הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ומה מצב הכסף בחקלאות בארה"ב?
על אף ירידה בפשיטות הרגל, נראה כי הכלכלה החקלאית בארצות הברית היא לא כתמול שלשום, והנתון הוא עדיין השלישי בגובהו בעשור האחרון

מחירי סחורות גבוהים אחרונים ותמיכה כספית אד-הוק מתמשכת לקיזוז אסונות טבע, מכסי נקם מסין ונזקים הקשורים לנגיף הגיעו מעט מאוחר מדי עבור כמה חקלאים ברחבי ארה"ב.

ההשפעה של מספר שנים של מחירי סחורות נמוכים והפצה מאוחרת של של סיוע לאסון, ואחריה מגיפה עולמית ניכרת בסטטיסטיקה של עומסי תיקים שנחשפו לאחרונה מבתי המשפט בארה"ב, המצביעה על כך שפשיטות רגל למשק משפחתי ולדיג משפחתי הסתכמו ב-552 הגשות במהלך שנת 2020, ירידה של 43 הגשות, או 7%, לעומת 2019, אך גם השלישית בגובהה בעשור האחרון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תמונה AFBF

 

במשך השנים האחרונות חוואים רבים חוו מחירי סחורות נמוכים, עלויות ייצור גבוהות, עליית ערכי הקרקע החקלאית, עליית שכר הדירה במזומן, עליית עלויות העבודה וחסמי כניסה גבוהים, בין היתר.

הכנסות מחוץ לחווה, שעליהן חקלאים רבים מסתמכים, היוותה אתגר גם בהתחשב במגבלות הנגיף ובגישה מוגבלת לאינטרנט עקב הריחוק מהמרכזים. עבור הרבה חקלאים ממונפים מאוד, כולל חקלאים חדשים ומתחילים, לא ניתן היה

לשמור על מחירי סחורות נמוכים ועלויות תשומה גבוהות.

לפי הבנק הפדרלי של קנזס סיטי, שיעורי אי הפרעונות בבנקים מסחריים ממשיכים לעלות, ומשרד החקלאות האמריקאי השעתה לאחרונה באופן זמני גביית חובות, עיקולים ופעילויות אחרות בהלוואות חקלאיות לתמיכה בלווים חקלאיים במצוקה.

על פי המשרד, יותר מ -12,000 לווים חקלאיים ייהנו מתכניות השעיית חובות שהוכרזו לאחרונה.

בעוד שפשיטות רגל ע"פ פרק 12 ירדו בהשוואה לרמות לפני שנה, אין לראות במספרים אלה סימן לכך שכלכלת החווה התאוששה.

בנוסף, לאור הקושי לעבוד מרחוק במהלך המגפה, הירידה בפשיטות הרגל, שניתן להגיש באופן מקוון רק בשלב זה, עשויה שלא לשקף באופן מלא את התנאים הכלכליים בחווה.

לדוגמה, היו יותר מ-230,000 פחות הגשות פשיטות רגל בשנת 2020 בהשוואה לשנת 2019 (774,940 הגשות בשנת 2019, לעומת 544,463 הגשות בשנת 2020).

יתרה מכך, מכיוון שחייבי פשיטת רגל אינם מסוגלים לגשת להלוואות של תוכנית הגנת המשכורת, חלק מהעסקים החקלאיים הקטנים עשויים לעכב את הגשת פשיטת הרגל שלהם בתקווה להעפיל ל- PPP (תוכנית הלוואות נוספת של

הממשל).

פשיטת רגל היא לעתים קרובות האופציה האחרונה עבור יצרנים חקלאיים, מכיוון שרבים ככל הנראה כבר נקטו צעדים עם המלווים שלהם כדי להפחית את עלויות התפעול שלהם, לחסל נכסים או לעבור פעילות על מנת למנוע פשיטת רגל.

במילים פשוטות, סביר להניח כי שנה אחת של הכנסות נוחות בחווה לא תהפוך את המסע הרב-שנתי של משק לעבר פשיטת רגל.

תחזית ההכנסה החקלאית הראשונה של משרד החקלאות לשנת 2021 תפורסם ב -5 בפברואר.

בעוד שרבים מצפים שתקבולי המזומנים ממכירות יבולים ובעלי חיים יגדלו, חלק מההוצאות עשויות לגדול אך התמיכה הפדרלית בהחלט תהיה נמוכה יותר, ההשפעה נטו תהיה ככל הנראה שלילית.

המפתח לסיבוב כלכלת החווה היא ההתאוששות מהנגיף, הביקוש להחזרת דלקים ביולוגיים, הגברת הסחר החקלאי בארה"ב ומקורות הכנסה חדשים, כגון אימוץ פרקטיקות חכמות לאקלים ושווקי שירותי מערכות אקולוגיות.

פשיטות רגל על ​​ידי בית המשפט המחוזי

נתונים ברמת בית המשפט המחוזי מצביעים על כך שפשיטות רגל היו הגבוהות ביותר במערב ויסקונסין עם 39 הגשות, אחריה קנזס ב -35 הגשות, נברסקה בת 32 הגשות ומזרח ויסקונסין ב 30 הגשות.

עשרת בתי המשפט המחוזיים עם המספר הגבוה ביותר של הגשות הגישו 48% מכלל פשיטות הרגל בפרק 12 במהלך שנת 2020.

ב-17 מחוזות מספר פשיטות הרגל בחקלאות שקשור או הגיע לרמות של עשור.

אזורים אלה כוללים אך לא מוגבלים למזרח ויסקונסין, איווה, דקוטה הדרומית, מונטנה וורמונט.

רבים מהאזורים הללו נפגעו קשה מרוב שנים של מחירי סחורות נמוכים, למשל תירס, פולי סויה, חיטה וכותנה, תפוקה נמוכה יותר ומחירי חלב ובעלי חיים נמוכים.

ב -33 מתוך 94 המחוזות, פשיטות הרגל גדלו מהשנים הקודמות. הגידול במספר התביעות בפרק 12 היה הגבוה ביותר במזרח ויסקונסין עם 15 הגשות, ואחריו ורמונט ב 13 הגשות.

ב 44 מחוזות מספר הגשות לפרק 12 פחת ביחס לשנים קודמות.

הירידה הייתה הגדולה ביותר בג'ורג'יה, שבה היו פחות 10 תיקים, ובמערב פנסילבניה, בה היו תשע הגשות פחות .

במהלך העשור האחרון היו כמעט 5,000 פשיטות רגל במשק - פחות מרבע אחוז מכלל פעילות החווה בארה"ב.

על סמך סקר שערכה איגוד נאמני פרק 12, יותר ממחצית מההגשות הללו היו עשויים להשלים ארגון מחדש ע"פ פרק 12 לחוק פשיטות הרגל או ניהול משא ומתן על תוצאה מקובלת הדדית, מה שעלול לגרום לדחיית התיק או להמרה לפרק 7 (פשיטות רגל איטיות, דרישה לסיוע נוסף).

סך כל הגישות בעשור האחרון היו הגבוהות ביותר במערב ויסקונסין, בהן 255 הגשות, אחריה פורטו ריקו ב 214 הגשות, קנזס ב 209 הגשות, מזרח קליפורניה ב 203 הגישות ואמצע ג'ורג'יה ב 192 הגשות.

בעשרת המחוזות עם המספר הגבוה ביותר של הגשות היו 1,850 הגשות בעשור האחרון, כ- 38% מהסך הארצי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE