הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשש בניו יורק: מוטציה חדשה של הקורונה מתפשטת ברחבי העיר
בימים האחרונים פורסמו שני מחקרים שמצביעים על קיומה של מוטציה, שמהווה כרבע מסך מקרי הקורונה בתפוח הגדול. עם או בלי קשר, מוקדם יותר היום הודיעה פייזר כי היא בוחנת כיצד קבלת זריקה שלישית משפיעה על מוטציות שונות

חוקרים בשתי אוניברסיטאות בכירות בארצות הברית מזהירים על קיומה של מוטציה חדשה של נגיף הקורונה, שהתגלתה בניו יורק בסוף שנה שעברה אך מאז מתפשטת במהירות ברחבי העיר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המוטציה החדשה אותרה בנובמבר בניו יורק (צילום: Getty Images)

 

המוטציה נקראת B.1.526, והיא אותרה לראשונה בחודש נובמבר האחרון, בדגימה שנשלחה למעבדה בתפוח הגדול.

בארבעת החודשים האחרונים המוטציה התפשטה, וכעת טוענים חוקרים מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק ומהמכון הטכנולוגי של קליפורניה (Caltech) שמוטציה זו מהווה כרבע מכלל מקרי הקורונה בעיר.

"בחנו אלפי דגימות ממאגרי נתונים ציבוריים, וראינו שהמוטציה הזו - שמקורה בניו יורק - שונה בתכליתה ממוטציות ידועות אחרות", מסביר ד"ר אנתוני ווסט מ-Caltech, אחד ממחברי המחקר.

ד"ר דניאל אומפאד, אפידמיולוגית ומרצה באוניברסיטת ניו יורק (NYU) שאינה קשור לשני המחקרים המדוברים, הסבירה שהיא לא הופתעה מן המסקנות: "ככל שנתקדם, אני חושבת שנראה יותר ויותר דיווחים על מוטציות חדשות", היא אמרה והוסיפה שהיא ממתינה לכך ששני המחקרים יעברו ביקורת עמיתים כדי לוודא שהנתונים אמינים.

 

האם הפתרון למוטציות יגיע מזריקת חיסון שלישית? (צילום: רויטרס)

 

עם או בלי קשר לפרסום שני המחקרים, מוקדם יותר היום נודע שענקית התרופות האמריקאית פייזר החלה לחקור ולבדוק את ההשפעות של קבלת זריקת חיסון שלישית, וזאת כחלק מהניסיון לוודא שהמחוסנים יזכו להגנה מפני המוטציות החדשות של נגיף הקורונה.

בהודעת פייזר שפורסמה הבוקר הובהר כי המתכונת הנוכחית של קבלת החיסון - שתי זריקות בהפרש של כחודש ימים - עדיין יעילה ב-95% כמניעת הידבקות בקורונה. יתרה מכך, בפייזר הדגישו שהחיסון יעיל כנגד אותן מוטציות שקיימות כיום.

עם זאת, המחקר מבקש לבחון את ההשפעה האפשרית של קבלת זריקת חיסון שלישית, מתוך היערכות למצב שבו יווצרו מוטציות חדשות שאינן מגיבות לחיסון.

עוד אמרו בפייזר ש-144 בני אדם צפויים להשתתף במחקר החדש, וכולם השתתפו במחקרים הקודמים שהחברה ערכה כאשר פיתחה את החיסון. המטרה, הסבירו ראשי המחקר, היא לבחון כיצד הגוף יגיב לזריקת חיסון שלישית שניתנת כחצי שנה עד שנה מקבלת שני החיסונים הראשונים.

 

 

למען הסר ספק, בפייזר הסבירו שהזריקה עצמה תהיה זהה לחלוטין לשתי הזריקות הראשונות.

אלברט בורלה, מנכ"ל פייזר, התראיין לרשת אן. בי. סי. וסיפר: "אנו מעריכים שהזריקה השלישית תגביר את תגובת הנוגדנים בדם, יתכן אפילו עד פי 20 מהרמה הרגילה".

לפרטים נוספים על המחקר של Caltech לחצו כאן, ולפרטים נוספים על המחקר של אונ' קולומביה לחצו כאן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE