית סריקה תלת מימדית ושיחזור נתיבי טיסה באמצעות רחפנים. התקדמות זו הפכה את שחזור השרידים למיותרת בהשוואה לשיטת הלימודים המודרנית", אמרו ב-NTSB.

במועצה אף הסבירו שהוחלט להשמיד את ההריסות מכיוון שב-NTSB חתמו על הסכם מול קרובי המשפחה של הרוגי האסון, שבו הם התחייבו שהשחזור לעולם לא יימסר למוזיאון או אף גוף ציבורי אחר. יתרה מכך, ב-NTSB כלל לא מאפשרים לצלם תמונות בתוך שחזור השרידים או בסמוך אליו.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE