הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היורשת של ״בנות גילמור״? הדרמה הקומית "ג'יני וג'ורג'יה" מנסה להיכנס לנעליים גדולות מדי
זמן קצר לאחר שעלתה לאוויר, הסדרה החדשה "ג'יני וג'ורג'יה" הוכתרה כיורשת של סדרת המופת הבלתי נשכחת, בנות גילמור. אך בניגוד אליה, היא עמוסה בנרטיבים, מורכבות, ובעיקר, בולט בה העדר קסם הפשטות והאותנטיות שהצליח לאפיין את בנות גילמור

בדומה לסדרה ״בנות גילמור״ גם הסדרה החדשה מבית נטפליקס, "ג'יני וג'ורג'יה" עוסקת באם יחידה, בת שלושים, ובתה המתבגרת. ברקע ישנו גם אח קטן,מופנם וביישן, אשר נולד מאב אחר. כבר בתחילת הסדרה, המשפחה עוברת אל העיר הגדולה, בניסיון להשיג עתיד טוב יותר עבורם. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג׳יני, הבת הדעתנית, נמצאת, איך לא, במערכת יחסים מורכבת וקרובה עם אימה, והיא מתלווה אליה בכל פעם שהאם מחליטה לעבור עיר בעקבות סיום מערכת יחסים. במילים אחרות, המשפחה לא בדיוק מצליחה להכות שורשים, כך שג׳יני לא בדיוק רוחשת לעצמה חיי חברה. 

ובכל זאת, המעבר החדש נראה שונה. בניגוד לפעמים קודמות, הפעם ג׳יני מצליחה להכיר חברים חדשים: השכנה ממול, וכמה בנות נוספות מבית הספר. ואם זה לא מספיק, היא סוף-סוף זוכה לתשומת ליבם של שני בחורים צעירים, אחד מופנם ומסובך, והשני חכם וטוב לב. 

אין ספק כי בסדרה  "ג'יני וג'ורג'יה" תוכלו למצוא הכל. דרמה, קומדיה, מתח, סיפור התבגרות, מערכות יחסים, הרס עצמי, הטרדות מיניות, התמודדות, ומה לא. ובאמת, בהתאם ללא מעט נושאים בהם עוסקת הסדרה, הדיאלוגים עמוסים ומהירים במיוחד, קצת בדומה לבנות גילמור, אבל לא בדיוק.

בשונה מהסדרה האהובה בנות גילמור, "ג'יני וג'ורג'יה" מבקשת לדחוס לא מעט תכנים ונושאים לתוך כל פרק, מה שמצליח ליצור פעמים רבות תחושה של אילוץ ועומס. כאמור, הסדרה הוכתרה כיורשת הבלעדית, ולמעשה, היא לא בדיוק מתכחשת לזה, כאשר באחד הפרקים אף ניתן לראות ייצוג די בוטה של כך כשג'ורג'יה אומרת לבתה, בניסיון לפייס אותה: ״אנחנו כמו בנות גילמור, רק עם ציצים גדולים יותר״.  

אי אפשר שלא להתייחס לזמן שחלף מאז עליית הסדרה בנות גילמור למסכים (שני עשורים), ולשינויים הרבים שהטלוויזיה עברה. אותם שינויים באים היטב לידי ביטוי בסדרה "ג'יני וג'ורג'יה", כאשר העלילה לא מסתפקת בסיפור קטן של אם ובת, אלא מנסה לדחוס כמה שיותר נרטבים ונושאים, מה שמצליח להפוך אותה לעיתים קרובות לחסרת מיקוד. 

עם זאת, אין זה אומר כי מדובר בסדרה לא טובה. בהחלט ניתן לומר כי הצפייה ב "ג'יני וג'ורג'יה" מהנה. בכל זאת, מדובר בקומדיה. הדמויות מצליחות ליצור הזדהות ועניין, והיא מושלמת לבינג׳ של סוף שבוע ארוך. 

הסדרה בת עשרה פרקים, כאשר כל פרק עומד על שישים דקות, זמן שמצד אחד נראה ארוך, אך מצד שני, אם מתייחסים לעובדה כי מדובר בנרטיב עמוס, אין ממש ברירה אחרת. לסיכום, "ג'יני וג'ורג'יה" היא בהחלט לא יורשת העצר של ״בנות גילמור״ אך היא מהנה לכשעצמה, ועבור מעריצי ״בנות גילמור״ האגדית, היא אולי תצליח למלא, ולו במעט, את החלל שהותירו לורליי ורורי גילמור.

60% לא
40% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE