הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בלב וואלי לוס אנג'לס: מעבדה לייצור דרכונים, רישיונות נהיגה ותעודות גרין קארד מזויפים
כוחות ההגירה פשטו על בית בוואן נייס מוקדם יותר החודש ומצאו בו קרוב ל-200 תעודות מזויפות שונות. לפי החשד, שלושת הנאשמים ביצעו את התרמית במשך לפחות חמש שנים. הם אומנם הכחישו את המיוחס להם, אולם אם יורשעו הם צפויים להישלח לכלא הפדרלי למשך עשורים רבים

רשויות ההגירה הפדרליות עצרו החודש שלושה גברים מוואלי לוס אנג'לס בחשד שהם עמדו מאחורי הונאת ענק, במסגרתה הם יצרו ומכרו תעודות מזויפות, לרבות דרכונים אמריקאים, תעודות סושיאל סקיוריטי ורישיונות נהיגה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי החשד, הונאת המסמכים החמורה נמשכה לפחות חמש שנים, והפרשה נחשפה ע"י אנשי המחלקה לחקירות מיוחדות במשרד לביטחון המולדת (HSI), שפעלו במשותף עם משרדי השריף בלוס אנג'לס ו-וונטורה.

בהודעת מנהל סוכנות אכיפת מכס והגירה (ICE) נמסר שכתב אישום ובו 19 סעיפים הוגש כנגד קרלוס איילה הרננדז, החשוד המרכזי בפרשה שמוכר גם תחת השם חואן חוארז. בין היתר, הרננדז בן ה-44 המתגורר בשכונת גרנדה הילס שבוואלי, מואשם בקשירת קשר לביצוע פשע, 9 סעיפים של יצירת תעודה מזהה מזויפת, 7 סעיפים של העברת תעודה מזהה מזויפת, סעיף בודד של החזקת תעודות מזויפות וסעיף בודד של החזקת כלי נשק ע"י מהגר בלתי חוקי.

מלבד הסעיף האחרון, כתב אישום דומה הוגש גם כנגד שני חשודים נוספים - נסטור פרז (המוכר גם בשם דניאל פרז) בן ה-32 ומיגל חוארז גררו בן ה-23, שניהם תושבי שכונת ואן נייס שבוואלי.

שלושת החשודים הכחישו את כל המיוחס להם וכפרו באשמה.

 

סוכנת DHS בודקת האם דרכון אמיתי או מזויף (צילום: AP)

 

מכתב האישום שהוגש לבית המשפט הפדרלי בלוס אנג'לס ב-9 בפברואר עולה ששלושת החשודים הפעילו את התרמית בין ינואר 2016 לינואר 2021. עוד צוין בכתב האישום שהמסמכים המזויפים היו "איכותיים ביותר", והם "דומים מאוד לתעודות האמיתיות שמונפקות ע"י הגופים השונים בארצות הברית".

כמו כן, כתב האישום חושף ששלושת הנאשמים השתמשו ברישיונות נהיגה מזויפות ממספר מדינות בארה"ב, לרבות קליפורניה, ויומינג ופנסילבניה.

ככל הנראה, זייפן התעודות הוא נסטור פרז, כאשר הרננדז וגררו בעיקר עסקו בחיפושים אחר "לקוחות" חדשים. בחלק מהמקרים, הם קיבלו "הזמנות" באמצעות הודעות טקסט, והם העבירו את כל המידע לפרז, שהכין את המסמכים המזויפים בדירתו בוואן נייס. כאשר היה מסיים את עבודתו, פרז העביר את התעודה לשותפיו, ואלו פגשו את הלקוחות במקומות ציבוריים כגון מגרשי חנייה של חנויות, ושם הם שילמו אלפי דולרים במזומן.

 

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

ב-7 בינואר, אחרי שבית המשפט הפדרלי אישר את המהלך, סוכני ה-HSI פשטו על הדירה בוואן נייס. במקום הם מצאו 21 דרכונים אמריקאים, 68 תעודות סושיאל סקיוריטי, 5 תעודות גרין קארד, 135 רישיונות נהיגה ממדינות שונות בארצות הברית, 11 תעודות זיהוי ממדינות זרות שונות (לרבות מקסיקו, צ'ילה, ארגנטינה ופרו) וכאלף חותמות רשמיות של הרשויות השונות.

שבועות ספורים לאחר מכן, שלושת הנאשמים נעצרו, ומשפטם צפוי להיפתח בתחילת אפריל. היות שכל סעיף של זיוף מסמכים עלול לגרור עד 15 שנים מאחורי סורג ובריח, אם השלושה יורשעו הם צפויים להישלח לכמה עשורים בבית הכלא הפדרלי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE